manga_preview
Boruto TBV 09

Tsukuyomi

Český název: 
Tsukuyomi (také Měsíční čtenář)
Název ve znacích: 
月読
Typ (úroveň): 
Kekkei Genkai
Kdo ho používá: 
Uchiha Itachi
Popis: 

Tsukuyomi je bráno jako jedno z nejsilnějších genjutsu na světě. Reprezentuje tzv. Spirituální svět a temnotu (精神界と闇, Seishinkai to Yami) a je protikladem k Amaterasu - ninjutsu podobné síly. Techniku používá pouze Uchiha Itachi, když má aktivovaný Mangekyou Sharingan.

Použití

Tsukuyomi k aktivaci vyžaduje oční kontakt. Následně uvězní cíl v iluzi, kterou může uživatel volně ovládat. Itachi dokáže uvnitř iluze zohnout čas, kdy po mnoho dní mučí protivníka, kdežto mimo iluzi uběhne pouze pár vteřin. Oběť, pokud techniku přežije, utrží mentální trauma a je po dlouhou dobu neschopna boje. Poté co Itachi použil techniku na Kakashiho v 1. části, Kisame byl překvapen, že Kakashiho duch nebyl zlomen. Pouze Tsunade byla schopna vyléčit následné psychické zranění techniky.

V anime během 1. části, když Itachi použil Tsukuyomi, iluzorní svět byl ozářen rudým měsícem, který pozadí techniky osvětloval rudým světlem, kdežto postavy uvnitř iluze byly zbarveny černobíle.

Pokud je oběť nucena zažívat drastické zážitky během aktivního Tsukuyomi, následný stres na jejich mysl je dokáže zabít; i když bude genjutsu šťastné a mírumilovné, jak předvedl Itachi, když použil techniku k zabití Uchihy Izumi a ona zažila šťastný celý život během vteřiny.

Nevýhody

Ani taková silná technika se neobejde bez nevýhod. Díky složitosti iluze a rychlosti, jakou je seslána, vyžaduje technika obrovské množství čakry a oko to velmi zatěžuje - každé použití techniky zhoršuje Itachimu zrak. Před tím než techniku použil na Kakashiho v 1. části, Itachi řekl, že Tsukuyomi může být poraženo uživatelem Sharinganu stejné krve jakou má on; což se potvrdilo, když Sasuke překonal Itachiho Tsukuyomi v jejich konečném boji.

Původ názvu

Jméno techniky pochází z japonské mytologie. Izanagi, poté co unikl z podzemí, si umyl obličej a z jeho pravého oka se stal Tsukuyomi, Měsíční bůh. Zajímavé je, že ačkoli Tsukuyomi je Měsíc, je také spojen s plynutím času a občas se popisuje jako Bůh času (nebo alespoň kalendáře), což se dobře hodí v souvislosti se schopností techniky pozměnit plynutí času.

Další informace

Překlad od CRWE: Cukujomi
Debut:
Anime - Naruto 82
Manga - Naruto 142, str. 16-17

Článek upravil: Meliodas_of_Reim

Obrázek: 
Tsukuyomi.png

 

Přihlášení

 
 

Kalendář akcí