manga_preview
Boruto TBV 17

Pouze pro Psychopaty^2

Filosofie
Teologie
Věda



Naše heslo je:

"Inteligence jde ruku v ruce se šíleností"



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

:VYBRANÉ DŮLEŽITOSTI:

Logické hry:

Myšlenky:

Alucardosama


Kategorie:

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele 3Dex
Vložil 3Dex, Po, 2010-07-05 06:08 | Ninja už: 5875 dní, Příspěvků: 13 | Autor je: Prostý občan

Mám tu jednu vec, čo by som sem chcel dať zdielať. Je to niekoľkohodinová prezentácia od Nassima Harameina nielen o fyzike. Je to po anglicky bez tituliek, ale hovorí jednoducho, tak mu je dobre rozumieť.
http://thepiratebay.org/torrent/5069780/Crossing_the_Event_Horizon__Rise...
Bol by som rád, ak by ste napísali svoj názor na to.

Obrázek uživatele Alucardosama
Vložil Alucardosama, Út, 2010-07-06 22:44 | Ninja už: 6569 dní, Příspěvků: 753 | Autor je: Pěstitel rýže

Mám to celé za sebou. Kdo by řekl, že když se to zhlédne v jednom dni, že se tím zabije ten den celý Smiling Ostatně dohromady těch 9 videí má 6:24:49 ...



Wittgenstein:
Co se vůbec dá říci, dá se říci jasně; a o čem nelze mluvit, k tomu se musí mlčet.

Bernard Bolzano:
Věta neodporuje teprve tehdy žádné ryzí pojmové pravdě, neodporuje-li žádné ryzí pojmové pravdě, že existuje myslící bytost, která o této větě vysloví podle pravdy soud, že neodporuje žádné ryzí pojmové pravdě.

Obrázek uživatele 3Dex
Vložil 3Dex, St, 2010-07-07 07:11 | Ninja už: 5875 dní, Příspěvků: 13 | Autor je: Prostý občan

Ďakujem za kritiku. Skutočne som nečakal, že sa do toho niekto pustí a zobere to seriózne, kvôli tej hrôzostrašnej dĺžke.
Po zhliadnutí poslednej časti som zostal zarazený pre to ako to potvrdilo pár mojich myšlienok, ktoré nesúhlasia so súčasnou vedou, a ako to celé číselne/geometricky zapadalo, ale zároveň sa mi zdalo čudné, že keď chce zjednocovať fyziku, tak prečo nespomenul elektromagnetizmus.
No bolo zaujímavé ako efektívne použil Occamovu britvu. Jednoducho, mne temná hmota/energia, Veľký tresk(taký ako ho vedci opisujú) a pár iných vecí moc nepasuje; skôr by som to bral ako tú záležitosť s éterom. 'Všetko prišlo z Veľkého tresku a on je zodpovedný za všetko, čo nevieme vysvetliť'. Súčasná veda sa tomu príliš prispôsobuje.
Mne osobne bola táto prezentácia sympatická, pretože Haramein je takpovediac vedec samouk a nebál sa povedať svoje nedokonalé revolučné myšlienky a teórie nahlas, na rozdiel od známych vedcov, ktorí si to dovoliť nemôžu.

Obrázek uživatele Neuro
Vložil Neuro, Út, 2010-07-06 23:05 | Ninja už: 6024 dní, Příspěvků: 713 | Autor je: Editor ve výslužbě, Prostý občan

Však jsem psal že nemůžu úplně posoudit. Přestal jsem se na to dívat, protože to není můj šálek kávy. Myslel jsem si že tím ztrácím čas. A protože tu předemnou nikdo nic nenapsal, tak jsem zmínil aspoň to jaký jsem měl pocit z toho co jsem napsal, že jsem viděl. Nikde jsem netvrdil, že podávám objektivní názor na všechny videa a na jeho myšlenky v celku, nebo že se o to snažím.

Podpis:

Obrázek uživatele Neuro
Vložil Neuro, Út, 2010-07-06 09:19 | Ninja už: 6024 dní, Příspěvků: 713 | Autor je: Editor ve výslužbě, Prostý občan

Stáhl jsem si to. Podíval se na poslední dvě videa a část prvního. A pak to smazal. Tedy nemůžu úplně posoudit, jen můžu říct co se mi nelíbilo, nezdálo atd.

V těch posledních dvou videích neargumentoval. Jen říkal "I think" a pak řekl co si myslí. A když za tím "I think", které neustále opakoval, začne zmiňovat, že si myslí, že tu byli za života našich evolučních předchůdců mimozemšťané, kteří buď měli sex, nebo nějak upravili geny našich předchůdců tak, aby se více podobali těm jejich (a naši předchůdci vyspěli v nás),... když začne mluvit o tom, že tito mimozemšťané dali našim předkům technologii neuvěřitelně přesahující tu naši (a ti potom selhali a tak se čeká až dospějeme společensky či intelektuálně na úroveň, která by si tu technologii zasloužila) a podobné věci, a když v jiném videu začne mluvit o arše úmluvy a svatém grálu a křižácích,... to mě pak napadá, že ten člověk věří každé blbosti, byť si jsou jakkoliv protichůdné. On cokoliv nějak splácá dohromady.
A tak si myslím, že je zralý do blázince. A nebo pěkný manipulátor, co z toho těží prachy. Od prvního pohledu to není podle mě důvěryhodný člověk (ani člověk co něčemu opravdu rozumí). Těžko si představit, že těmto věcem dokáže někdo věřit.

Podpis:

Obrázek uživatele 3Dex
Vložil 3Dex, Út, 2010-07-06 15:09 | Ninja už: 5875 dní, Příspěvků: 13 | Autor je: Prostý občan

Škoda, že si si to nepozrel celé od začiatku, lebo hlavne na to som chcel počuť kritiku, tie vedecké veci. No nevadí aj tak ďakujem za tvoj názor Smiling

Obrázek uživatele Joanne
Vložil Joanne, Pá, 2010-06-18 13:55 | Ninja už: 5787 dní, Příspěvků: 815 | Autor je: Utírač Udonova nosu


Hodila jsem to sem takto, aby to moc nezabralo Laughing out loud

Hledat štěstí v maličkost dala jsem si za úkol - a jde mně to.

Obrázek uživatele Joanne
Vložil Joanne, Čt, 2010-06-17 20:03 | Ninja už: 5787 dní, Příspěvků: 815 | Autor je: Utírač Udonova nosu

Já mám jednu otázku...Prosím, aby jste mě neodsuzovali za nevědomost (jen se to snažím pochopit)...
Komunismus měl zajímavou myšlenku a myslím, že pokud opomenu něco, s čím holt nesouhlasím, tak mám pocit, že byl docela blízko k vytvoření jisté řádu dost dobré společnosti...
Otázka: To, že sme byli uzavření v naší republice, neměli svobodný názor atd. to bylo taky zahrnuto v té hlavní myšlence komunismu, nebo to se tak zvrtlo v tom "vedení"?

Hledat štěstí v maličkost dala jsem si za úkol - a jde mně to.

Obrázek uživatele r6nd99l
Vložil r6nd99l, Čt, 2010-06-24 06:48 | Ninja už: 5832 dní, Příspěvků: 536 | Autor je: Prostý občan

Myšlenkou komunismu bylo (je) - všechno všech a všichni si jsou rovni (dělnická třída).
Celá myšlenka komunismu nefunguje už na principu osobosti jednotlivce, tedy - nejsme roboti jedné sériové výroby, každý je nějaký a vždycky se najde někdo kdo systém bude vy(zne)užívat a na druhou stranu další člověk ho bude podkopávat. Komunismus je utopie.

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Čt, 2010-06-17 21:26 | Ninja už: 6174 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Hlavní myšlenka komunismu tohle vůbec neřešila. Podle ní by totiž celý svět v jedné chvíli svrhnul buržoazii a všude se nastolil komunismus a nastal tak konec dějin. Tedy nic takového by nebylo potřeba.
Uzavření hranic vzniklo proto, že mnoho lidí utíkalo za hranice. No a nemít svobodný názor. Na co? Když komunismus je jediné správné řešení a ti co si to nemyslí jsou blázni.
Jinak nikdy nebyli ani zdaleka a ani myšlenkově dobrá. Vlastně je to snaha o rovnost lidí. Jenže lidé si nejsou rovni! Někdo je chytřejší, někdo silnější atd... Pokud budeš chtít absolutní rovnost, tak získáš masu, která bude na úrovni toho nejhoršího.

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Tva-smrt
Vložil Tva-smrt, Čt, 2010-06-17 21:18 | Ninja už: 6295 dní, Příspěvků: 215 | Autor je: Prostý občan

Některé myšlenky nejsou zas tak špatné...To až u lidí se zvrhnou v něco špatného, nebo zvráceného. A teď nechci obhajovat to, co se tady stalo. Jen říkám, že všechno nebylo jen špatné, ale to záleží na úhlu pohledu a ten má každý individuální Smiling

Obrázek uživatele Eia
Vložil Eia, Čt, 2010-06-17 20:51 | Ninja už: 5485 dní, Příspěvků: 24 | Autor je: Prostý občan

On komunismus je už v principu špatnej, takže ano máš pravdu - nic se nezvrtlo, takový to chtěli mít už od začátku...Vem si že, komunisti, zabili víc lidí, než fašisti. V 60-tých letech to začalo být docela dobrý, tak přišli rusové a dali to zase do kupy!

Já osobně lidi, který komunisty volej nechápu...Když koukám na zprávy a vidim, že tam někdo má za jménem KSČM, tak už toho dotyčnýho prakticky nevnímam. Já vim, občas mi někdo řiká, že to vidim moc černo-bíle, ale ono to tak je. Co je levicový, tak to nemůže vést k dobrému cíli. Samozřejmě, že jistá sociální politika je nutná, ale rozhodně ne to co chtějí čssďáci...Já nevim, jeslti jsou tak omezený, nebo jen takový populisti, ale jako házet klacky pod nohy drobným podnikatelů, protože jak oni říkají, že jsou stranou pro chudé, tak to je ta největší kravina!! Co udělá taovej podnikatel, když musí platit větší daně?? No propustí ty "chudé lidi", protože prostě na ten chod nemá peníze...
Takže oni vlastně docílí pravého opaku Sad Což je důvod, proč je mladí, a do jisté míry inteligentní, voliči prostě nevolej.

Summa sumárum -> levou cestou to zkrátka nejde, a když ano, tak jen s dluhy Eye-wink Doufám, že jsem odpověděl na otázku a také doufám, že jsem tě někdy v budoucnu odradil od volby levice Eye-wink

Obrázek uživatele Yamata no Orochi
Vložil Yamata no Orochi, Čt, 2010-06-17 21:00 | Ninja už: 6186 dní, Příspěvků: 3064 | Autor je: Prostý občan

Mno, a já to zase vidím tak, že kdyby Marx nabo i chudák pryskyřicový Vladimír viděli, co jakože z jejich učení a snažení vzniklo... musí se v hrobě a Mauzoleu točit jako korouhvičky... navíc tady ta otázka nebyla o tom, co je teď, ale co bylo tenkrát, když byla železná opona... jestli to byl cíl nebo vedlejší efekt, co z toho bylo...
A řekla bych, že náboženské spory zavinily podstatně víc válek a úmrtí (a ještě zaviní) než politické přesvědčení...

FFkaři, prosím, čtěte Pravidla FF sekce!!! Evil

Kdo umí číst a psát, je gramotný. Kdo umí pouze psát, stává se spamerem!

Obrázek uživatele Eia
Vložil Eia, Čt, 2010-06-17 21:14 | Ninja už: 5485 dní, Příspěvků: 24 | Autor je: Prostý občan

No o tom informace nemám, kolik lidí se pozabíjelo, když se hádali, kde co budek omu patřit...Ale lidi kteří zabíjeli třeba na Křížových výpravách rozhodně nebyli křesťané Laughing out loud Ale těch lidí je vážně nesrovnaletně méně, než jich ti komunisti popravili - je to už jen dán tím, že předtím žilo na celym světě mnohem méně lidí, proto jich taky mnohem méně umřelo...
Ono se to všechno časem tak nějak překroutí Sad

Obrázek uživatele Yamata no Orochi
Vložil Yamata no Orochi, Čt, 2010-06-17 21:27 | Ninja už: 6186 dní, Příspěvků: 3064 | Autor je: Prostý občan

FFkaři, prosím, čtěte Pravidla FF sekce!!! Evil

Kdo umí číst a psát, je gramotný. Kdo umí pouze psát, stává se spamerem!

Obrázek uživatele Eia
Vložil Eia, Čt, 2010-06-17 21:48 | Ninja už: 5485 dní, Příspěvků: 24 | Autor je: Prostý občan

Křesťan by nikdy nemohl nikoho zabít, to platí i pro mučení "čarodějnic" a podobně.
Promiň, ale na komunismu neni nic, co by stálo za to obhajovat. Jestli si myslíš, že ano, hádat se nebudu...ale vím svoje

no a k tomu dějepisu - rozhodně je důležité, aby se tahle tématika na školách probírala. Neřikám, že by někdo měl někomu nutit nějaké politické názory, ale měli by říci pravdu - se všim všudy. Dokonce si myslím, že naše nedávná historie je mnohem důležitější, a pro otázku fašismu a komunismu to platí dvojnásob.
Třeba mě přijde přímo k smíchu, jak se může někdo až do krve hádat o tom, že neblo za druhé světové války žádne vyvražďování židů Laughing out loud A z podobných myšlenek pak pramenní rasová nesnášenlivost a tak dále, takhle by se dalo pokračovat...

Obrázek uživatele Deva
Vložil Deva, Po, 2010-06-28 16:40 | Ninja už: 5748 dní, Příspěvků: 615 | Autor je: Prostý občan

Komunismus, demokracie, všechno je to blbost. S prominutím tedy. Jeden člověk, poslední polyhistor,(myslím nejsem si však jist) řekl, že demokracie, v pravé podstatě je úplně nemožná a v jiných podstatách už to není demokracie.

6 let. Satane drž se!
Hluboký citát nutný k zapamatování a užití- "Huhl" (dle názoru mistra Kulhánka)
I AM THE ONE WHO WILL ESTABLISH PEACE AND ORDER. - Sage of the six paths, a taky naruto v jedné úžasné povídce v angličtině http://www.fanfiction.net/s/7972210/1/He-Who-Will-Establish-Peace-and-Or...

Obrázek uživatele Neuro
Vložil Neuro, Pá, 2010-06-18 06:39 | Ninja už: 6024 dní, Příspěvků: 713 | Autor je: Editor ve výslužbě, Prostý občan

Jakože to nebyli křesťané protože zabili? Jakože pravý křesťané? Ale to je hodně slabá klička, nemyslíš? Křesťan je podle tebe snad dokonalým stvořením, které nechybuje a pevně zastává všechny boží příkazy? Křesťan je snad jako kdokoliv jiný v první řadě člověk a člověk chybuje. Kdyby nechyboval, těžko by mohl prosit o milost boží. Tedy zcela jistě i křesťan může zabíjet a zabíjelo, vraždilo, mučilo jich hodně. Stejně tak jako lidé mnoha jiných náboženstvích, nebo i bez náboženství. Nehledě na to že je to i slabá klička z toho důvodu, že tak nešikovně shazuješ veškerou vinu křesťanství minulých let z jejich ramen a děláš z toho něco co křesťanství neutvářelo a nebylo jeho součástí. To je zase neuctivé ke všem obětem.

Podpis:

Obrázek uživatele Eia
Vložil Eia, Pá, 2010-06-18 08:40 | Ninja už: 5485 dní, Příspěvků: 24 | Autor je: Prostý občan

Ja neřikám ře jim Bůh nemohl odpustit, ale pouze pokud toho upřímně litovali. Ale lidi, kteří tohle prováděli byli vesměs téměř fanatici.

Nemyslím si dokonce, že by měli být bezchybní, nikdo z nás neni, ale myslet si, že Bohu činí radost z toho, když vidí, jak se čarodějnice pálí na hranici, mi přijde dosti pohanské...

Obrázek uživatele Neuro
Vložil Neuro, Pá, 2010-06-18 08:55 | Ninja už: 6024 dní, Příspěvků: 713 | Autor je: Editor ve výslužbě, Prostý občan

Ano, fanatici. Křesťanští fanatici. Nebyli to možná křesťané podle srdce, ale byli to křesťané podle vyznání. A pohany bych do toho netahal, to zase překrucuješ.

Podpis:

Obrázek uživatele Eia
Vložil Eia, Pá, 2010-06-18 09:08 | Ninja už: 5485 dní, Příspěvků: 24 | Autor je: Prostý občan

to pohanské mělo být v úvozovkách, něchtěl jsem do toho tahat pohanskou víru

Obrázek uživatele Yamata no Orochi
Vložil Yamata no Orochi, Čt, 2010-06-17 21:57 | Ninja už: 6186 dní, Příspěvků: 3064 | Autor je: Prostý občan

Fajn, se znalostí naší nedávné historie souhlasím, neměla by tam být žádná tabu... ale ta budou, dokud budou žít lidé, kteří se té minulosti účastnili.. a jejich děti... a děti jejich dětí... aby se nevynořil kostlivec ze skříně... xD
A kdo tedy byli ti rytíři, kteří šli dobývat Svatou zemi z pohanské nadvlády? A kdo upaloval čarodějnice? Mimozemšťani? Pokud vím, v té době platilo stejné dogma, jako za komunismu zaznívalo z ústředních výborů strany - jediný názor, jediná pravda, tenkrát zněla z kazatelny... ale to sem nepatří a netýká se to původní otázky ani náhodou, takže končím.

FFkaři, prosím, čtěte Pravidla FF sekce!!! Evil

Kdo umí číst a psát, je gramotný. Kdo umí pouze psát, stává se spamerem!

Obrázek uživatele Yamata no Orochi
Vložil Yamata no Orochi, Čt, 2010-06-17 20:17 | Ninja už: 6186 dní, Příspěvků: 3064 | Autor je: Prostý občan

Kdo málo ví a nemá informace, snadněji se ovládá... to razila už církev... katechismus nebo Marx-Leninismus... ono to má stejný princip...

FFkaři, prosím, čtěte Pravidla FF sekce!!! Evil

Kdo umí číst a psát, je gramotný. Kdo umí pouze psát, stává se spamerem!

Obrázek uživatele Alucardosama
Vložil Alucardosama, Út, 2010-06-15 10:37 | Ninja už: 6569 dní, Příspěvků: 753 | Autor je: Pěstitel rýže

Dnes jsme měli v práci ráno zajímavou debatu, tedy mně přišla zajímavá, a to ohledně peněz.


Kolega vyprávěl, co se mu přihodilo v bance.
Přišel tam vcelku upravený rom, přistoupil k okénku a řekl, že chce zrušit účet, protože si zakládá nový u jiné banky a tady jí vrací kartu, ať s ním sepíše smlouvu o odstupu. Na to mu řekla, že to není tak snadné a že si musí nejdříve něco ověřit. Po chvilce mu odpověděla, že nemá možnost odstoupit, protože je 50k v mínusu! (nehledě na vych-ytralost dotyčného) Ten se divil, jak je to možné, že prý ani nezná pin a že mu to museli vybrat oni Laughing out loud
Nehledě na celé to bankovnictví, vše kolem toho a této vtipné ukázky i urážky zároveň, se mi zrodily následující myšlenky.


"Virtuální peníze mají absolutní hodnotu"
Pokud je možné, aby se z virtuálních záporných peněz daly vybrat peníze skutečné, pak mají virtuální peníze absolutní hodnotu, jako že |a|=|-a|.
V reálu to pak vypadá tak, že se na svém bankovním účtu, kde jsou virtuální (digitální) peníze, můžete dostat do záporných hodnot, ze kterých, ač logicky nemožných, můžete dál vybírat peníze, sice do jistého limitu, které jsou ale skutečné.
Pokud by se teoreticky veškeré účty dostaly do svého záporu těsně před limit, pak by to logicky vedlo k otázce "Kde se vzaly ty skutečné peníze?" Vždyť by ani neměly existovat, nebo by neměly mít naprosto žádnou hodnotu. Jako kdyby někdo dal do trezoru tunu zlata a vzal z něj tunu a půl, také to nejde. Kde se tedy berou finance na pokrytí tisku virtuálních "absolutních" peněz? Opět z virtuálních trezorů?


A z toho vzešla další myšlenka, a to ta, že "Bankovnictví je moderní alchymie".
Celou dobu se snažili alchymisté objevit kámen mudrců, který by dovedl transmutovat jeden prvek ve druhý. V moderní době dokázali dokonce to, aby se z ničeho stalo něco.
V tom případě musí existovat i jídlo, auta, domy a celé haldy majetku, které jsou koupeny za tyto virtuální peníze, tedy majetek z ničeho.
Řekl bych, že by dávní alchymisté záviděli. To si ani oni v jejich době neuměli představit.
Bohužel dnes je to vcelku normální věc ...

Wittgenstein:
Co se vůbec dá říci, dá se říci jasně; a o čem nelze mluvit, k tomu se musí mlčet.

Bernard Bolzano:
Věta neodporuje teprve tehdy žádné ryzí pojmové pravdě, neodporuje-li žádné ryzí pojmové pravdě, že existuje myslící bytost, která o této větě vysloví podle pravdy soud, že neodporuje žádné ryzí pojmové pravdě.

Obrázek uživatele Loupák Anko
Vložil Loupák Anko, Čt, 2010-06-17 10:26 | Ninja už: 6162 dní, Příspěvků: 1031 | Autor je: Prostý občan

Nejlepší na tom je, že z bankomatu si zase vybíráme jenom papírky, které vlastně nemají žádnou hodnotu... Stačí je vyprat a tradá, je to zase jenom papírek, z tisícovky je... padesátník? Možná ani to ne, neznám přesné ceny papíru xD Koupit si za ně zlato... Okej, ale jakou to má vlastně hodnotu? Žádnou. Nenajíš se z toho, bydlet se v tom nedá, obléct se do něho nemůžeš (resp. můžeš, ale nedoporučovala bych to ^^").
Takže by se čistě teoreticky dalo říct, že z ničeho něco lidi dělají už pěkně dlouhou dobu, v podstatě od té doby, co přestali vyměňovat slepice za obilí a nahradili je náramkama, drahými kovy a podobnými věcmi...

A vůbec... Peníze nejsou všechno, ale bez nich nemáš nic. Zdá se mi to, nebo tam jedna věta popírá druhou? :D


JE TO TU! Aneb seznam mých FF.

Obrázek uživatele r6nd99l
Vložil r6nd99l, Pá, 2010-07-02 08:44 | Ninja už: 5832 dní, Příspěvků: 536 | Autor je: Prostý občan

S tím zlatem si dovolím nesouhlasit. Jeho cena je totiž více méně neměnná, respektive spíš roste, než klesá. Protože nalezišť zlata a zlata jako takového ubývá, narozdíl od poptávky po něm. Kup dneska kilo zlata a za pár let bude mít hodnotu pěti takových. Třeba, možná přeháním, možná naopak. Každopádně zlato je asi nejlepší a nejpevnější investice, oproti virtuálním účtům, pojištěním, dluhopisům a bůh ví čemu ještě. Tam všude totiž může zasáhnout třeba převrat, nebo jiná nepředvídatelnost a spousta věcí změní hodnotu podle toho, kdo určuje, co je "in"(dost blbě řečeno, já vím xD). Kdežto zlata už nikdo víc nevydoluje (pokud se nenajde ekvivalent pro doly v africe a austrálii) a lidi ho chtějí i přes to, že není co do huby Smiling

Obrázek uživatele Neuro
Vložil Neuro, Čt, 2010-06-17 11:49 | Ninja už: 6024 dní, Příspěvků: 713 | Autor je: Editor ve výslužbě, Prostý občan

Papírek má hodnotu která je na něm napsána (ale ne jen tak ledajaký). A má ji do té doby, dokud se ti jej nepodaří znehodnotit (vyprání na to nestačí - zkušenost). Cihla zlata má taky hodnotu, akorát proměnnou. A i zlato se ti může podařit znehodnotit, i když je to mnohem těžší.

A popírá druhou, samozřejmě. Protože je to hloupost. Člověk může být buď zastáncem první půkly, nebo druhé (Pro tu podle mě brojí málokdo. Jsem optimista.). Pokud obou, není tak úplně normální.

Podpis:

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Čt, 2010-06-17 11:55 | Ninja už: 6174 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Naopak, dlouhodobě má papírek na kterém je číslo daleko proměnlivější hodnotu, než cihla zlata. Samozdřejmně pokud to nepřepočítáváš na tu měnu co je na tom papírku, ale kupní sílu má zlato poměrně stálou, narozdíl od peněz. Když to vezmene zjednodušeně, když zdraží chleba, zároveň zdraží i zlato.

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Neuro
Vložil Neuro, Čt, 2010-06-17 12:52 | Ninja už: 6024 dní, Příspěvků: 713 | Autor je: Editor ve výslužbě, Prostý občan

No momentálně bych řek že moc ne. Dlouhodobě asi ano.

Podpis:

Obrázek uživatele Buggyra
Vložil Buggyra, Čt, 2010-06-17 12:35 | Ninja už: 5675 dní, Příspěvků: 1197 | Autor je: Prostý občan

Tak čo sa likvidity týka, je jasné, že peniaze v hotovosti sú najlikvidnejšie, preto vlastne aj existujú. Zlato už samo o sebe nie je tak likvidné ako peniaze, jednak nie každý si môže hocikde dovoliť vymeniť tehlu zlata za napr. práčku alebo nohavice a pod.