manga_preview
Boruto TBV 09

Yokohama Kaidashi Kikou

I will probably watch the passing of this twilit era.

Ještě žádné anime ani manga mě nedonutily napsat recenzi. Vlastně ani Yokohama Kaidashi Kikou (YKK) na první pokus. Prvně jsem viděl OVA, pak jsem si našel mangu a přečetl ji. To bylo asi před rokem a teď? Teď čtu mangu znova. Jedna z mála mang, které čtu podruhé.

AlphaAlpha

O čem to vůbec je? Žánrové zařazení je postapokalyptické sci-fi s robotkou v hlavní roli. Pokud jste si teď vybavili Terminátora, či ti v japonské tvorbě trochu zběhlejší Cassherna, tak jste tak daleko od pravdy, jak jen můžete.
Akce v téhle manze prakticky neexistuje.
Co se týče dalšího žánru, tentokrát japonského, tak je to Seinen.
Teď by se vám měl vybavit Berserk, nebo třeba Ganz. A jste ještě dál než předtím. Žádná krev, žádný sex, nahota je tam jen zanedbatelně.
Takže je to komedie? Usmívat se budete, nebo alespoň já ano, ale vtipné to není.
ZbytekRomantika? Taky ne. Jen taková lehká, kde si čtenář musí skoro všechno domyslet.
Vlastně YKK nemá nic, proč by se na to člověk koukal, nebo to četl. Přesto je to jedna z nejlépe hodnocených mang.
O čem to vlastně je? Alpha je robotka, vypadá jako člověk, ale je to robot. Její vlastník jí opustil a vydal se na cestu po Japonsku, z něhož moře pomalu ukusuje, a nechal jí samotnou starat se o kavárnu. Kavárnu, kam za rok přijde jen minimum zákazníků. Jí to ale nevadí, s každým si sedne a povídá si.

Seznámí se s lidmi ze sousedství a ti lidé jsou úplně normální. Jako ty nebo já. A právě o tom to je. Nuda? Možná pro někoho. Já miluju Alphiny cesty po okolí, její obdivování přírody, její triviální, ale i vrcholně filozofické myšlenky. Věřím, že si je zamilujete taky.Moře

Největším kladem, jsou jistojistě citlivě znázorněné postavy v čele s Alphou. Nebudu je sem vypisovat, protože bych byl v pokušení napsat o každé z nich román.

Prostě se musíte začíst, vynechat všechny starosti a nechat se pohltit. Fotit s Alphou a přitom si uvědomit, že každý okamžik stojí za zachycení. Pozorovat jak Takahiro dospívá a pamatovat si každý jeho krůček k dospělosti. Obdivovat krajinu plnou památek na kdysi hustě osídlené Japonsko, které teď pohltila příroda.

Prostě se ponořte do vnitřního světa jedné robotky na konci lidského světa, a že je to konec tak noblesní a poklidný až si přejete, aby už nastal.

The night of humanity may it be a peaceful age.

Manga
Počet volume: 14
Počet kapitol: 140
Autor: Ashinano Hitoshi
Online čtení: http://www.mangafox.com/manga/yokohama_kaidashi_kikou/

OVA
Yokahama Kaidashi Kikou a Yokahama Kaidashi Kikou: Quiet Country Cafe
Obě mají dva díly po půl hodině a zvláště první jde hrozně špatně sehnat. Nepamatuju si kde. České titulky neexistují, i když jsem o nich přemýšlel.


Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Shina-chan
Vložil Shina-chan, Čt, 2011-01-06 22:12 | Ninja už: 5655 dní, Příspěvků: 145 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Tak tahle recenze zní velice zajímavě. Hned, jak si najdu volné odpoledne, ráda mangu přečtu Smiling
PS: Předpokládám správně, že český překlad mangy neexistuje?

Sometimes I can hear my bones straining under the weight of the lives I’m not living.
Moje povídky

Obrázek uživatele nettiex
Vložil nettiex, Čt, 2011-01-06 22:14 | Ninja už: 5904 dní, Příspěvků: 3653 | Autor je: Editor všeho, Kankurova kosmetička

Ne, ale slovenský ano. Tedy, stále se překládá. Na manga-fan
Ale soudě podle rychlosti překladu ti asi beztak nezbyde než číst to v AJ.

Obrázek uživatele Shina-chan
Vložil Shina-chan, Čt, 2011-01-06 22:18 | Ninja už: 5655 dní, Příspěvků: 145 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Díky Eye-wink

Sometimes I can hear my bones straining under the weight of the lives I’m not living.
Moje povídky

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Čt, 2011-01-06 23:13 | Ninja už: 5904 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Pak nezapomeň napsat, jak se ti to líbilo. Popřípadě jakoukoliv otázku či postřeh.

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.