manga_preview
Boruto TBV 08

Scrapped Princess

~ Scrapped Princess (スクラップド・プリンセス, Sukurappudo Purinsesu, Haiki Oujo ~

Grendel je pro Mauzerovu církev svaté město. Každý rok z něj vzejde jedno proroctví… a jejich přesnost je téměř absolutní.
A lidé věří...

***


***

Před lety se královně narodila malá dvojčata. A jak už to v takových příbězích často chodí, štěstí netrvalo příliš dlouho… tedy, skoro vůbec, přesněji řečeno. Podle proroctví se totiž holčička měla stát v den svých šestnáctých narozenin „Jedem co zničí celý svět.“ V obavě tedy malé blonďaté novorozeně, malou Zavrženou princeznu, hodili do propasti. Ale co se nestalo, dole v křoví jakousi náhodou stála čarodějka a padající dítě zachránila. Poté je adoptovala žena zbrojařského mistra Cassula…
Uplyne patnáct let. Rodiče jsou již mrtví, Pacifica žije jen se svou starší sestrou čarodějkou Raquelle a mečířským bratrem Shannonem, svými ochránci. Lidé začínají být ale neklidní, šíří se pověsti, že dívka žije. Sourozenci už nemůžou nikomu věřit, jak se sami přesvědčí.

***


***

Král vydá rozkaz Zavrženou princeznu najít a ve jménu boha Mauzela okamžitě zabít. Trojice tedy opustí svou rodnou vísku a hurá do světa, přičemž přiberou navíc lehce švihlého rytíře Lea, který se sám pasuje na princeznina snoubence (ačkoli ze začátku vůbec netuší, kdo ona ve skutečnosti je) – zkrátka komická postavička, hledající smysl rytířství.
Jenže ani tohle není jednoduché, protože přestože obvykle v anime platí „hlavní hrdina = kladný hrdina,“ chránit dívku, která za necelý měsíc zničí celý svět asi nebude úplně košer. A ten názor sdílí více lidí, tudíž bude mít Shannon opravdu dost příležitostí předvést své umění meče, Raquel svá kouzla a… Pacifica? Ale to by byl spoiler.
Naši trojici, rozšířenou o pár dalších postav čeká opravdu spousta problémů - ať už se jedná o tajemné malé roztomilé holčičky, co ve skutečnosti nejsou žádné holčičky, natožpak malé a roztomilé, nebo královy vojáky… a co teprve tajemní Peacemakeři (Mírotvorci) na kterých vlastně ve skutečnosti leží celá vláda království? A ty pochyby… Je vůbec správné chránit někoho, od koho hrozí takové nebezpečí? A navíc… dělají to opravdu jen ze své vlastní, svobodné vůle? Co je Pacifica Casull doopravdy zač… co jsou zač oni?
***


***

Princezna už mezitím dávno není tím roztomilým blonďatým miminkem, leč vyrostla v patnáctiletou línou a občas dost nesnesitelnou rozmazlenou puberťačku – zkrátka patnáctiletá holka, kupodivu si neustále nehraje na zamyšlenou dívčinu s názory devadesátileté osoby. (Ale já jsem princezna! A unavená!! Tsukareta! Tsu~ka~re~ta!)I když… lítost nad tím, že jí přejí s nenávistí smrt lidé, které třeba ani v životě nepotkala a nikdy nepotká, se nevyhne ani jí...
***


***

Každá další informace o tomto anime by byl velký spoiler, (což je velká škoda, protože to nejlepší musím vynechat – jako třeba to, že když jsem psala žánr fantasy/sci-fi, tak jsem opravdu byla při smyslech), takže jen dodám, že… jsou různá anime, některá mě bavila více, či méně. Ta, která mě opravdu začala bavit až po několika dílech (Chrno Crusade, FMA), ta, která mě nezačala bavit nikdy a ta, která mě hodně bavila, ale zájem se postupně trochu vytrácel (Bleach). Pak je tady ještě jedna kategorie, a to jsou anime, která mě bavila od prvního až do posledního dílu, a jestli to vůbec jde, tak čím dál víc - a to je přesně případ Scrapped Princess. Viděla jsem ji už před nějakou dobou, ale seznámení s ní jsem se rozhodla napsat až po zjištění, že ji tady snad nikdo nezná. Buď mě zase jednou překvapíte a lidí, kteří ji viděli, je hodně, nebo alespoň udělám dobrý skutek x) (éto... jako na skypu - Já - "Je to skvělý! On právě spadl ze skály... *smích* prostě vtipný... jo, a o čem to je? No.. tak... byla tam taková holka, a... ona má prostě zničit svět, ne, až jí bude šestnáct... což je jako za měsíc a... *smích* prostě hrozně vtipný!" odpověď - "Ehm... chápu...")

A praktičtější Info


Co se týče kresby, nádherná. Dá se vzhledem ke stejnému studiu (Bones – FMA, Wolf’s rain, Soul Eater, Darker than Black…) přirovnat například k slavnějšímu Hagarenu, ačkoliv bych osobně řekla, že tady je lepší.
Hudba se mi také líbila… dobře, přiznávám, opening a ending mi později trochu lezl na nervy. Takže jsem si je nakonec samozřejmě musela stáhnout.
Download - animea
Titulky - otakuland

A perlička na konec – jedna postava – CZ, byla pojmenována po české zbrojovce x)


Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Ayashiki
Vložil Ayashiki, Po, 2011-02-21 00:46 | Ninja už: 6034 dní, Příspěvků: 485 | Autor je: Prostý občan

Taaakže dopozerané (presne práve teraz, ešte mi hrá ending.. Laughing out loud) a čo povedať... No, vlastne som od tohoto anime nič nečakala a keď sa to tak vezme, ani nič nedostala, takže som spokojná ^^ Spojenie fantasy a sci-fi niektorí chválili do nebies, niektorí zatracovali, mňa neohúrilo ani mi nevadilo. Niekoľko neveľmi originálnych a stokrát prevarených zápletiek tvorcovia pomiešali dokopy, čím vzniklo čosi napohľad originálne, ale keď sa na to zahľadíme bližšie, už sme to niekde videli. Animácia bola uspokojivá, ale zasa nič prevratné, absolútne typická pre tento žáner (a ja ju nemám rada, takže som spokojná nebola, ale to je moja vec Laughing out loud). Postavy charakterovo krásne slúžili príbehu a tým to končilo, ploché, bez vývoja, ale zase všetky do jednej sympatické, Shannon dokonca sympaťák na druhú, takže výhrady tiež nemôžem mať. Vtipy ušli, Supík bol zlatý, prostredie primerané deju, zápletka mala logické odôvodnenie, súboje boli akciou, animáciou aj logikou tak akurát, vzťah troch súrodencov Casullových bol krásne vykreslený, ale zase nejaké hlboké posolstvo v tom nebolo (vlastne, tá ústredná myšlienka mi na konci prišla blbá jak tágo...), morálne zmýšľanie niektorých postáv bolo totálne mimo, motiváciu väčšina z nich nemala nijakú, nijakých zvlášť prekvapivých zvratov sme sa nedočkali (snáď až na ten finálny princa Forshisa...), emócie to z vás nejak zvlášť nevydoluje, no skrátka príjemné, priemerné anime na oddych, keby... Jednou vecou z tej priemernosti vytŕča. Je to vážne, vážne dosť kruté anime. Nehovoriac o tom, že hlavnú hrdinku chce zvyšok sveta zabiť a súrodenci zažívajú jednu zradu za druhou, princ Forshis je krásne tragická postava ktorá pritom nepostráda ľudskosť, občas sa aj umieralo a to pekne kruto, skrátka sa tvorcovia so svojimi postavami nemaznali a dali im zakúsiť, že keď máte zničiť svet, tak si to vy aj tí ktorí vás chránia pekne zliznete. No a stretnutie Pacifiky a jej matky bola jedna z najsilnejších a najdojemnejších scén vôbec, nielen čo sa Scrapped princess týka. Navyše Pacifica mi prišla neuveriteľne znesiteľná, vzhľadom na jej osud a postavenie, nijaká otravná krikľúňka čo si furt vyčíta ako všetkým ubližuje, hej, bolo to tam, ale v krásne únosnej miere a presne vtedy, keď sa to hodilo. Taže záver... Hej, páčilo sa mi to. Hlavne posledných cca 10 dielov ma solídne bavilo a musela som sledovať ďalej a ďalej... Koniec ma potom trochu sklamal. To ako sa "kto-videl-vie-čo" spojilo s "kto-videl-vie-čím" a ako sa ukázalo že ten svet bol vlastne tamten svet (uvidíte, pochopíte xD) bolo síce na zimomriavky a všetko to do seba celkom zapadlo, ale prišlo mi to akési utnuté, ako keby tvorcom náhle odriekol sponzor. Rozhodne sa s tým mohli vyhrať viac. Možno aj kvôli tomu utnutému koncu, možno kvôli nevýrazným postavám alebo chabej nosnej myšlienke dojem rýchlo vyšumí, ale pozerá sa na to strašne dobre. Takže odporúčam.
Zaujímavosť... xD Pôvodné video som mala so slovinskými titulkami (a koľkokrát si hovorila, že mi tie slovenské cez to ani neni treba...) a celkom som sa na tom jazyku pobavila, je ako stará verzia slovenčiny, taká, akú vidíte v knihách xD Obzvlášť dobrá bola jedna hláška - Raquell o CZ (Shannonovi): "Zanima me, či je mutant?" Laughing out loud

Obrázek uživatele Hagane no Edward
Vložil Hagane no Edward, Út, 2010-04-27 07:28 | Ninja už: 5361 dní, Příspěvků: 294 | Autor je: Pěstitel rýže

Zatiaľ mám za sebou iba prvý diel, ale vyzerá to slušne. Štúdio BONES opäť nesklamalo.




Obrázek uživatele Die
Vložil Die, So, 2010-04-24 22:05 | Ninja už: 5184 dní, Příspěvků: 2749 | Autor je: Prostý občan

Páni! Děkuju žes mi připoměla anime, které jsem koukala před...už nevím jaká to je doba Laughing out loud Pořádně už ani nevim o čem to bylo, ale naštěstí to mám ještě stáhnutý v PC Laughing out loud Hned zítra se do toho dám Laughing out loud Dík ještě jednou Laughing out loud

Alea iacta est – Kostky jsou vrženy (Caesar)

Obrázek uživatele Mayako-chan
Vložil Mayako-chan, Pá, 2010-02-12 23:52 | Ninja už: 5958 dní, Příspěvků: 436 | Autor je: Prostý občan

pěkná recenze.... Laughing out loud
už jsem to anime viděla, kdysi dávno, když ještě nebylo omezený megavideo, vím, že se mi to docela líbilo (hlavně Shannon), ale už si moc nevybavuju detaily Laughing out loud



Obrázek uživatele 333kin
Vložil 333kin, St, 2010-01-20 20:41 | Ninja už: 5677 dní, Příspěvků: 653 | Autor je: Prostý občan

XDDDD Nyaaaa ~ milujem citat tvoje recenzie ^^ yosh,mozno si to animko juknem ked bude casu XDDDD

http://kawaii-anime-world.blog.cz/
Green with Envy XD


Obrázek uživatele Dyrim 少し雌
Vložil Dyrim 少し雌, Ne, 2009-05-24 16:38 | Ninja už: 5799 dní, Příspěvků: 333 | Autor je: Prostý občan

Haha. Druhý komentík... No nic no, asi bych mohla něco říct co?
Předem upozorňuji, že jsem na se zasekla na šestnáctém díle a nějak nevím, jestli chci nebo nechci pokračovat dál.
Začátek byl bomba. Svět, příběh, charaktery, ale s příchodem Zefiris se mi to nějak přestalo líbit. Svět ve středověku se změnil na jakési sci-fi a Vanguard mi dal tak trochu dojem Hvězdných válek nebo podobných věcí (přes tyhle seriály vážně expert nejsem). Zároveň minulost celého nynějšího lidstva...
Přesvědčte mě někdo ať to do koukám Eye-wink

Jsem jen prach ve větru... Moje existence je bez významu... Zmizím na věčnost... A přesto... Možná si jednou někdo vzpomene... Doufám... Nevěřím... Zůstávám... Jsem jen prach... Prach ve větru... Vítr mi dal křídla... Nemám víc co si přát... Doufám... Nevěřím... Jsem jen člověk... I kdybych chtěla víc... Nesmířím se tím... Protože jsem jen člověk... A člověk je prach ve větru...

Obrázek uživatele nettiex
Vložil nettiex, Ne, 2009-05-24 16:51 | Ninja už: 5902 dní, Příspěvků: 3653 | Autor je: Editor všeho, Kankurova kosmetička

Jop, tak to bude těžký xD
Zefiris to tak trochu znechutila i mně, ono... přece jen to začalo být až moc šílený xD ale na druhou stranu - šílený, ale zajímavý.
SP je anime, které se prostě nemůže líbit všem. Setkala jsem se s názory, že je to úplná blbost, rádoby působivá, nešikovně smíchaná směska sci-fi a fantasy, a podobně. Jenže právě tohle se mi na tom, mimo jiné, líbilo. Asi mám zvláštní vkus.
Takže já tě přesvědčovat vážně nebudu, sama určitě poznáš, jesti se ti po těch 16 dílech chce jít dál, či ne.

Obrázek uživatele Dyrim 少し雌
Vložil Dyrim 少し雌, Čt, 2009-05-28 18:41 | Ninja už: 5799 dní, Příspěvků: 333 | Autor je: Prostý občan

Tak jsem se nakonec rozhodla, že to dokouám. Stalo se tak už předevčírem, ale potřebovala jsem si ten konec nechat projít hlavou.
Výsledkem je, že ta prostřední část bylo to co mi nesedlo. Ten konec byl lepší. Ne tak dobrý jako začátek, ale lepší než ten střed.
Jen ještě poslední epizoda trochu zklamala.


Ale výsledek je, že se mi ta anime obecně líbila.

Jsem jen prach ve větru... Moje existence je bez významu... Zmizím na věčnost... A přesto... Možná si jednou někdo vzpomene... Doufám... Nevěřím... Zůstávám... Jsem jen prach... Prach ve větru... Vítr mi dal křídla... Nemám víc co si přát... Doufám... Nevěřím... Jsem jen člověk... I kdybych chtěla víc... Nesmířím se tím... Protože jsem jen člověk... A člověk je prach ve větru...

Obrázek uživatele matejkubis
Vložil matejkubis, Út, 2009-04-28 22:19 | Ninja už: 5974 dní, Příspěvků: 712 | Autor je: Prostý občan

Odporucam mne sa to velmi pacilo