manga_preview
Boruto TBV 07

Vše o tvorbě vlastního komiksu

Poslední dobou zde vídávám řadu zdařilých pokusů o vlastní mangu či komiks. Napadlo mě, že založím diskuzi o tomto tématu, protože mým dlouholetým snem je naučit se kreslit komiks, naučit se zachytit příběh, naučit se rychle zachytit postavy v pohybech a vytvořit po grafické stránce hodnotné dílko.
Jako dítě jsem našla na chalupě pod postelí staré mamčiny dobrodružné knížky, rodokapsy a mezi nimi bylo i pár stránek komiksového vydání Rychlých šípů. Hrozně se mi to líbilo a opatrovala jsem je jako zlato. Představa nakreslit vlastní opravdový komiks mě pak pronásleduje od střední školy, kdy jsem na jedné hodině večerní kresby aktu potkala neznámého kluka. Nebyl z naší školy, nikdy jsem ho neviděla, možná tam jen na někoho čekal. Prostě zatímco se my trápili u velikých pláten s úhly a rudkami a snažili se nakreslit správně velkou hlavu, on měl malý skicák a neuvěřitelně rychle kreslil nějaký příběh. Koukala jsem mu nesměle přes rameno, aby mě neviděl Smiling. Strašně mě to zasáhlo a od té doby toužím umět, co on.
A Konoha byla první platforma, kdy jsem si to mohla zkusit i s bonusem zpětné vazby. Od té doby se rozhlížím v knihkupectvích a hledám, zdali o tomhle tématu nevyšla nějaká hodnotná příručka. No, to, co se mi zatím dostalo do ruky, mě moc neuspokojilo. Byla jsem na jedné velmi zajímavé přednášce v Praze o tvorbě komiksů, na jedné výstavě českého komiksu, ale mám pocit, že celkově je to téma spíše okrajové - a přitom je to tak náročná a tak krásná disciplína!
Zajímalo by mě, jaké máte vy zkušenosti s tvorbou komiksu, s čím jste se setkali, zda máte tip na nějakou literaturu, tutorialy nebo výstavy, a hlavně - jaké jsou vaše sny v této disciplíně, zda to vnímáte stejně jako já skrz úžasnou kresbu, nebo zda berete za důležitější příběh. Jestli vám přijde zajímavější a rychlejší tvořit na pc, nebo na papír. Prostě cítím, že by bylo přínosné si o tom po všech stránkách popovídat, když už všichni čteme mangu a koukáme na anime Smiling. A třeba bychom se mohli někam posunout v té naší tvorbě. Mě by to určitě zajímalo, protože naše společná výzva mě docela nakopla a ještě to určitě nechci vzdát, byť život a práce bere čas a je neúprosná...


Kategorie:

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele suiken
Vložil suiken, Čt, 2020-05-14 20:47 | Ninja už: 3909 dní, Příspěvků: 2754 | Autor je: Utírač tabulí na Akademii

Ak má niekto ešte chuť diskutovať, tak by ma zaujímalo..akú hudbu počúvate pri kreslení komixu alebo aj iných obrázkov. A meníte to napríklad v závislosti na tom aký komix kreslíte? napríklad ak ide o niečo smutné..tak počúvate skôr pochmúrnejšiu hudbu? alebo nepočúvate vôbec žiadnu? Ja totiž mám zvyk počúvať hudbu pri kreslení. Ale sem tam si pustím do pozadia aj nejaké zaujímavé video a iba počúvam. A čo sa tej hudby týka tak..hmm. Väčšinou ak kreslím niečo drsné tak počúvam metal. Čím drsnejší tým lepšie Laughing out loud Ak kreslím niečo strašidelné tak si nájdem na youtube playlist hudby z naruta ktorá je taká temnejšia..ako ktorá hrá v scénach s Madarom a tak. A ked kreslím niečo neutrálne tak počúvam aj modernú hudbu..najlepšie hudbu do auta. Na youtube je nespočet playlistov hudby do auta. Ale hej..potom sú tu tie depresívne a smutné obrázky a pri tých rád počúvam napríklad najeký piano cover. A čo vy. Môžete kľudne dať aj nejaké konkrétne príklady. Stále hľadám novú hudbu ktorú by som vypočul pri kreslení. Snád to nie je úplne mimo témy..

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, Ne, 2020-05-24 11:40 | Ninja už: 3843 dní, Příspěvků: 7418 | Autor je: Editor všeho, Editor obrázků, Samuraj

Já hudbu osobně hodně a ráda využívám, občas hodím i odkaz. Podporuje totiž úžasně náladu, kterou potřebuju do obrázku dostat, přesně, jak píšeš. Můj hudební záběr je, myslím, hooodně široký, ale jsem vybíravá. Mám jen pár kapel, u kterých "žeru" úplně všechno, třeba Queen. Jinak miluju 60. - 80. léta, asi proto, že jsem je jako dítě doma poslouchala a hodně taky v autě Laughing out loud. Miluju operu v kombinaci s rockem, ale i vážnou hudbu (Beethoven, Dvořák, Smetana, Vivaldi), ale i současný dobrý pop, třeba Adele. Miluju piano na všechny způsoby. Spíš tíhnu k molovým melancholickým písničkám, k vážným písničkám, ale u piána mě fascinují i megarychlé současné, třeba tenhle borec (byla doba, kdy jsem si tuhle skladbu i sama na piano zahrála, ale mám na to krátké prsty, myslela jsem vždycky, že mi upadne ruka Laughing out loud). Když mě popadne tvořivá nálada, většinou to kombinuji. Chvíli kreslím a poslouchám u toho nějakou hudbu. Ta mě v průběhu tak naladí, že seběhnu k piánu a musím si ji zahrát Smiling. A pak zase o to nadšeněji kreslím. Mám to přímo propojené, hudba je pro mě megadůležitá. Často si u toho i nahlas zpívám.

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

KURZÍK KRESBY

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele Orihalcon
Vložil Orihalcon, Út, 2020-05-12 16:09 | Ninja už: 5822 dní, Příspěvků: 799 | Autor je: Manga tým, Student Akademie

Nol. Talent máš, takže už ho jenom zhodnotíme. Jak se dostanu k PC napíšu ti soukromku ve které bude popis toho, co jsem dva roky dělala v Arashiamě. Budu muset zjistit, jestli ještě stránky, které jsem měla k dispozici existují a pokud ano, tak ti je pošlu. Zatím tedy, ještě musím sehnat dvousložkové lepidlo Smiling

Obrázek uživatele Nika
Vložil Nika, Út, 2020-05-12 12:17 | Ninja už: 1636 dní, Příspěvků: 311 | Autor je: Recepční v lázních

Ono by sa celé fórum asi malo premenovať na niečo v zmysle ,,Ktorý spôsob kresby je pre vás vhodnejší/atraktívnejší?,, než ,,Vše o tvorbě vlastního komisku". Pretože diskusia, ktorá sa tu rozbehla nemá s komiksom...nič Smiling. Jediné čo sme sa dozvedeli je, že čisto digitálna kresba je umelé mačkanie čudlíkov kdežto kresba s ceruzkou by sa dala popísať do 20 riadkov XD. Avšak ak by sme ostali v téme tak by sme sa v konečnom dôsledku dostali k jednej pointe. A síce že práve pri tvorbe KOMIKSU sa viacej oplatí využiť digitálnu formu, pretože je praktickejšie ,,skladovať,, hotovú stranu v pc, pričom je ihneď k použitiu, než ju skladovať v papierovej forme, ktorá sa pred použitím musí naskenovať, poupravovať jas/kontrast, odstrániť šmuhy, pridať text...takto teda vnímam, prvú fázu, pri tvorbe komiksu, ja Smiling. Akú formu by ste preferovali vy a prečo?
Ak by sa našiel človek čo by mal ešte chuť diskutovať tak ho poprosím aby sa dobre zamyslel nad svojou odpoveďou. Resp.chcem aby napísal formu ktorú by reálne bol schopný urobiť.

Inak, pokiaľ by sme boli schopný písať bez toho aby sa osočovala jedna alebo druhá strana, tak by sme si ďalej mohli rozobrať aj žáner - ktorý u mňa patrí do druhej fáze Laughing out loud. Ale samozrejme môžte si nahodiť tému, ktorá vám viacej vyhovuje, ja sa prispôsobím XD

Obrázek uživatele Corisan
Vložil Corisan, Út, 2020-05-12 19:04 | Ninja už: 5439 dní, Příspěvků: 1591 | Autor je: Manga tým, Sochař hlav Hokagů

pro mě osobně výhoda digitálu oproti tradičnímu není tak jednoznačná. což částečně plyne z mého postupu tvorby komiksu a částečně se odvíjí i od toho, jak dobře jsem schopná si teoretický výsledek představit v hlavě.

nevím, jestli jsem pochopila správně tu první/druhou fázi - v první fázi je technické zpracování a druhé žánr? není to spíš naopak? nejdřív řešit žánr a příběh k němu, potom zpracovat? ale možná špatně čtu Laughing out loud jak třeba řešíš tyto kroky? tvoje komiksy jsou úplně super (a hlavně jich tvoříš mnohem více než já bych byla schopná kdy nakreslit Laughing out loud), tak by mě zajímal postup někoho zkušenějšího ^-^

Pokémon Go: 5898 3500 2445
Můj FanClub (díky, Uchiha-Mariko Smiling ), IG

Drawing people, sketching things. The artistic business.

"You did well. My boy... you did so well."

Obrázek uživatele Senpai-sama
Vložil Senpai-sama, Út, 2020-05-12 19:37 | Ninja už: 2648 dní, Příspěvků: 2980 | Autor je: Metař Gaarova písku

Srdénko, bola som zvedavá ako opica, ťukla som na tvoj odkaz, a prepojilo ma na zaheslovaný disk Google, tak sa nečuduj, že dostaneš odo mňa žiadosť o povolenie vstupu. Možno blbne len môj noťas, alebo Zecu šarapatí Ehh... jasně... hehe...

Obrázek uživatele Corisan
Vložil Corisan, Út, 2020-05-12 19:42 | Ninja už: 5439 dní, Příspěvků: 1591 | Autor je: Manga tým, Sochař hlav Hokagů

V poho, to jsem já zapomněla cosi odkliknout Laughing out loud ale už by to mělo jít normálně Laughing out loud

kdyby ne, tak tu je odkaz znova

Pokémon Go: 5898 3500 2445
Můj FanClub (díky, Uchiha-Mariko Smiling ), IG

Drawing people, sketching things. The artistic business.

"You did well. My boy... you did so well."

Obrázek uživatele Senpai-sama
Vložil Senpai-sama, Út, 2020-05-12 19:44 | Ninja už: 2648 dní, Příspěvků: 2980 | Autor je: Metař Gaarova písku

Už ma pustilo, myslela som si, že Google si to asi vybavilo medzi svojimi servermi hihihi

Obrázek uživatele suiken
Vložil suiken, Út, 2020-05-12 15:31 | Ninja už: 3909 dní, Příspěvků: 2754 | Autor je: Utírač tabulí na Akademii

Ja som sa zámerne prestal vyjadrovať k diskusií, pretože som tiež nebol spokojný kam sa to začalo posúvať. Budem oveľa radšej, ak sa znovu začnú riešiť rady ohľadom tvorby a kreslenia. Samozrejme si diskutujte o čom chcete..ale úprimne si môžete posielať aj súkromné správy. Ale tak ja nie som editor ani nič podobné. Len taká zbytočná poznámka odomňa Smiling No..čo sa týka prvej fázy? Ja by som preferoval tiež digitálny spôsob. Pretože u mňa je tvorba veľmi dlhý proces. A mám zlozvyk..kresliť pozde večer. Síce je pravda..dá sa kresliť na papier pri lampičke ..nie že nie Laughing out loud ale ako hovoríš..je to pohodlnejšie. Poviem príklad..chcem sa venovať komixu. Ale..o hodinku dostanem hlad..tak..ak by som kreslil na papier..musím všetko zo stola dať preč..alebo by som musel odísť niekam inam a tam sa najesť. Pri digitálnej kresbe..si proste uložím progres...a minimalizujem program a jedným kliknutím som znovu v akcií. Ak si chcem dať pauzu..stačí si to minimalizovať...otvorím si seriál alebo si dačo čítam. A zase sa k tomu vrátim...bez toho aby som vyťahoval papiere..vyťahoval výtvarné pomôcky..a tak. Taktiež..je problém priestor. Ja nemám veľmi veľký stôl. A ked chcem kresliť na papier..často musím kresliť na tvrdej podložke ktorú si položím na kolená lebo proste sa mi nezmestí na stôl. A znovu..alebo..by som musel ísť kresliť inam. PRi digitálnej kresbe nemám problém. Vytiahnem tablet ktorý je maličký..a kreslím. NIKDY mi nedôjde papier. NIKDY mi nedôjdu farby Laughing out loud nemám starosti typu..zlomila sa mi ceruzka..vylial som si kofolu na svoje dielko Laughing out loud pri najhoršom si oblejem tablet no..ale kresba prežije Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Samozrejme..kresba na papier ma tisíce výhod ktoré ste krásne vypísali nižšie..v..doslova knižnej forme Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud prepáčte..za rýpnutie. No..a čo sa druhej fázy týka? hmm. žáner..no ja ti neviem úprimne. Nie som veľmi vtipný človek..takže kresliť niečo vtipné by mi asi nešlo. A akčnejšie scény..tam je problém po technickej stránke. Akčné scény sú ťažšie na kreslenie. Ale určite to niekedy vyskúšam. nakresliť nejaký súboj by bolo super. Vymyslieť si nejaké jutsu ..hmm..kiež by som len mal viac talentu Laughing out loud No..môj predošlý komix bol..taký pochmúrny a smutný..taký skôr na zamyslenie. A tento druhý je taký..veselší. Ale ak by si sa ma opýtala aký žáner..preferujem tak ešte to musím zistiť Laughing out loud až si vyskúšam iné žánre tak budem mať lepšiu predstavu. Ale ako hovorím..komédie a vtipné scénky ako robíš ty..to si myslím. ..že by som nedokázal .. A tebe to ide skvele.

Obrázek uživatele Nika
Vložil Nika, Čt, 2020-05-07 15:17 | Ninja už: 1636 dní, Příspěvků: 311 | Autor je: Recepční v lázních

Tvorba komiksu je výnikajúci prostriedok na vyjadrenie čohokoľvek na čo si autor trúfne. A najlepšie na tom všetkom je že pri kresbe sa fantázie medze nekladú, čiže aj človek ktorého kresba nie je dokonalá si môže spokojne vytvárať vlastný ,,svet,,. I keď to môže byť preňho o čosi zložitejšie..pri začiatkoch je dôležité si narovinu povedať na akej úrovni naša kresba je, pričom je nutné sa s ňou aspoň s polovice stotožniť (pokiaľ je samotný autor úplne nespokojný tak vnímaví čitateľ to dokáže poznať a hneď má z diela zmiešané pocity Smiling ) a taktiež je nutné položiť si otázku "Čo zvládnem zhotoviť, pre mňa, v prijateľnom ČASE?", pretože práve ten čas dokáže laika v sekunde odradiť (samozrejme ho dokáže odradiť aj fakt že nevie napr.tieňovanie, alebo nakresliť ruky ale to sú také dôvody..raz sa to naučí a ani nebude vedieť ako Laughing out loud).
Ja viem že moja kresba je v očiach profíka chybná, sama tie chyby po čase nájdem XD, ale v tom čase to bola práve tá jediná možnosť ako som svoj komiks alebo minikomiks mohla dokončiť celý Laughing out loud. Veď keď si pozriete diela čo som postla tak si všimnite že každý jeden je inak vyfarbený. A dôvod? Snažím sa nájsť spôsob s ktorým by som vedela dlhodobo pracovať, spôsob ktorý mi nebude liezť na nervy, pretože je zbytočne komplikovaní, spôsob s ktorým budem vedieť zhotoviť dlhší komiks v prijateľnom čase.
Na záver...hold pri tvorbe si každý musíme nájsť svoj spôsob. Literatúra, prednášky nás určite niečo priučia ale v konečnom dôsledku si ten príbeh, tú kresbu odmakáme mi...a po svojom ^-^

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, So, 2020-05-09 19:26 | Ninja už: 3843 dní, Příspěvků: 7418 | Autor je: Editor všeho, Editor obrázků, Samuraj

Hm...a kreslila jsi od počátku v pc, nebo i na papír? Vím, že dnes už profesionálové jedou jenom v pc, ale mně to přijde jako hrozná škoda. Jednak je vždycky strašně pěkné, když přede mnou leží něco hmatatelného, jednak proto, že ta dokonalá preciznost, kterou nabízí a využívá pc, je taková unylá a umělá. Je to jedna z věcí, co mi třeba na tvých dílkách trošičku vadí.
Jinak máš pravdu, že čas dokáže laika odradit. Neumím si představit, jak to musí laika štvát, mně to přeci jen jde od ruky celkem rychle, anatomii chytám rychle, stínuju celkem obstojně, ale i tak mi to bere hrozně moc času. Každý hledáme svůj styl, jakým to půjde na svět rychle a jaký nám bude vyhovovat. Zkoušela jsem taky víc technik a zatím nic nepřekonalo obyčejnou tužku. Vnímám z tvého popisování, že máš duši komiksového tvůrce, protože uvažuješ přesně v těch intencích - rychlost, efektivnost, podřídit techniku příběhu. Tak by to asi mělo být. No já příliš mnoho lpím na kresbě, zajímá mě forma, zajímají mě výtvarné prostředky, jaké lze využít k dosažení toho a onoho efektu. Proto i pátrám po literatuře, protože sama na to přicházím pomalu. A příběh - ten řeším skoro jako poslední Laughing out loud. Ech, špatné.
Je super, že zkoušíš různé a nové, podle mě podstatné je prostě zkoušet a tvořit. A tobě to jde superně Kakashi YES

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

KURZÍK KRESBY

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele Nika
Vložil Nika, Ne, 2020-05-10 00:09 | Ninja už: 1636 dní, Příspěvků: 311 | Autor je: Recepční v lázních

Keby som tušila že tu prebehne menšia výmena názorov medzi digitálnou formou kresby a papierovou tak sa rozpíšem aj viacej...lenže došlo mi to zbytočné. Predsa nemôžete porovnávať papierovú kresbu a digitálnu kresbu, pričom jednu z nich nazvať umelou. Nenarážam len na teba Noleda, je mnoho ľudí ktorý zaryto pracujú len s tým čo vedia najlepšie a nové možnosti obchádzajú takže v konečnom dôsledku prichádzajú o nový nadhľad. Viem že pre ľudí, ktorý kreslia klasickým spôsobom, je hmatateľné dielo doslova požitkom, avšak tak to cítia aj digitálny tvorcovia - mi taktiež vieme dať do obrázku náš ,,odtlačok,,. Len problém je v tom že to vidia hlavne ľudia, ktorý nepreferujú len jednu stranu. Kedže sa Suiken krásne vyjadril na margo digitálnych kresieb tak do toho už viacej zabŕdať nebudem Smiling.
Inak poväčšine predlohy kreslím práve na papier, kedže kresba s ceruzkou ma baví tak isto ako kresba v pc. Akurát že dlhší komiks kreslený ceruzkou by som asi nedala XD, práve z časového hľadiska je pre mňa atraktívnejšia digitálna forma.
BTW : Neviem ako dlho si pracovala na komikse Spoločná cesta, ale máš môj obrovský obdiv, ja by som pri tom strávila celú mladosť XD a po dokončení by som tie ceruzky odložila na dlhší spánok do šuplíku Laughing out loud

Obrázek uživatele Rosme
Vložil Rosme, Po, 2020-05-11 22:27 | Ninja už: 1543 dní, Příspěvků: 134 | Autor je: Předseda třídy

Přiznám se, že tu konverzaci pročítám a už v tom vidím pomyslnou téměř nekonečnou spirálu názorů. Laughing out loud

Není vůbec zlé, že někdo má více citu pro tvoření rukama a jiný pro tvoření pomocí nové technologie. To na tom asi nejvíc miluji! Tím, že každý z vás, má to své, co miluje a je v tom "mástr". Tak pak pozorovatel, jako já, může být neustále příjemně šokován, co se vám podaří vytvořit. Smiling

Dokonce jsem ráda, že nemilujeme všechno stejnou měrou. Dá se říci, že záleží, jak se vyspím. Přehánět to jedním směrem, tak můžu riskovat, že se toho přejím. Laughing out loud Ale i kdyby mi někdo hodil to stejné ručně a v počítači, tak obojí má to své "umění". Stydím, stydím, stydím!

Na stranu druhou, chápu, že pro lidi, kteří k tomu nemají vztah, mají trochu obtíže vidět v tom to umělecké kouzlo. Ale, co se dá dělat? Laughing out loud Nic, dokud se k tomu člověk sám vnitřně nedobere. Smiling

Po několika letech tichého navštěvování Konohy jsem do ní nakonec doopravdy vstoupila. Tak mě tu máte!

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, Ne, 2020-05-10 02:03 | Ninja už: 3843 dní, Příspěvků: 7418 | Autor je: Editor všeho, Editor obrázků, Samuraj

No...nikde přeci neříkám, že za to kohokoli soudím, že preferuje pc tvorbu. Já naopak obdivuju každého, kdo má nervy naučit se přístroje a programy používat. Jen jsem řekla (a netajím se tím od počátku), že MNĚ OSOBNĚ obrázky tvořené v pc vadí z důvodu, který jsem rozvedla níže. Nic víc, nic míň. Odpovím tu i na Suikenův poslední koment - jistě, v moderní technice je obrovský potenciál, věda, technika, medicína - je mnoho oborů, kde si to už bez ní neumíme představit a je to naprosto v pořádku. Ale jsou jisté taje, na které je technika v jakékoli podobě krátká. A to je člověk. To je smrtelnost, láska, život, obyčejný dotek. Viděla jsem samozřejmě hodně realizací z 3D tiskáren a vnímám veliké tlaky, kterými se moderní technologie snaží prosadit i v umění. Za mě? Nikdy nemůže být dokonalá. Protože dokonalost není v jedničkách a nulách, dokonalost je v nedokonalosti, v nahodilosti a omylu, v přirozenosti a doteku. Sochu vzešlou ze stroje vždy musí vzít do ruky sochař a dotvořit ji plasticky vlastní rukou, jinak je to hloupý mrtvý tvar. Obávám se, že v tomto to asi nedokážu vysvětlit líp. Ono se to ani slovy popsat nedá, to se musí pocítit srdcem. Ten, kdo nevidí rozdíl, to ani nemůže pochopit. A teď nijak neútočím, chápu, že to může být dost obtížné pochopit. A ještě jedna věc mě na pc štve - a to podíl práce a řemeslného umu, který se klasický tvůrce prostě musí naučit, ničím to neošidí, většinou to za něj nikdo neudělá. Kdežto programy vyvinul někdo jiný, počítač spoustu věcí spočítá a vytvoří sám za nás. Člověk se nadře zase pouze v rovině myšlenkové nehmotné, aby se naučil používat program. A pak už po fyzické stránce umu jen mačká čudlíky. Prostě to mi nestačí, to je pro MĚ OSOBNĚ hrozně málo, když vím, co vše lze zažít. Ale třeba může být fascinace technikou stejně opojná, inspirující a kreativní, byť je z mého pohledu falešná. Může člověka posouvat v rozvoji a uvažování úplně stejně.
Právě proto mě hodně zajímá, co na tom pc vám vlastně připadá tak přitažlivé a jak si to užíváte, protože vidím, že si to užíváte, to je samozřejmé. O tom vůbec nepochybuju a přeju vám ze srdce, aby nikdy nevypli proud Sticking out tongue. Protože, až ho vypnou, iluze zmizí a co po vašem umění zbyde? (Pravda, nezbyde asi po nikom nic, protože se všichni vyvraždíme.)
Plně chápu, že u komiksu rychlost a možnost oprav má velký význam pro člověka, kdo s programy umí pracovat. Já jsem mnohem rychlejší tou tužkou Smiling. Kdykoliv potřebuju něco naeditovat nebo upravit v pc, tak zhruba každou druhou minutu vážně uvažuju, že s tím seknu a překreslím to raději celé znovu, že to bude mnohem rychlejší Laughing out loud.
Abych to za sebe uzavřela - hlavní je, zda jsme spokojení. Já jsem měla to veliké privilegium a dar poznat skrze klasické umění věci, které nejsou sdělitelné, převyšují mě, jsou neskutečně krásné a stojí za to, aby člověk nehleděl ani na peníze, ani na své pohodlí. Je to jako vhled do jiného světa plného harmonie a klidu, po kterém člověk prahne, ale nemůže ho na tomto světě mít. Je to fakt neskutečná síla, které se počítač nemůže absolutně rovnat.
Ale - toť můj a jen můj názor a zkušenost - nikomu ho nevnucuji Eye-wink.

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

KURZÍK KRESBY

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele suiken
Vložil suiken, Ne, 2020-05-10 02:34 | Ninja už: 3909 dní, Příspěvků: 2754 | Autor je: Utírač tabulí na Akademii

Mačká čudlíky..a počítač nám to celé uľahčí..a až vypnú prúd..tak nám z toho umenia nič nezostane. Ja si viem uznať..že v kresbe na papier nie som tak dobrý. A po technickej stránke..veľmi zaostávam. NO aj keby si povedala..že moje kresby nie sú umením a sú falošné...tak som ich všetky vytvoril preto..že to robím rád. Skúšal som animácie..skúšal som speedpainty..skúšal som komix..skúšal som aj kresliť na papier..niekoľko krát. Pretože ma baví tvoriť. Byť kreatívny. A nerobím to iba pre ľudí na konohe. Ale z 90 percent...to robím pre seba. Podľa mňa..je to skvelé..že sú ľudia kreatívny..a používajú na to rôzne prostriedky..rôzne techniky. A náš svet je taký pestrý a rôznorodý. Neviem presne pochopiť aký máš pohľad na umenie ty. Predsa len..ti do hlavy nevidím. A možno..mi to dôjde až vekom..a možno človek musí hlbšie pochopiť čo to znamená byť umelcom. No..na konci dňa je hlavné robiť to..čo robíme radi Smiling úprimne..zo začiatku ako som čítal tvoje správy ma to dosť mrzelo. Predsa len roky mi komentuješ obrázky a podporuješ ma v kresbe. Určite by som tu dnes nebol keby nebolo tvojej podpory. A aj ked som vedel aký máš vzťah ku digitálnej kresbe..tak som si stále myslel..že to nevnímaš tak negatívne. Až ma to chvíľami odrádzalo od dokončenia môjho komixu na ktorom som dnes pracoval. Lebo som na to pri tom kreslení myslel. Ale dokončím ho. A úprimne si to užijem..aj keby mal na konohe 0 hlasov a 0 komentárov. Tak mi je to jedno Laughing out loud pretože..kreslím rád. A týmto debatu končím Smiling A nie..nehnevám sa Laughing out loud len..ja mám svôj pohľad a ty máš svoj. A to je v poriadku..

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, Ne, 2020-05-10 03:16 | Ninja už: 3843 dní, Příspěvků: 7418 | Autor je: Editor všeho, Editor obrázků, Samuraj

Já myslím, že se jenom nechápeme. Vše, co se týká nápadu a kreativity, zápalu pro věc a vkládání emocí je úplně stejné jak u pc, tak u papíru. To, co mi u pc chybí, a co řeším, je - když to úplně zobecním - hmota, hmatatelno vs. člověk. Protože člověk byl stvořený tak, že mu vytváření hmotné věci přináší velké uspokojení. A můžeme se přít, že to tak není - já si myslím, že to tak od přírody je. Tím, že se dřeš i fyzicky, tím, že si na dílo můžeš sáhnout, že ho utváříš vlastníma rukama, že se musíš naučit ovládnout nějakou techniku a strádáš při tom, tím, že dílo existuje v prostoru a je hmotné - tím realizuješ něco ze sebe, v čem zanecháváš trvalý otisk. Není to jen virtuální neuchopitelná iluze. Proč asi lidi pracující celý život u počítače utíkají z měst na venkov a chovají ovce? Potřebují cítit, že existují, že žijí, sáhnout si a cítit. Virtuání svět je falešný svět a všichni na to jednou doplatíme, to jsem si jistá, stačí pozorovat okolí. Ničí nás to všechny.
Vše to, co děláš, že se učíš, zkoušíš, hledáš, dáváš do obrázků srdce - to je naprosto super a jde ti to skvěle! Jen nesouhlasím v hloubi duše, že počítač a virtuální svět je cesta ke štěstí. Člověk je sám. Byť je neustále třeba on-line a s někým chatuje - je sám samotný a trpí. Místo normálních vztahů kouká na anime a vytváří si falešný pocit štěstí a naplnění. Vytvoří sice krásný obrázek, do kterého vloží vše, co v něm je, ale je hrozně ochuzen, protože si ho může tak maximálně vytisknut a tisk není stejně silný, sugestivní a vypovídající o tobě jako přímý otisk tvé ruky nebo pera, které vedla ruka, prostě není. Ani pro druhé, ale hlavně ani pro tebe.
Bez ohledu na to ti moc fandím, ať už tvá cesta v tvorbě bude jakákoli. Vždy mě mile překvapíš ne tím, co používáš za techniku, ale jak o věcech přemýšlíš, co chceš sdělit a kolik úsilí vyvineš. To je přeci to nejdůležitější Smiling.

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

KURZÍK KRESBY

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele Akhara
Vložil Akhara, Po, 2020-05-11 01:04 | Ninja už: 2617 dní, Příspěvků: 1363 | Autor je: Manga tým, Leeho závaží

"Protože člověk byl stvořený tak, že mu vytváření hmotné věci přináší velké uspokojení. A můžeme se přít, že to tak není - já si myslím, že to tak od přírody je. Tím, že se dřeš i fyzicky, tím, že si na dílo můžeš sáhnout, že ho utváříš vlastníma rukama, že se musíš naučit ovládnout nějakou techniku a strádáš při tom, tím, že dílo existuje v prostoru a je hmotné - tím realizuješ něco ze sebe, v čem zanecháváš trvalý otisk. Není to jen virtuální neuchopitelná iluze."

A přesně tohle je ten důvod, proč tolik bojuješ s příběhy, noled. Omlouvám se, že trochu odbočuju od tématu. Vím, že jsi mluvila o digitální tvorbě, ale přesto je v tom cítit jistá obecná fascinace fyzičnem a zároveň opomíjení ne-fyzična.
On totiž člověk kromě toho, že smyslově vnímá, taky prožívá a myslí. A tvorba ryze duševního a myšlenkovýho charakteru ho naplňuje i vyčerpává úplně stejně jako tvorba toho, co je vnímatelný smysly. Smiling Když se budeš zabývat jen tím hmotným a smyslovým, budeš si nakonec připadat stejně frustrovaně a prázdně jako člověk, co prchá od počítače do přírody. Proč myslíš, že lidi čtou? Smiling
Zkušenosti, niterný dojmy, pocity, představy, názory, osudy atp. sice nejsou nic, na co by sis mohla sáhnout nebo si k tomu mohla přivonět, ale přesto jsou pro nás zcela zásadní. Potřebujeme je sdílet a potřebujeme, aby s námi byly sdíleny.
A příběh je právě všechno tohle nehmotný a nehmatatelný, všechno to, co člověk prožívá, co si myslí a co cítí. Neexistuje v prostoru a nemá s fyzičnem nic společnýho, dokonce bych řekla, že ho to slovo "virtuální" docela dobře vystihuje. A přitom na něm není nic falešnýho, nic pomíjivýho a může nést otisk autora úplně stejně jako jakejkoli artefakt. A pokud pro tebe tohle nehmotný a neuchopitelný není výsostně důležitý, nevidíš v tom půvab nebo smysl nebo naplnění; pokud tě na lidech v MHD fascinujou jejich výrazy, jejich postoje nebo to, jak jim hraje na tváři světlo, ale už tě nedokáže okouzlit fakt, že všichni tihle lidi celej život směřovali k momentu, kdy se setkají v jednom voze (pouze příklad), tak je jasný, že se ti pak s vlastním příběhem nedaří. Smiling

Obrázek uživatele Senpai-sama
Vložil Senpai-sama, Po, 2020-05-11 19:11 | Ninja už: 2648 dní, Příspěvků: 2980 | Autor je: Metař Gaarova písku

Neviem pod koho sa mám pichnúť, či pod teba, či pod noledu, ale v konečnom dôsledku je to jedno. Som prívrženec systémového prístupu a cieľom je synergia. Rozlišovanie rôznych foriem bytia, súcna, ne-súcna, materiálneho, nemateriálneho atď. sú len prostriedky nášho uchopovania "všehomíra." Zmyslové vnímanie nie je dostatočne prebádané a existuje x teórií. Som to dosť zjednodušila v predchádzajúcom príspevku, ktorý bol len akési torzo, čriepok, útržok. Myslím si, že: "tvorba ryze duševního a myšlenkovýho charakteru" je abstrakcia, pretože bez podnetov a celej plejády rozmanitých faktorov nemôže existovať, teda aspoň u človeka. Chápem noledu komplexne, to, čo cítime a asi nevieme presne slovami vyjadriť. Rada čítam aj jej príbehy, lebo sú plné života tak ako obrázky a iné diela a práveže vyvolávajú vo mne moje pocity, zažité skúsenosti od iných ľudí, čiže je to opäť komplexný systém. Asi uvediem blbý príklad toho čínskeho učenca, ktorý sa pozrel z okna a vedel čo sa deje v celom svete. No nechcem sa tu rozkecávať, každý uviedol svoj náhľad a teraz len všetko nejako poprežúvať, vnoriť sa, vcítiť sa a z balóna aj z ponorky vidieť krásu a silu našej konoháckej pospolitosti Úpa boží!!! Kvítek sakury Ino ti gratuluje!

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, Po, 2020-05-11 17:41 | Ninja už: 3843 dní, Příspěvků: 7418 | Autor je: Editor všeho, Editor obrázků, Samuraj

Opět se vůbec nechápeme Smiling. Já přece přímo vzývám duchovno, svět fantazie a niterný vnitřní lidský svět. Miluju četbu a nečtu tolik, kolik bych si přála, jenom z důvodu, že mě dokáže dobrá kniha natolik pohltit, že pak nezvládám realitu a hrozí, že mě na ulici přejede auto Laughing out loud. Přímo žiju a užívám si příběhy, sjíždím anime, miluju filmy. Nezdravě moc. V tvorbě je myšlenka a duchovní stránka naprosto stěžejní! V žádném případě je neopomíjím. A ano - myšlení vyčerpává neskutečně. Ale já mluvím o tom, že krom tohoto všeho lze prožívat umění i dalšími smysly, přesně, jak to vyjádřila Senpai. To prožívání souvisí s praktickou "výrobou" díla, ne s jeho myšlenkovým zrodem. Mám na mysli tvorbu ve smyslu prakticky vytvářet. A v téhle fázi se pc tvorba skutečně omezuje na pouhé klikání a mačkání čudlíků oproti tomu, co lze vnímat prostřednictvím klasických technik, když se musí člověk prát se štětcem a tubami barev, s keramickou hmotou, vztekat se nad tím, když se mu ani napopáté nezdaří zaformovat socha a týdenní práce přijde vniveč a v jednu ráno zoufale sedí na podlaze a slzy se valí a valí. Je to boj úplně stejný jako boj myšlenkový a umí energii odčerpat stejně jako nás umí neskutečně nabít a povznést, když zvítězíme. Navíc vytvořím něco, na co si lze sáhnout, co ohromí tím, že existuje přede mnou a je skutečné.
A ty povídky neumím psát spíš z důvodu, že mě nebaví reálie, které jsou k tomu prostě třeba, že se zamotávám do vlastních náznaků a zápletek, když píšu bez jasného konceptu, a že mě nebaví vytvářet si koncept, protože, jakmile vím, jak to dopadne, přestává mě to úplně zajímat Smiling.

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

KURZÍK KRESBY

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele Akhara
Vložil Akhara, Po, 2020-05-11 22:44 | Ninja už: 2617 dní, Příspěvků: 1363 | Autor je: Manga tým, Leeho závaží

Nemám ponětí, jak zjistit, jestli si rozumíme, nebo ne, protože se bavíme o konceptech, který jsou pro mě příliš abstraktní a složitý na to, abych je zvládla dobře vyjádřit slovy, jak poznamenala Senpai (za což děkuju). A vlastně nemám ponětí, co těmi výrazy chceš sdělit ty. Co pro tebe znamená "skutečný". Možná, že jediný rozdíl tkví v tomhle. Smiling
Jestli jsem se někde vyjádřila tak, že nedokážeš ocenit duchovno, tak se omlouvám. To jsem říct nechtěla a není to pravda, neustále nám ukazuješ, jak jsi všímavá, vnímavá, zamýšlíš se nad věcma, prociťuješ je, hledáš významy atp. Chtěla jsem říct, že "praktická realizace" se nemusí rovnat hmotný realizaci a že mi z toho, co jsi napsala, přijde, že tenhle fakt přehlížíš. Psaní nebo vyprávění je taky praktická realizace, a hmotný to prostě není. Laughing out loud Jestli to tak chápeš, tak je pes zakopán zde. Laughing out loud
Jinak - já vůbec nerozporuju to, co ty a Senpai říkáte o vnímání všemi smysly, o touze se do díla ať už při jeho tvorbě nebo percepci skutečně fyzicky ponořit, o tom, jak je pro vás důležitý vnímat za linií nebo za tónem lidskou přítomnost. Naopak se s tím bytostně ztotožňuju a vnímám to, domnívám se, stejně. Nedokážu si představit, že kdyby tady byl ten tón hoboje vygenerovanej syntetizérem, bylo by mi z něj taky tak nádherně teskno; hrát na klavír pro mě nikdy nebylo stejný jako hrát na dechovej nástroj, nejen kvůli tomu, že neovládám techniku, ale i kvůli tomu, že mi tam chyběl ten úzkej kontakt se zvukem. Protože, přesně jak říkáš, mi nestačí zmáčknout čudlík. Smiling
Jenom je pro mě obtížný přijmout, že by "praktická tvorba" nebo "skutečný" měly být spjatý výhradně s něčím, co se dá vidět, slyšet, osahat, ochutnat nebo očichat. Je to samozřejmě daný tím, že mám diametrálně odlišný zkušenosti (a hlavně jich mám nesrovnatelně míň).
Když píšeš o zmařeným úsilí, o slzách v jednu ráno a o boji s keramikou, na jehož konci stojí výsledek, který tě těší tím, že je hmatatelný, tak naprosto rozumím tomu potěšení, ale nerozumím tomu, proč s tím pojit to "skutečno". Protože člověk může úplně stejně končit v slzách, může prožívat úplně ten samej (fyzicky náročnej) boj, a když v tom boji zvítězí, výsledkem může být třeba taky něco, co existuje jen na malej okamžik někde na koncertě nebo na záchodě v potemnělý, prázdný škole, kde to nikdo kromě něj neuslyší. Smiling Asi by bylo hezký mít to někde zakonzervovaný, mít možnost se k tomu kdykoli vrátit, ale zjistila jsem, že spíš než pocit štěstí ve mně takový záznamy vyvolávají nějakej divnej... stesk či co, nebo spíš přání ocitnout se v tom okamžiku v budoucnu zase. Smiling To srovnání samozřejmě není úplně košer, protože porovnávám pohled tvůrce s pohledem interpreta, ale to stěžejní je na tom doufám nezávislý - že něco prchavýho a pomíjivýho, co v mžiku oka zmizí, nemusí být nutně falešná iluze a může to v tobě zanechat stejně hlubokej, trvalej dojem.
...a tímto radši končím, protože mi to začíná až příliš podezřele něco připomínat. Laughing out loud

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, Út, 2020-05-12 01:26 | Ninja už: 3843 dní, Příspěvků: 7418 | Autor je: Editor všeho, Editor obrázků, Samuraj

Díky, už to chápu líp, jak jsi to myslela. No já mám od počátku na mysli skutečnost = hmota. Protože výtvarné umění vždy bylo v prvé řadě o hmotě. Řešila jsem výstup PC a výstup klasický, kdy na virtuální dílo si prostě nesáhnu rukou, nepocítím u jeho vytváření ani hmotný materiál, ani nemusím kultivovat sebe při nutném zvládnutí nějaké výtvarné techniky (drtivá většina výtvarných technik je prostě spjatá s hmotnou podstatou). A dokonce i v nehmotné hudbě je to úplně stejné - i ta je spjata s hmotným nástojem, na který se člověk musí nejdřív roky učit hrát, než vyloudí umělecký zážitek v podobě sonáty. A jak správně říkáš - sonáta hraná člověkem na housle má naprosto jinou kvalitu přednesu a zvuku, než ta samá sonáta vyprodukovaná strojem, nebo slyšená přenosem z rádia. PC je pro mě ve výtvarné tvorbě, přesně takovýto "přenašeč", který zabraňuje, aby člověk druhého člověka pocítil naplno a více smysly.
Ok, chápu, že pokrok vždy lidi fascinoval a moderní umělecké směry se v souladu s ním od hmotného odklánějí a daleko víc se uplatňuje čistě myšlenka, virtualita, prchavý efekt vystavěný většinou na elektřině. Je v tom přirozená touha po novém a chápu i to nadšení. Ale jsem přesvědčena, že nachlup stejně silné pocity a zážitky, které vyvolá třeba laser nebo 3D simulace, může člověk vnímat i u klasického díla vytvořeného z hmoty. Záleží, jak je vnímavý, co má za zkušenosti. A snažím se celou dobu upozornit na fakt, že dílo z hmoty a věci spojené s procesem vzniku díla z té hmoty, jsou další nástavbou, o kterou se lidstvo ochuzuje, když z hmoty přestává tvořit. Dokonce bych se vůbec nebála říct, že lidi hloupnou a leniví, protože tvořit hmotné dílo vyžaduje cvik, zručnost, fyzickou dřinu a spoustu času, a že tak netvoří, protože to zkrátka už neumí a nechce se jim podstupovat tu dřinu (prosím, suikene, tady si to nevztahuj na sebe, myslím to obecně z pohledu vývoje v umění Smiling). Končí to tím, že se někdo, kdo vystudoval uměleckou vysokou, vykálí v galerii a považuje to za vrcholové dílo, nebo vytvoří desetiminutové video, jak běhá po chodbě v pyžamu a dostane za to zápočet za celý rok. Chápu, že nežijeme ve středověku, že fascinace technikou je přirozený vývoj, ale dle mého se výtvarné umění ochuzuje o jednu ze svých základních složek. Doslova tím samo sebe popírá. A opravdu nevím, zda mohu srovnávat tyto "hmotové a hmatové" zážitky se zážitky, které prožívá umělec (výtvarný) když třeba komponuje vizualizaci pro Křižíkovu fontánu. Nevím. Myslím si, že utíkáme již někam, co nemá s výtvarnem moc společného právě z důvodu opouštění hmotného, což je základní složka výtvarného tvoření. Prolíná se to dnes silně s jinými oblastmi, ale stále to zůstalo nazváno výtvarným uměním. Podle mě by se měl takovému umění vymyslet jiný název Laughing out loud.
No, a vrátím-li se k úplně prvnímu komentu, co jsem psala - je to celé jen můj názor Smiling. Hodně jste si to všichni vztáhli k sobě a pokoušíme se zobecňovat něco, co zřejmě nelze paušalizovat, protože nikomu do hlavy nevlezem a každý to cítíme a prožíváme úplně po svém a jinak.

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

KURZÍK KRESBY

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele Senpai-sama
Vložil Senpai-sama, Ne, 2020-05-10 16:47 | Ninja už: 2648 dní, Příspěvků: 2980 | Autor je: Metař Gaarova písku

noledi, vnímam situáciu skoro totožne ako ty. Snáď by som niečo ešte doplnila a zvýraznila. Skutočné umenie, či tvorba, či jeho prežívanie, je otázkou VŠETKÝCH zmyslov, ktoré pri PC absentujú. Vezmem do rúk knihu, cítim štuktúru papiera, ak je moc stará, aj začnem kýchať, má svoju vôňu/pach, robím si poznámky, niečo si nahlas predčitujem, zamyslím sa a dívam sa z okna, proste celá sa aktivizujem. Pri opere mi behajú zimomriavky aj na temene hlavy. Tiež som zistila, že je pravda, že jedlo chutí lepšie, keď ho jem rukami, samozrejme polievku asi ťažko Laughing out loud Ako píšeš, človek sa doslova aj nadrie, ako pracuje celým telom, kreslí, gumuje, musí mať po ruke množstvo nástrojov, aj sa musí špeciálne obliecť a pod. Tú falošnosť vidíme okolo seba, dokonca má úplne neblahý vplyv na mnohých, modelky sú v podstate chodiace kostry, akné a iné tzv. nedostatky im retušujú, tak sa nám množia anorektičky a inak postihnuté osoby. Moderné PC technológie sú fajn, sú akýmsi testom, čo dokážeme zvládnuť, leeen, aby oni neovladali nás! Nehádajú sa s nami, nekýchajú na nás, sú sterilné, ale večeru nám neuvaria, ani nás nepohladia Hehe... Svojím názorom nechcem nijako znevažovať úsilie tých, ktorých takáto tvorba teší a uspokojuje, tiež si rada dielka pozriem a poobdivujem Smiling

Obrázek uživatele suiken
Vložil suiken, So, 2020-05-09 20:54 | Ninja už: 3909 dní, Příspěvků: 2754 | Autor je: Utírač tabulí na Akademii

Hm...tak umelá precíznosť hovoríš? hmm. Tak ono..výhodou..nie je ani tak precíznosť..ako množstvo možností. Precíznosť..hmm. Vezmi si..že ak niekto kreslí tabletom..tak nikdy nebude mať takú citlivosť a precíznosť a takú prepojenosť..akú má tvoja ruka s papierom. Tie najnovšie tablety..a najdrahšie..tie sa tomu možno blížia..ale predsa len..stále to nie to isté ako tlačiť ceruzkou na papier. Taktiež spôsob akým sa prenášajú pohyby je trošku iný. Popravde....ľudia ktorý kreslia s tabletom ktorý nemá obrazovku..kreslia na tablet..pri čom musia sledovať svôj monitor..a nepozerajú si na ruky. A koľko krát tá presnosť stojí za prd. Lebo musíme jednu čiaru nakresliť aj 10 krát..pretože sa netrafíme. Pretože DOSLOVA nevidíme kde máme tú ruku na tom tablete. PReto..ľudia ktorý majú tablet s obrazovkou to majú o kus lepšie. Ja bohužiaľ nemám peniaze na tablet s obrazovkou Laughing out loud Chce to veľa trpezlivosti. Koľko krát..nejakým náčrtom a sketchom..strávim HODINY..len preto..že bojujem s tabletom..pri tom na papier..by som to nakreslil rýchlejšie. No tak prečo kreslím na tablete a nie na papier? Kvôli tým možnostiam...ktoré pri tradičnej kresbe nie sú. Ako...označiť časť obrázka..a ľubovolne ju zväčšiť..natiahnuť..zmeniť. Meniť hrúbku čiar. Niekoľko krát ukladať v procese a v prípade chyby..sa proste vrátiť späť..aj o niekoľko desiatok krokov. DOSLOVA vziať časť obrázka a naklonovať ho Laughing out loud Ja v tom nevidím nič ako podvádzanie..ale skôr..ako jeden z nástrojov..ako tvoriť. Umenie je univerzálne..a môžeme tvoriť mnohými spôsobmi a technikami a to je na ňom krásne Smiling A nemá menšiu hodnotu..len preto že je to digitálne. Pretože aj môj digitálny obrázok môže potešiť ľudí. Aj môj digitálny obrázok..mi pomôže relaxovať..uľaviť si od trápenia a vyčistiť si hlavu. Preniesť moje myšlienky a túžby do viditeľnej formy. Takžeee..ja neviem Noleda Laughing out loud rešpektujem ale tvôj názor. Ale..možno keby si si vyskúšala kresliť grafickým tabletom alebo NEDAJ bože myškou. Tak..potom by si asi mala iný pohľad na tú umelú precíznosť Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud a ak máš na mysli..nejaké tie nedostatky ako prelínajúce sa linky..alebo stopy po gumovaní..stopy po náčrte. A že tam nie je vidieť..ako hľadáme a rozmýšľame nad tým..ale výsledok je už na konci taký uhladený..hmm. Tak ono nie je problém..ponechať tam tieto nedostatky aby to malo väčší charakter. Lenže ja osobne mám rád svoje obrázky upravené..a uhladené. Ale mnoho ľudí ktorý kreslia digitálne..tak kreslia na nepoznanie od toho ako kreslíš ty na papier. Urobia si hrubý náčrt a priamo na to maľujú. Niektorý kreslia abstraktne..a tam je hromada charakteru a precíznosť tam nehrá už vôbec žiadnu rolu Smiling Takže..záleží od človeka ktorý tvorí..a ako tvorí. a tak..prepáč...že som sa tak rozpísal. A že vám zasahujem do konverzácie. Dúfam..že nevadí.
edit: i ked sa mi zdá, že kedysi dávno si niečo v pc skúšala nakresliť. Hmm..Zabuza sa mi zdá Smiling Ale kde je ten obrázok to už netuším..ale pamätám sa naň...

Obrázek uživatele Poštolka
Vložil Poštolka, So, 2020-05-09 21:28 | Ninja už: 4152 dní, Příspěvků: 5825 | Autor je: Admin, Editor obrázků, Manga tým, Člen Dvanácti strážných ninjů

Já tu Noledinu „umělou preciznost“ docela chápu. Jde o to, že v počítači vybarvíš plochu třeba zeleně a máš ji celou stejnoměrně zelenou. Nebo uděláš přechod mezi zelenou a žlutou a přechází ti to úplně pravidelně z jedné barvy do druhé bez šmuh. Stejně tak i ty obrysové linie, krom toho, že je můžeš mít celé stejně tlusté, si můžeš nechat programem „vyhladit“, aby se do nich tolik nepromítalo chvění ruky. A to celé vytváří dojem té umělosti. Nejde o to, jestli je celý proces snadný nebo těžký - prostě výsledek postrádá takové ty drobné nepřesnosti, které vznikají například z drsnosti papíru, o který se pak tužka nepravidelně otírá. A to lidskému oku přijde tak dokonalé, až je to podezřelé. Ale někomu se to zase může líbit právě proto, že tam ty drobné nepřesnosti nejsou, asi to je věc vnímání každého. Jen vysvětluji, v čem chápu Nolediny pocity.

Edit: No tak jsem se docela trefila, ale zároveň přišla s křížkem po funuse Laughing out loud

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránkách Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA.

Jinak pořád na Konoze funguje hra Útok na Konohu, kde si můžete pořádně zmasakrovat pár „padouchů“.

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, So, 2020-05-09 21:23 | Ninja už: 3843 dní, Příspěvků: 7418 | Autor je: Editor všeho, Editor obrázků, Samuraj

No, jak říkáš, ta tvorba se nedá úplně porovnávat v tom, že pc skýtá nepřeberné množství efektů, které můžeš použít, můžeš se vracet atd. a samotný proces je určitě z určitého pohledu mnohem zajímavější než u klasických technik na papíře. To jo. Ale co mi vadí, to je ta pixelová dokonalost a uhlazenost. Prostě asi by člověk musel mít fakt vymakaný program, aby dokázal napodobit tah tužky po papíře. Protože papír je hrubý a tužka zanechává stopu roztřesenou, ne precizně hladkou. Ale ještě víc mi asi vadí (a to je fakt můj osobní pohled) nemožnost se s materiálem, který používám, fyzicky setkat. Nemožnost ho cítit. Prostě, když kreslím, tak kreslím nejen hlavou a očima, ale celým tělem. U velkých kreseb je to prakticky dost náročný tělocvik Laughing out loud. To, že dokážu ovládat v prstech třeba uhel nebo rudku, jak si ji člověk naklápí, aby dělala tenkou linku nebo tlustou, aby zabrala tam, kde je stín, když pořádně přitlačím, nebo jí jen jemně "lechtám" papír. Nebo i opírání ruky hřbetem/malíčkem - to je pro mě stejně důležité, jako pro tebe množství efektů a kopírování výřezů a možnost vracení kroků. Navíc jsem sochařka a sochař vnímá tvar především přes cit.
Je dobře, že se o tom bavíme - určitě to neodsuzuju, říkám jenom svůj osobní názor, jako vždy. A můj osobní názor je, že mi PC obrázky vadí svou umělostí, protože se prostě autor to nich může otisknout jen nápadem/myšlenkou, ale ne už fyzicky. Pro mě je to tuto složku ochuzené, a ta složka je pro mě alfa a omega Smiling.

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

KURZÍK KRESBY

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele suiken
Vložil suiken, So, 2020-05-09 21:47 | Ninja už: 3909 dní, Příspěvků: 2754 | Autor je: Utírač tabulí na Akademii

hmm. No..ako som hovoril..ja rešpektujem tvoj názor Smiling a lepšie chápem čo si tým myslela..ked si sa k tomu viac vyjadrila. Samozrejme..počítač nedokáže napodobniť tie veci ktoré opisuješ. Ale..z môjho pohľadu ani nemusí Smiling Pretože..ak tie veci ktoré opisuješ..ja ako autor vyhľadávam a potrebujem tak budem kresliť na papier. Samozrejme je dôležité..urobiť ten svôj "odtlačok" v tom diele. A v kreslení na papier..ako hovoríš..sa to dá urobiť do takej miery do akej sa to v pc nedá. O to viac sa to dá v tej sochárčine. Kde doslova TVOJE ruky..modelujú tú sochu a dávajú jej tvar. No..mne len nejde do rozumu..prečo by to malo niekomu DOSLOVA vadiť..že jeden spôsob kreslenia je iný.ako ten druhý Laughing out loud Však je to všetko ok. Videla si napríklad..ako tvoria ľudia vo virtuálnej realite? Laughing out loud čo by si potom povedala na to? Existujú niečo ako "okuliare" ktoré si dáš na oči a kreslíš 3d objekty. Ktoré sa dajú neskôr preniesť do modelov...a použiť v hrách alebo v animácií. Kreslíš pomocou ovládačov ktoré držíš v ruke a snímajú tvoje pohyby rúk Laughing out loud je to veľmi zaujímavé a neskutočne ma to nadchlo. Tým..ako nám technika otvára tie hranice. A to nie je všetko. A čo 3d tlačiarne. Videl som človeka..ktorý nakreslil hulka...vo virtuálnej realite..a neskôr ten model vytlačil v 3D tlačiarni a na ten model..alebo doslova figúrku..ešte maľoval pomocou farieb. https://www.youtube.com/watch?v=A2AWMYNMYTI Tu vymodeluje ruku a výsledok je NESKUTOCNY Smiling
Mne sa páči..že Nika kreslí v počítači. Mne sa páči..že Noleda kreslí ceruzkou. A nevadí mi ani jedno z toho. Takže ma mrzí..že tebe ....doslova VADI...kresba v pc.Ja nie som umelec..nemám umeleckú školu. Ale mám rád umenie vo všetkých formách. Niektoré sa mi síce páčia menej a niektoré viac. Ale ani jedno mi doslova nevadí Laughing out loud A podľa mňa je škoda držať sa len jednej formy umenia. A aj ty by si mohla skúsiť nie len kreslenie v pc..ale aj ostatné. Ja už dlhú dobu túžim vyskúšať si maľovať olejovými farbami..tušou..atď. A jedného dňa sa k tomu dostanem Laughing out loud

Obrázek uživatele Rosme
Vložil Rosme, Út, 2020-05-05 11:56 | Ninja už: 1543 dní, Příspěvků: 134 | Autor je: Předseda třídy



Má jediná "škola komiksu" je leda tak četba mangy. Laughing out loud Tím však dostávám zkušenost, co se mi líbí, co nelíbí, ale často je to jen o pocitu bez schopnosti to napodobit nebo vyjádřit čím to je...
I přes mé nezdary v této oblasti a naprosto nepředstavitelné představy o stínování postav Laughing out loud , mám snahu tomu rozumět. Dokážu žasnout, jak na určitém prostoru s tak málo slovy může být předán příběh. Smiling
A kdyby tu vycházely lekce s noledou, kde by se řešily nějaké "techniky", fakt po malých částech (četla jsem tu ten příspěvek o stínování; česky umím a asi rozumím, přesto bych si z toho odnesla víc, kdybych to všechno mohla vstřebat po krůčcích Laughing out loud ), tak bych byla hrdou čtenářkou těchto lekcí. Smiling

Po několika letech tichého navštěvování Konohy jsem do ní nakonec doopravdy vstoupila. Tak mě tu máte!

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, Út, 2020-05-05 17:43 | Ninja už: 3843 dní, Příspěvků: 7418 | Autor je: Editor všeho, Editor obrázků, Samuraj

Díky za příspěvek Laughing out loud!
No vlastně jsem se nikdy pořádně nezamyslela nad tím, jak moc nechávat a nenechávat čtenáře domýšlet si. Myslím, že to už je vyšší dívčí, že zatím jsem na úrovni, aby to vůbec bylo srozumitelné, co jsem chtěla říct Smiling. Díky za tento postřech, začnu se i na to soustředit.
S tím skillem - taky jsem si myslela tenkrát v té škole, že se to nikdy nezvládnu naučit. Člověk vlastně musí umět kreslit lidi (a vše ostatní) zpaměti. Vytvářet pozice a grimasy zpaměti. Sem tam si sice můžu něčím pomoct, nějakou předlohou, ale to ukrutně zdržuje a je to téměř nemožné pak něco stvořit v rozumném časovém horizontu. Obrovskou výhodu mají ti, kdo zvládají nějakou zjednodušující zkratku. Třeba Avárt tu má geniální dílka, kdy se tzv. příliš nenadře ani se stínováním, ani s vykreslováním anatomie. U komiksu úplně stačí umět zachytit výraz, gesto a pak klidně může člověk kreslit panáčky o pár čárkách a je to tam! No, i pro ta gesta ale je nutné základy kresby ovládat. A nebo odkoukat ta gesta a výrazové prostředky obecně z jiných komiksů. Takže není nic ztraceno Eye-wink.
Ok - zkusím po malých krůčcích něco připravit a třeba i soustavněji vydávat - uvidíme, jak na tom budu s časem. Možná zkusím založit ještě jedno diskuzní fórum...

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

KURZÍK KRESBY

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele Rosme
Vložil Rosme, So, 2020-05-09 19:03 | Ninja už: 1543 dní, Příspěvků: 134 | Autor je: Předseda třídy

Není zač Laughing out loud Tohle téma je samo o sobě fajné!
Nevzdávám to a doufám, že jednou se dostanu na úroveň, kdy by to mohlo těšit druhé. Proto si opravdu vážím Vás, co něco takového umíte, a že jste otevřeni myšlence nám nějaký skill předat. Smiling

Po několika letech tichého navštěvování Konohy jsem do ní nakonec doopravdy vstoupila. Tak mě tu máte!

Obrázek uživatele suiken
Vložil suiken, Ne, 2020-05-03 23:36 | Ninja už: 3909 dní, Příspěvků: 2754 | Autor je: Utírač tabulí na Akademii


....