manga_preview
Boruto TBV 09

Sakamichi no Apollon

Shinichiro Watanabe, Yoko Kanno a jazz. Tyhle tři věci by měli většině otaku stačit, aby si začali stahovat první díl. Pro ty co netuší toho, řeknu o něco málo víc.
Watanabe je režisér, za kterým jsou díla jako Samurai Champloo, Macross plus a hlavně Cowboy Bebop. Právě na Cowboyovy spolupracoval se skvělou skladatelkou Yoko Kanno a vytvořili spolu třaskavou kombinaci sci-fi, westernu a jazzu. A právě k tomu poslednímu se vrací v novém anime.



Je začátek léta roku 1966. Japonsko zažívá ekonomický boom a do obecného povědomí Japonců, se dostává západní hudba.
Kaoru Nishimi se stěhuje ke své tetě na Kjúšú. První zjištění, tedy že škola je na obrovském kopci, ho moc nepotěší.
Ve třídě se pak seznámí s roztomilou dívkou Ritsuko Mukae (konečně někdo pochopil, že holky mající kozy velikosti většího melounu není sexy.) Při procházce školou se Kaorovy udělá nevolno (z toho, že se stal středem pozornosti) a tak běží na střechu.
Zde potká třetího hrdinu. Sentarou Kawabuchi je školní postrach. Rád se bije, nikoho neposlouchá a tak vůbec.

Postavy: Hrdinové jsou skvělý. Už podle prvních dvou dílů jde poznat, že jejich charaktery jsou perfektně vykreslené. Navíc vypadají dobře a hlavně reálně. Ritsuko je roztomilá až to bolí. Sentarou je, jak řekla moje sestra, prostě sexy a Kaoru vypadá také dobře.
Kaoru je dítě z bohaté rodiny, přehazovaný mezi příbuznými. Trochu namyšlený a nezvládá být středem pozornosti, génius z donucení. Roztomile nesmělý, neumí si moc užívat, ale jinak je fajn. Hraje na klavír a to klasiku.
Ritsuko je vlastně hodná holka, ale rozhodně se sebou nenechá zametat. A ví, co chce. Jen ne jak toho dosáhnout. Její rodina vlastní obchod s muzikou a tak k ní má velmi blízko.
Sentarou, uličník s velkým srdcem a citem pro muziku. Silný, odvážný, čestný. Bubnuje.



Hudba: Na ní tohle anime stojí a Yoko Kanno je mistryně ve svém oboru. Navíc je podloženo množstvím kvalitní jazzové hudby (například Art Blakey & the Jazz Messengers - Moanin'). Ano jazz. Zní odevšud a už teď můžu říct, že soundtrack je jeden z nejlepších jaký jsem kdy slyšel. Už když v prvním díle spustí jazzová melodie ve rvačce na střeše, nebo bubnové sólo ve zkušebně je to zážitek (a to druhý díl je na tom ještě lépe).
Už se těším na to až si budu moct jen tak pustit OST.



Příběh: Vlastně je to klasický milostný mnohoúhelník. Podle mangy docela citlivě zpracovaný. Milé nevtíravé romanticko-hudební slice of live.
Pokud je to slice of live musí to mít atmosféru. A tu to má. Radost léta, bezstarostnost mládí, hluboké kamarádství… Vtipné to sice moc není, ale já se křenil jak idiot celý díl a ještě dlouho potom. Možná to dosáhne i geniálnosti YKK.

Tohle anime prostě musíte vidět. A jestli se to po druhém díle po... jako Another, na které jsem taky dělal recenzy po dvouch dílech, tak vzdám recenzování stále vycházejích anime.

Anime
Režisér: Shinichiro Watanabe (Cowboy Bebop, Samurai Champloo, Macross…)
Hudba: Yoko Kanno (Cowboy Bebop, GitS…)
Počet dílů: 12
Žánr: Josei, romance, hudební, slice of live
Ke stažení: Animetake - vychází ve čtvrtek, kolem sedmé hodiny večerní.
Titulky: Akihabara - zatím nic (19.4.2012), ale určitě bude.

Manga
Autorka: Yuki Kodama
Délka: 9 volume
Čtení: Mangafox


Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Pá, 2012-06-08 17:32 | Ninja už: 5904 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Devátý díl... Trochu smutný, ale pomalu se to blíží k závěru. Podle mangy (ze které je přeloženo zatím 8 volume z 9) se vytratí ona slice of live atmosféra, která mě ze začátku tak zaujala. No nic. Přeci jen je to yosei a to velmi dobré.
Hudba se pořád drží vysoko, ale docela se opakuje. Škoda, geniálnosti Cowboye to nedosáhlo (a asi už nikdy nic nedosáhne).
PS: Někam mě zmizeli obrázky... Až nebude zkouškové tak je přenahraju.

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Mayako-chan
Vložil Mayako-chan, Pá, 2012-05-18 11:43 | Ninja už: 5960 dní, Příspěvků: 436 | Autor je: Prostý občan

Zatím úžasný anime a jedno z nejlepších z této sezóny Laughing out loud Společně s Kuroko no Basuke na něm pekelně ujíždím Smiling



Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Pá, 2012-05-18 10:01 | Ninja už: 5904 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Šestý díl!!
Zase zajímavá hudba a nepřímé narážky. No jako v romanci ani vtipu to geniality Cross game nedosahuje, ale není to zase tak daleko.
Prostě druhé nejlepší anime sezóny (po Fate/zero).

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Gliamerder
Vložil Gliamerder, Pá, 2012-04-27 09:34 | Ninja už: 5905 dní, Příspěvků: 1290 | Autor je: Prostý občan

Díky Talle nejspíš se i podívám zdá se že to sotjí za to Smiling

Co dělám na tomhle místě? Každý občas potřebuje být sám - Nana Deviluke

Můj nejoblíbenější Opening s Naruta https://www.youtube.com/watch?v=kmL3EuiiWXM

Nesnáším Českou transkripci Japonských jmén, je to dost velká s**čka a připmíná mi to - proč dělat věci lehce, když to jde složitě.

Obrázek uživatele Broook
Vložil Broook, Pá, 2012-04-27 09:23 | Ninja už: 4813 dní, Příspěvků: 2437 | Autor je: Prostý občan

Tohle mě hodně nadchlo no Smiling Sálá z toho krásná atmosféra, ústřední postavy mi jsou hodně sympatický a navíc jsem člověk milující hudbu, takže asi tak Smiling Zatím z jarní sézony jedu jen toto a Kuroko no Basuke a dlouho jsem nebyl tak spokojen!

https://discordapp.com/invite/WX8gVZn - (pokec) Anime/Manga komunita

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Pá, 2012-04-27 18:56 | Ninja už: 5904 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

No tak Sakamichi je skvělé a Kuroko ve povedená adaptace dobré mangy se zajímavými charaktery, která nedojela jako Area no Kishi na animaci. Oboje je rozhodně vysoce v nadprůměru.
Mimochodem příští díl bude koncertní. Už se těším.
Doporučoval bych se podívat alespoň na první díl Space Brother (slice of live o kosmonautech), Hyouka(školní detektivka s originálním hlavním hrdinou) a Jormurgand (řízná akce ala Black Lagoon).

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Čt, 2012-04-26 23:28 | Ninja už: 5904 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Třetí díl a třetí volume jsou na světě.
U anime mě sklamala akorát jedna scéna, která podle mě v manze byla lepší, ale což, OST furt funguje, Yurika je prostě kus a ahr!
No a manga... Sice trochu zbytečný flashback tragické minulosti (proč?) ale jinak supr. Kamarádství těch dvou je něco úžasného. To bude yaoi FA, FF a DJ.

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.