manga_preview
Boruto TBV 09

Usagi Drop

~ Bunny Drop うさぎドロップ Usagi Doroppu ~
~ mangaka: Unita Yumi ~
*

Girls sure are strong, y'know?
But sometimes we're weak, y'know?
Our wish is to be happy, happy, happy!
And those days will be happy, too!

Dědeček třicetiletého Daikichiho právě zemřel. Už tu není nikdo, kdo by se staral o jeho milované modré hořce. O jeho dům. Ani… o jeho malou šestiletou dceru, kterou měl s neznámou ženou, která mu vypomáhala domácnosti a po jeho smrti zmizela.

Existence nemanželské holčičky je pro celou rodinu ohromným šokem. A také příšernou ostudou – nemluvě o pochybnostech o jejím původu – nakonec, v době jejího početí bylo Soichimu již třiasedmdesát.


Rin

Daikichimu je malé opuštěné smutné postavičky ve vlajících černých šatech líto. Je odmítavým postojem ostatních k děvčeti znechucen. Rozhodne se o Rin i přes nevíru příbuzných sám postarat. Vezme si ji k sobě… a jeho kariéra otce své nevlastní tety začíná.

Pomalu se učí starat se dítě. Uklidňovat ji, když je smutná. Nakupovat oblečení. Odvádět ji do školky. Česat ji. Nákupy a vaření, chřipka, atakdále atakdále… zkrátka naprosto všední záležitosti… celá řada malých perliček, která dá nakonec dohromady krásný náhrdelník.
Tolik k příběhu. :)


Rin a dědečkovy hořce.

Anime, která nejdou cestou bojovníkovou, cestou humoru, školních lásek, harémovek či cestou přímo do kosmu…, ale cestou obyčejného, všedního dne, nejsou zase tak častá. Ale to nic nemění na tom, že obvykle zatraceně dobře fungují. Usagi Drop nenabízí nic, co by se doopravdy nemohlo stát. Nehraje si na žádné melodrama, ani nenabízí křečovité vtipy.
Ale už jsem to psala u Clannadu a tady to napíšu znovu: právě tohle je jedna z nejsilnějších stránek celé série. Tohle mě baví.


Daikichi a Yuzuru, matka Koukiho (Rinin kamarád ze školky)

Otevírá se tu příběh v pastelových barvách – pastelových pro oči i pro srdce, abych tak řekla. Je jemný, lehký, a… tak čistý. Tak… světlý. Nejen kresbou (docela podobnou třeba Nodame Cantabile, pokud jste viděli), celkově.
Malá osiřelá holčička, probouzející se otcovská láska. Prostě… život. Slice of life ve své nejnevinnější podobě. Něco jiného než věčné zachraňování světa. Ale když to tak vezmete, Daikichi svět opravdu zachránil. Celý svět jednoho malého děvčátka.
(Teď omluvte moji dramatičnost. Ale až to shlédnete, budete nadšeně kvíkat taky! xD)

A nakonec, poslouchat naposledy ending s lehkým úsměvem ve tváři a hřejivým pocitem uvnitř… ano, za to stojí. Věřte mi.

Takže, pokud vám to doteď nedošlo, já rozhodně doporučuji všema deseti. ^^
Hledáte-li jemnou oddechovku na pár odpolední, tak jste právě našli.

Technické Info

Počet epizod: 11 + OVA
Producenti: Production I.G, Fuji TV
Žánr: Slice of Life (= ze života), Josei (= pro mladé ženy)
Hodnocení na MAL: 8.761
Moje hodnocení: 10/10
Ke stažení:
~ čeština: akihabara (odkazy na softsub)
~ odkazy na speciály: animetake: 1, 2, 3, 4
Soundtrack - animeost, megaupload, gendou.com

Manga

(Konec anime se odehrává v její polovině.)
Počet volume: 9
Počet kapitol: 56
Časový posun o deset let nastává někde kolem kapitoly 25 (za tenhle menší spoiler se omlouvám... ale upřímně řečeno, tohle vám stejně moc neřekne, že?
Ke stažení: mangatraders (eng)

Následující spoiler rozklikněte pouze na vlastní nebezpečí!!
Obsahuje spoilery z mangy.
Navíc... doporučila bych poněkud zvážit, jestli tu mangu vůbec chcete číst.
Protože... no, zkrátka, byli jste varováni.

Mé dojmy:

Film

V roce 2011 byl natočen i hraný film. TRAILER
(Mimochodem, provází ho stejná píseň jako anime: Sweet Drop od Puffy)
V roli Rin se objevila Ashida Mana, kterou znám z dorama Mother, kde hrála polovičního sirotka zanedbávaného svou vlastní matkou. Tam odvedla skvělý výkon. (A to dorama samozřejmě doporučuji. Slice of life a podobné téma z daleko, daleko temnější stránky - více dorama akihabara).
Roli Daikichiho získal Matsuyama Kenichi. Ano, náš milovaný eL z live action verzí Death Note. ^^
online (anglické titulky): dramacrazy


Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele nettiex
Vložil nettiex, So, 2012-03-03 22:10 | Ninja už: 5923 dní, Příspěvků: 3653 | Autor je: Editor všeho, Kankurova kosmetička

Je tu film! Je tu film! *-*
Ke shlédnutí na dramacrazy! http://www.dramacrazy.net/japanese-movie/usagi-drop-watch/

EDIT: A film dopadl výborně. Nezbývá, než doporučit! *-*

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Ne, 2012-02-05 17:00 | Ninja už: 5923 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Poslední speciál, tentokrát o letním festivalu.
http://www.nyaa.eu/?page=torrentinfo&tid=284208

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele nettiex
Vložil nettiex, Pá, 2012-03-02 13:38 | Ninja už: 5923 dní, Příspěvků: 3653 | Autor je: Editor všeho, Kankurova kosmetička

No... já vím, že jsem říkala, že mi manga dojem z anime nezkazila. Když se na ně ale podívám, tak prostě... nechápu. Jak?!

Nicméně speciál byl skvělý. Smiling

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Pá, 2012-01-13 13:52 | Ninja už: 5923 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Třetí speciál, tentokrát ně animetake zklamalo a nikdo to tam nenahrál. Takže torrent http://www.nyaa.eu/?page=torrentinfo&tid=273377

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Čt, 2011-12-01 14:14 | Ninja už: 5923 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Už druhý krátký speciál. Tentokráte s vánoční tématikou.
http://www.animetake.com/usagi-drop-special-2/

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Út, 2011-11-01 11:44 | Ninja už: 5923 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Vyšel krátký speciál o rybách a listech...
http://www.animetake.com/usagi-drop-special-1/
Je to tedy první speciál ze čtyř.

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Gliamerder
Vložil Gliamerder, Ne, 2011-10-30 10:12 | Ninja už: 5925 dní, Příspěvků: 1290 | Autor je: Prostý občan

No co se dá říct dobrý anime jednoduchý člověk se nemusí zamýšlet prostě 9/10

Co dělám na tomhle místě? Každý občas potřebuje být sám - Nana Deviluke

Můj nejoblíbenější Opening s Naruta https://www.youtube.com/watch?v=kmL3EuiiWXM

Nesnáším Českou transkripci Japonských jmén, je to dost velká s**čka a připmíná mi to - proč dělat věci lehce, když to jde složitě.

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Čt, 2011-10-20 20:49 | Ninja už: 5923 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Ano, anime je doopravdy jedno z nejlepšíc co jsem kdy viděl. Tedy je milé, zábavné a na nic si nehraje, jen zaznamenává život a tím je sympatické. No a s perfektním překladem od Totanů (nic proti animetýmu, ale prostě na ně nemají ani omylem) jde o prozatím asi nejlepší anime roku.
No vzhledem k tomu co jsem si přečetl o manze... Ne. Nebudu jí číst.

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele téars
Vložil téars, Ne, 2011-10-16 09:43 | Ninja už: 4966 dní, Příspěvků: 414 | Autor je: Utírač Udonova nosu

Po dočtení tohoto topicu bych se na to ráda podívala.
Jenže : buďto jsem fakt slepá, nebo fakt nevidím odkaz na anime ONLINE. V jiné době bych si to strašně ráda i stáhla, to by nedělalo problém. Ale bohužel teď ano. Něco se mi stalo v počítači, nebo nevím co s tím je - no prostě mi nejde na kompu nic spustit. Teda pokuď jde o filmy. Muzika a tak fachčí, tak nevím co s tím je.
Takže bohužel nemám možnost stáhnout a v klidu se podívat, proto žádám, jestli někdo nezná odkaz na ONLINE tohoto anime, strašně se mi zalíbilo jen tím dějem. ^^"
Arigatou. A gomene za... Přidělávání zbytečných starostí. -_-"

Obrázek uživatele nettiex
Vložil nettiex, Ne, 2011-10-16 16:46 | Ninja už: 5923 dní, Příspěvků: 3653 | Autor je: Editor všeho, Kankurova kosmetička

Hele, jen tak ze zvědavosti... nemyslíš, že vyťukat do Googlu těch pár slovíček a najít si to sama, by zabralo mnohem méně času, než tady vypisovat, proč si to nemůžeš stáhnout? Laughing out loud
Neber si to zle, jen mě to trošičku pobavilo. Smiling

Sice už ti dole odpovídali, ale... odkaz na online sledování je také na akihabaře (na kterou uvádím odkaz v článku).
A... Kde to chceš - či můžeš - sledovat je vcelku tvoje věc, ale já osobně za nejlepší překlad tohoto anime považuji ten od ToTanů, takže propagovat tady ten animetýmovský ani nehodlám. ^^

Obrázek uživatele Kerakera
Vložil Kerakera, Ne, 2011-10-16 11:15 | Ninja už: 5069 dní, Příspěvků: 420 | Autor je: Prostý občan

Online je to na Animetymu

"Imperfection is beauty, madness is genius and it is better to be absolutely ridiculous than absolutely boring..." - Marilyn Monroe.

Obrázek uživatele téars
Vložil téars, Ne, 2011-10-16 13:29 | Ninja už: 4966 dní, Příspěvků: 414 | Autor je: Utírač Udonova nosu

Děkuji velmi pěkně. ^^"

Obrázek uživatele Kinji-sama
Vložil Kinji-sama, Ne, 2011-10-02 12:48 | Ninja už: 5521 dní, Příspěvků: 858 | Autor je: Prostý občan

neco jako NANA ?

Obrázek uživatele nettiex
Vložil nettiex, Ne, 2011-10-02 14:02 | Ninja už: 5923 dní, Příspěvků: 3653 | Autor je: Editor všeho, Kankurova kosmetička

Pokud můžu soudit, tak s NANOU to nemá v podstatě nic společného.

Obrázek uživatele Mayako-chan
Vložil Mayako-chan, Ne, 2011-10-02 12:36 | Ninja už: 5979 dní, Příspěvků: 436 | Autor je: Prostý občan

Yup, UD je úžasná anime a 1. polovina mangy je taky úžasná Laughing out loud ...ale tím to končí, konec mangy to tak rozbombardoval, že můj rating ani ta 1. úžasná polovina nespraví Sad



Obrázek uživatele Tan.
Vložil Tan., Pá, 2011-09-30 17:26 | Ninja už: 5057 dní, Příspěvků: 87 | Autor je: Prostý občan

Ha! A já se divila proč jsem film nemohla najít ke stažení.
Tohle anime je fakt nádherný ^^ Zalíbila se mi hlavně ta kresba, ale i děj anime. Ti co anime neviděli, všem doporučuji, stojí to za to Eye-wink

Hehe, Tan se dala na k-pop~
^-^