manga_preview
Boruto TBV 07

Blade of the immortal

Mugen no Juunin – Ostří nesmrtelného

Manji

Blade of the immortal je jedna z nejznámějších seinen mang. V Japonsku ve své době úplně převrátila pohled na klasickou zenovou báji a cestu samuraje životem. Navíc má jednu z nejhezčích kreseb.

O čem to vlastně je?
Manji je samuraj, tedy spíše bývalí, po tom co zavraždil jednoho z lenních pánů, se stal zločincem, aby toho nebylo málo, zabil stovku samurajů, co po něm šli. Korunu svému svědomí nasadil zabitím manžela své sestry, před jejíma očima. Pominula se s toho.

Manji je ale víc než co jiného bojovník, je hrdý na svoji rychlost, na svoje umění meče (a že jich má pěknou sbírku). Jenže i v tomhle oboru má jistý problém. Jedna moc milá buddhistická kněžka mu do těla nasadila červy, kteří se starají o to, aby jejích hostitel nenatáhnul bačkory. Myslíte si, že pro bojovníka je nesmrtelnost dobrá vlastnost. Manji by s vámi nesouhlasil. Jeho vybroušený styl přestává být tak vybroušený a vlastně začíná slábnout. Souboje, které by vyhrál bez zranění, teď vyhrává s dříve smrtelnými ranami. A to se mu nelíbí. Proto usiluje o smrtelnost. (Ne smrt, ale jen smrtelnost.)
Proto uzavře s kněžkou dohodu. Zabiju tisíc zlých lidí a ty mně dáš smrtelnost. Jenže jak poznat zlého člověka?

Rin je dcera mistra dojo. Před dvěma lety však bylo otcovo dojo napadeno skupinou silných šermířů Ittō-ryū pod vedením Anotsua. Otec byl zabit přímo před jejíma očima, a aby toho nebylo málo, její matka byla znásilněna. Rozhodla se pomstít. Jenže… Nic moc neuměla a při setkání se s členy Ittó-ryú by dlouho nepřežila. Proto jí jistá buddhistická kněžka poradí, aby vyhledala jistého samuraje. No a tak se hlavní dvojice dá dohromady. Jenže nic není přesně takové, jaké se zdá.

Takové shrnutí a vlastně spoiler na první dvě kapitoly. No co bez toho se to nedalo. Navíc pravý příběh začne až později. Postavy přicházejí a odcházejí (mnohdy dosti nepěkným způsobem) a autor je rozhodně nešetří. Smrt je všudypřítomná, pachuť krve vyplňuje vzduch a ani nesmrtelný si není jist svým životem. Začíná honba za pomstou, nadějí a lidskostí.

První čeho si ale na téhle manze všimnete, je kresba. Nádherná kresba vedená tužkou, kdy každé okýnko je vykreslené do nejmenší podrobnosti. Pečlivé stínování precizní tahy tuží. Prostě Hiroaki Samura podle mě je nejlepší kreslíř ze všech mangaků, jejichž díla jsem zatím viděl. Ale posuďte samy.

Podle mangy bylo natočeno i anime. Tady se rozdělují pohledy podle toho, jestli dotyční četli nebo nečetli mangu. Ti co jí četli se nemůžou zbavit pocitu, že potenciál předlohy zůstal nevyužit, zatímco ti, co jí nečetli, hodnotí anime velice pozitivně. To už o něčem svědčí. Zaujme vás dobrá animace, ale na můj vkus příliš přetmavená, navíc anime dává důraz hlavně na bojovou část mangy a úplně opouští onu jemnou poetiku a nechává jen brutalitu (kterou v manze dosti potlačuje právě styl kresby nepřeveditelný do anime formy a částečně také důraz na jiné věci.)

Existuje i novela (pod názvem Blade of the Immortal: Legend of the Sword Demon). Nečetl jsem, takže nic nevím.

Manga

Autor: Samura Hiroaki
Délka: 30 volume 207 kapitol
Žánry: Seinen, Samurajové, Historické
Přístupnost: Oficiálně od 18 let, ale řekl bych, že pokud je vám 15 tak už neuvidíte nic co jste neviděli.
Moje hodnocení: 10/10 (kdo by taky objednal z USA mangu, které by dal horší hodnocení?)
Online čtení:Animea
Česky ke stažení: Mangacesky, Caidel

Anime

Režie: Kōichi Mashimo (Noir, Madlax, El Cazador, Phantom…)
Počet dílů: 13
Ke stažení: Animea
Titulky: !Nevím jestli sedí! A nejsou celé.
Akihabara


Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Hagane no Edward
Vložil Hagane no Edward, Pá, 2011-03-04 21:00 | Ninja už: 5337 dní, Příspěvků: 294 | Autor je: Pěstitel rýže

Mám za sebou pár chapterov. Super vec. Som zvedavý, aké to bude ďalej. Tá kresba je to najlepšie na čom moje oči doteraz spočinuli. Proste krása.




Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, St, 2010-11-10 17:23 | Ninja už: 5877 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Ahoj, jestli někdo četl Novelu tak mě prosím pošletě nějaký kratší text o ní. Děkuji.

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Út, 2010-01-05 22:14 | Ninja už: 5877 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Mám tištěnou podobu, mám tištěnou podobu, heč...

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Haruko Hime
Vložil Haruko Hime, Po, 2008-08-25 14:24 | Ninja už: 6171 dní, Příspěvků: 961 | Autor je: Prostý občan

To vypadá vážně dobře. Zkusím těch pár dílů v čj a pak uvidím Laughing out loud

Obrázek uživatele Tayuya_15
Vložil Tayuya_15, Po, 2008-08-25 14:22 | Ninja už: 6037 dní, Příspěvků: 182 | Autor je: Prostý občan

anime je zatial iba v EN...mozno sa casom najde niekto kto by robil CZ titulky...

"Sme ľudia, nie ryby" - Itachi Uchiha Laughing out loud

brainquest

http://s7.bitefight.sk/c.php?uid=28056

Obrázek uživatele Dexik
Vložil Dexik, Út, 2008-07-29 22:53 | Ninja už: 5731 dní, Příspěvků: 76 | Autor je: Prostý občan

A neni anime ?

Obrázek uživatele Tayuya_15
Vložil Tayuya_15, St, 2008-08-13 21:14 | Ninja už: 6037 dní, Příspěvků: 182 | Autor je: Prostý občan

uz je Laughing out loud ...

"Sme ľudia, nie ryby" - Itachi Uchiha Laughing out loud

brainquest

http://s7.bitefight.sk/c.php?uid=28056