manga_preview
Město beze mne 20

Fanartová výzva

Založila jsem toto vlákno k účelu domlouvání se a diskutování o konkrétních soukromých i celokonožáckých FA výzvách.

Aktuální výzva:

LETNÍ KOMIKSOVÁ VÝZVA
První z nich je zaměřená na nový Naruto-komiks. Nápad vyhlásit výzvu je můj, osloveno pak bylo několik vybraných zdejších šikovných kreslířů, jejichž jména zatím nebudu prozrazovat, ale oni se postupně sami přihlásí Smiling. Jak už název napovídá, budeme společně kreslit komiks. A ano - výzva je tentokrát těžce diskriminační pro všechny ostatní, neb mým hlavním kritériem výběru byla hlavně neodfláknutá a špicová kresba, dalším pak zkušenost s komiksem jako žánrem, podobnost projevu a scénáristické schopnosti. Ani jeden z nás nesplňuje všechny parametry, každý vyniká trochu v něčem jiném, má trochu jiný rukopis, o to to bude zajímavější.
Tímto děkuji všem, kteří mou výzvu přijali a zapojí se do ní!

Základní parametry komiksu

1. Formát - min. A4 (nebo i víc A-čtyřek), každá cca o 1-6 políčkách
2. Technika - černobíle (možno stínovat šrafem i plošně, hodně nebo málo, povoleno je klasicky (tužkou, tuší, centropenem, copikama, atd.) nebo i v PC
3. Téma - žánr dobrodružství, humor; hlavní postava - dle prvního kreslíře, kdo začne, zatím to vypadá na Akatsuki; počet dílů (dle počtu autorů, kteří se zapojí, tak aby se všichni vystřídali cca 2x)
4. Prezentace - nejlépe jako soukromně vložený klasický FA s názvem dílu dle autora, komiks pak můžeme nazvat nějak souhrnně (hned, nebo až zpětně (?). Já pak budu ke každému dílku průběžně doplňovat odkazy na předešlý a následující díl. Kvalitní prezentace je samozřejmostí, doporučuji společný formát PNG, mohli bychom to pak seskupit a vydat jako komiks.
5. Interval a posloupnost - navrhuji jeden díl týdně s tím, že kdo bude mít čas, chuť a nápad, jak navázat, upíše se komentářem pod poslední dílek sem pod výzvu. Tím bude mít další díl zabraný a bude ho muset zase do týdne postnout (pokud bude třeba den dva navíc, tak se svět nezboří). Je nás dost na to, abychom to v klidu takhle zvládali, myslím. Můžeme se střídat cca pravidelně, aby se dostalo na všechny, ale pokud někoho osvítí náhle, nebo jiný nebude mít čas a nápad, může to být velice nepravidelné a nahodilé.

Tolik asi má vize, pokud to cítíte jinak a máte jakékoli připomínky a hlavně nápady na téma, sem s nimi. Do diskuze se může samozřejmě zapojit kdokoli, nápadů není nikdy dost Smiling.
Těším se na příjemnou spolupráci a krásné zážitky!


Celý komiks seskupený přehledně od Mariko

Aktuálně kreslí: Akhara, termín do 18.5.


Kategorie:

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Orihalcon
Vložil Orihalcon, Po, 2019-07-01 01:31 | Ninja už: 4435 dní, Příspěvků: 744 | Autor je: Manga tým, Účastník Irukova doučování

Já se normálně nemůžu přestat smát, co jste tu za dobu vytváření začátku vyplodili. Bolí mě všechno od smíchu Laughing out loud

Jinak mám stranu hotovou. Ještě jedna a bude to komplet, pak se může někdo chopit pokračování a fakt se moooc těším, jak tenhle nevinný frk skončí Laughing out loud

Bože, můj... Bloudící H. tělo po lese Laughing out loud - to by vyděsilo i otrlý ninji.

Chcípu smíchy nad vyřvanýma hlasivkama a elegancí Itachiho.

Hurá do toho...

Obrázek uživatele Orihalcon
Vložil Orihalcon, So, 2019-06-29 22:54 | Ninja už: 4435 dní, Příspěvků: 744 | Autor je: Manga tým, Účastník Irukova doučování

Mám nápad a už ho realizuju! Snad se mi to tam vleze na tu A4 Laughing out loud

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, So, 2019-06-29 23:10 | Ninja už: 2456 dní, Příspěvků: 6148 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Editor obrázků, Učitel na Akademii

A-ha - to jsi tedy překvapila aktivitou, fajn, fajn, ale prosím s ohledem na ostatní - rozveď nám to trochu - souhlasíš tedy s tím, co jsme tu probíraly, že si určíme hlavní postavu a že děj zasadíme do konkrétního prostředí, které si odsouhlasíme, a že to bude mít tedy na začátek určený počet dílků, třeba 8, aby si každý jeden zkusil? Takový minipříběh? Musíme se nějak dohodnout a odsouhlasit si to všichni, jinak vznikne chaos. Je to týmová práce, čili musíme táhnout za jeden provaz a taky se vzájemně informovat a brát na sebe ohled...
Jinak můžeš v rámci dílu to mít samozřejmě i delší než A4, klidně víc A- čtyřek, ale důležité je, nekreslit to na jiný formát Eye-wink.

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele Orihalcon
Vložil Orihalcon, Ne, 2019-06-30 00:47 | Ninja už: 4435 dní, Příspěvků: 744 | Autor je: Manga tým, Účastník Irukova doučování

Zrovna mě napadl nápad, tak nějak Laughing out loud a týká se to dvou mužských postav. Je to začátek flexibilní (může tam být kdokoliv, takže pokračovat může další jakkoliv) a původně v něm měl být Hidan, ale ten v době Hokage Tsunade už prdí do hlíny, nepletu li se. Ani se nemusí určovat postava. Prostě odletí brouček - Laughing out loud - pošlu čmáranici raději.
---
Tak tady je ta čmáranice Laughing out loud a asi bude lepší, když bude na dvou A4, aby se tam všecko hezky vlezlo.

Možná je to takový miniFrk, ale brouček odletí a může zaletět k důležitějšímu dění Laughing out loud a pak zase někam frnkne (a klidně může být hlavní postavou Laughing out loud hahahahaha - pamatujete tu misi s tím broukem, jak si u něj Naruto prdnul? Hahahaha)

Obrázek uživatele Akhara
Vložil Akhara, Ne, 2019-06-30 13:39 | Ninja už: 1231 dní, Příspěvků: 1160 | Autor je: Manga tým, Chytač koček

Hehe, mně se to jako začátek moc líbí. Je tu určitě hromada možností, jak na to navázat. I takové, ve kterých se rychle zbavíme Hidana, když je nežádoucí. Laughing out loud Jedna mi teda přijde obzvlášť přitažlivá, ale myslím, že by asi nepadla do noty všem, takže radši nebudu nikomu podsouvat své fantasmagorie.

Taky jsem pro prostě nějak začít, za mě klidně i přímo tímhle. Akatsuki se mi líbí. (Jinak, s postavama, místem a dobou na mě v případné další diskuzi vůbec nemusíte brát ohled, je mi to jedno.)
Přijde mi ohleduplnější ke všem se předem domluvit na těch stěžejních bodech, jak bylo řečeno, i kvůli tomu, abychom to nevědomky nezatáhli do žánru, který někomu bude fakt proti srsti, a aby se z něj pak dotyčný horkotěžko nesnažil vybruslit. Ale nemyslím, že by někdo jel takhle sólově bez respektu k příběhu a ostatním.
Ale vůbec mi nevadí to zkusit i bez toho. Nedělám si iluze, že by se mi podařilo vést ten příběh dál přesně v tom duchu, jak si to představoval ten přede mnou, ale myslím, že když se budeme snažit, tak tu svou část zvládneme podat tak, aby na předchozí navazovala co nejlíp a aby se na ni taky navázat dalo.

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Ne, 2019-06-30 15:05 | Ninja už: 3767 dní, Příspěvků: 5235 | Autor je: ONLINE, Moderátor, Editor fóra, Tokubetsu jounin

Obrázek uživatele Akhara
Vložil Akhara, Ne, 2019-06-30 16:15 | Ninja už: 1231 dní, Příspěvků: 1160 | Autor je: Manga tým, Chytač koček

Ne, že by to pomohlo, ale jsem přesvědčena o tom, že je úplně dutej. Laughing out loud

Obrázek uživatele Rahzel
Vložil Rahzel, Po, 2019-07-01 08:32 | Ninja už: 901 dní, Příspěvků: 787 | Autor je: Student Akademie

Presne to mi napadlo Laughing out loud ale nanešťastie mu to nebráni sa hlasito prejavovať.

Obrázek uživatele Avárt
Vložil Avárt, Ne, 2019-06-30 15:43 | Ninja už: 4222 dní, Příspěvků: 736 | Autor je: Leeho závaží

Obrázek uživatele Orihalcon
Vložil Orihalcon, Ne, 2019-06-30 16:02 | Ninja už: 4435 dní, Příspěvků: 744 | Autor je: Manga tým, Účastník Irukova doučování

Obrázek uživatele Akhara
Vložil Akhara, Ne, 2019-06-30 16:19 | Ninja už: 1231 dní, Příspěvků: 1160 | Autor je: Manga tým, Chytač koček

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, Ne, 2019-06-30 22:02 | Ninja už: 2456 dní, Příspěvků: 6148 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Editor obrázků, Učitel na Akademii

Jsem pro každou koninu Smiling. Nevím, co na to ostatní, vypadá to na těžkou parodii, mno, ať si řeknou. Hlavně s tou postavou Hidana asi narazíme. Ale když na to příjde, klidně by se mohly rozvíjet dvě linie současně a pak je někde spojit dohromady.
...
Všechny řeky tečou do Deštné, myslím Laughing out loud. Už vidím, jak tu řádně naštvanou hlavu s vyřvanými hlasivkami, zakousnutou do konáru a s vykulenýma očima těsně před vplutím do podzemní stoky zastaví elegantně Itachi špičkou boty Laughing out loud...

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele Avárt
Vložil Avárt, Ne, 2019-06-30 22:39 | Ninja už: 4222 dní, Příspěvků: 736 | Autor je: Leeho závaží

Budeme sledovat tři linie - nezapomínejte, že pod stromem zůstane pohozené tělo...

Obrázek uživatele Shi-chan
Vložil Shi-chan, Po, 2019-07-01 08:44 | Ninja už: 3511 dní, Příspěvků: 1679 | Autor je: Předseda třídy

Páni, člověk se sem chvíli nepodívá a tady už se rozjíždí pěkně trhlé nápady. Laughing out loud Vypadá to zajímavě a mohla by to být sranda, jen se bojím, aby se to příliš nevymklo z rukou a udrželo si to alespoň nějakou logičnost. Laughing out loud
Jinak co se postav týče, já nemám výhrad, v Narutovi snad není charakter, který bych vyloženě neměla ráda a s Akatsuki byla vždycky sranda, už jen proto, že byl zázrak, když se k nim příběh vůbec stočil. Laughing out loud

"I have suffered every day since, cast off, abandoned, tortured ... and I find it all for nothing. You worship a lie. Too long I accepted you, treated you as an equal. But you’re not. You’re nothing, and at last I see it ... friend."

Obrázek uživatele Korýšan kopikový
Vložil Korýšan kopikový, Ne, 2019-06-30 23:47 | Ninja už: 4053 dní, Příspěvků: 1385 | Autor je: Manga tým, Naháněč jelenů

Asi jsem mela o tobim vysoke mineni kdyz jsem myslela, ze nez pobezi za hlavou, popadne telo, ktere pak bude bezvladne vlat/klopytat za nim (nepamatuji si, jestli se hidanovo telo po useknuti hlavy jeste samo o sobe hybe Puzzled ). Nicmene akatsuki a parodie jdou ruku v ruce a tady se lihnou jeden lepsi napad nez druhy Kakashi YES jsem jednoznacne pro!

Můj FanClub (díky, Uchiha-Mariko Smiling ), FA galerie, IG

Drawing people, sketching things. The artistic business.

"Being a father... didn't make me scared. It made me brave."

Obrázek uživatele Akhara
Vložil Akhara, Ne, 2019-06-30 23:25 | Ninja už: 1231 dní, Příspěvků: 1160 | Autor je: Manga tým, Chytač koček

Přesně! Ještě bych to viděla na to, že najdou jednu část a ztratí se druhá. Laughing out loud

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, Ne, 2019-06-30 22:51 | Ninja už: 2456 dní, Příspěvků: 6148 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Editor obrázků, Učitel na Akademii

Začíná to hrůzostrašně Laughing out loud.

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele Avárt
Vložil Avárt, Ne, 2019-06-30 13:01 | Ninja už: 4222 dní, Příspěvků: 736 | Autor je: Leeho závaží

Pěkný minikomiks. Teď, když už jsi to začala, myslím, že jsme tě všichni jednohlasně zvolili za kreslíře číslo jedna, neboť se nikdo jiný nehlásí. Eye-wink

Co se týče neoblíbených postav, které někdo do komiksu nechce - kdybychom měli všechny vyhodit, potýkali bychom se s málem. Já zas nemám ráda samotného Naruta, ale do komiksu ho klidně pustím. Hidan taky není můj oblíbenec, ale Pale, řekni - jakou jinou postavu můžu vsadit do role sebemrskačského cholerika?

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Ne, 2019-06-30 13:05 | Ninja už: 3767 dní, Příspěvků: 5235 | Autor je: ONLINE, Moderátor, Editor fóra, Tokubetsu jounin

Tak napríklad: Naruto

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Ne, 2019-06-30 07:29 | Ninja už: 3767 dní, Příspěvků: 5235 | Autor je: ONLINE, Moderátor, Editor fóra, Tokubetsu jounin

Doba hokagovania Tsunade trvala asi 3 roky, pričom Hidan bol porazený niekedy v jej posledných mesiacoch.

Obrázek uživatele Orihalcon
Vložil Orihalcon, Ne, 2019-06-30 08:18 | Ninja už: 4435 dní, Příspěvků: 744 | Autor je: Manga tým, Účastník Irukova doučování

Juuu! To jsem moc ráda! Svou funkci zastáváš bravurně, Díky za info. Smiling

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, Ne, 2019-06-30 11:47 | Ninja už: 2456 dní, Příspěvků: 6148 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Editor obrázků, Učitel na Akademii

Já bych s tím osobně vůbec problém neměla, bylo to i v mém původním plánu to prostě jet na první dobrou, ať si to každý posune kam chce. Ale je fakt, že pokud na sebe nebudeme brát žádný ohled, vznikne nesourodé dílo, které nebude mít moc žádný děj, to bychom opravdu museli mít co dílek, to uzavřený minipříběh, který by spojoval třeba tvůj brouček Smiling. Ale holky by raději postupovaly jinak. Je nutné, než začnem investovat čas a práci do samotného kreslení, se na tomhle dohodnout, víš? I když chápu, že to teď zdržuje a že už bys raději asi kreslila. Navíc někdo z kluků psal, že zrovna Hidana nemusí, čili pokud máme mít v celém příběhu jednu hlavní postavu, tak musíme zvolit jinou.
Hrozně nerada bych tě teď otrávila, nakreslené to máš suprově a dohadování se táhne, když tu někteří vůbec nejsou a jiní čekají a do debaty nevstupují...chápu Smiling.
...
Hm. Myslím, že to nemá smysl dělat jako úplně volné (ve smyslu, aby každý navázal úplně jak chce), to vznikne nesourodé dílo bez děje. A není ani možné, abychom se přesně trefovali jeden do záměrů druhého, respektovali každý předchozí náznak a zápletku, každý bude mít o vývoji úplně jinou představu. To bychom museli mít přesný scénář, aby to fungovalo. Navíc, pokud chceme jet nějaký "normální" příběh, nemělo by to mít charakter krátkého a uzavřeného vtipu.
Musíme zvolit nějaký kompromis.
Ok, pokud chceš takhle začít - mohla bys zkusit nakreslit ještě další stránku, kde to rozvineš do nějakého děje (ne jenom situačního humoru)? Seznámíš diváka kde jsou, kam jdou, nějak to otevřeš pro možnost navázání příběhu? Šlo by to? Akatsuki by mohli být nosné téma, každý si tam najde své, může to být vážnější i sklouznout k humoru, ale nedělala bych z toho hned na začátek úplnou parodii.
...
Jsem v zásadě pro takhle nějak prostě začít a uvidíme. Naprosto zásadní pak bude to, jak se budeme vzájemně respektovat!!! Pokud si každý pojede "svou", nebude brát ohled na ostatní, tak to bude dějově k ničemu. Pokud se ale dokážeme naladit na stejnou vlnu, podobně, jako se píší spoluautorské FF, tak nemusíme řešit detaily, prostě to vyplyne samo a co nevyplyne, na tom se můžeme v průběhu domlouvat, přece. Délku uzpůsobíme tomu, abychom se všichni 2x vystřídali. Buď to tak půjde nebo ne. Uvidíme. Jinak mám obavu, že se budeme dohadovat dlouho, až to všechny otráví...

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele Orihalcon
Vložil Orihalcon, Ne, 2019-06-30 13:25 | Ninja už: 4435 dní, Příspěvků: 744 | Autor je: Manga tým, Účastník Irukova doučování

Tak se konečně můžu nerušeně rozepsat.

Vůbec mě to neotrávilo, Nol, může to klidně zůstat jako startovní MiniFrk a začít jinak. Není problém to rozvést a udělat z toho začátek příběhu v rámci Akatsuki.
Však v Akatsuki je spousta -mňam Itachi- jiných postav (a ač jsem Nejofil, a měla jsem kýbl nápadů na něj - to by bylo sobecký až moc.), ve kterých si můžeme najít nápady.
Navíc právě Akatsuki se může setkávat s těma ostatníma z Konohy. U Akatsuki máme hodně prostoru (máš pravdu), protože tam se anime neubíralo.
Může to být plný vtipných a akčních situací (a třeba i s tím broučkem

který je dotěrný a má z pekla štěstí - bzzz)...

Stačí aby se vyjádřili ostatní, jestli Akatsuki vyhovuje Smiling

Pale? Může tam být i Sasori? Kdy zaklepal bačkorama ten? Před a nebo za Tsunade?

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, Pá, 2019-06-28 23:11 | Ninja už: 2456 dní, Příspěvků: 6148 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Editor obrázků, Učitel na Akademii

Ok, tak tomu dáme nějakou konečnou podobu, snad se vyjádřili všichni.

Takže s formátem a technikou a formou prezentace snad nikdo problém neměl a nemá.
Ohledně tématu - jako časové zařazení tedy vezmeme minulost, a to cca dobu, kdy byla hokage Tsunade, Akatsuki vesele bloudili ve dvojicích po světě, kuli se pikle jak v Listové, tak v Suně, Oro byl ještě chlap... (zbytek chybějících údajů a reálií v případě potřeby doplní naše pravá poradní ruka - Palantir, tímto mu děkuji za nabídku spolupráce Smiling). Tuhle zlatou dobu si snad všichni ještě trochu pamatujeme (kdo potřebuje, ať si osvěží mangu či anime dle potřeby).
Vydávání dílu by bylo 1x týdně, pokud souhlasíte, den bych nespecifikovala, kdo stihne dřív, tím líp, aspoň se to rychleji pohne a bude zábava. Kdo by opravdu nestíhal, promineme mu pár dní navíc, ale snažte se dodržovat časový plán. Pokusme se aspoň na začátku vynechat postavy Moegi, Hidana a Sakury a pokusme se dodržovat charakter (duševní rozměr) postav, jak je stvořil Kishi. Ohledně kresby - skutečně to nechám na vás, jaký styl kdo zvolí, pouze dodržte černobílou koncepci a návaznost na předchozí kapitolku. Text každý dělejte po svém, aby odpovídal vašemu stylu, ale prosím o čitelnost a o vynechání angličtiny i japonských znaků. Žánr humor nebo dobrodružství, ideálně oboje Smiling.
A teď kdo začne. Hlásí se někdo dobrovolně Chcíp?

(Pokud máte ještě nějaké dotazy a připomínky, tak prosím neváhejte, je poslední možnost to začlenit a zohlednit...)

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele Korýšan kopikový
Vložil Korýšan kopikový, So, 2019-06-29 02:43 | Ninja už: 4053 dní, Příspěvků: 1385 | Autor je: Manga tým, Naháněč jelenů

souhlasím ve všem. taky upozorňuju, že má znalost charakterů a reálií je přinejlepším děravá (ale v éře Tsunade furt lepší než za Boruta. Kakashi YES aspoň doufám).
taky myslím, že není špatný nápad se předem ještě omluvit na délce, alespoň orientačně. já to hlavně uvítám, jelikož mé příběhové počiny bývají zásadně extra krátké nebo extra dlouhé (čti nedokončené), tak bude fajn vědět, jak moc vždy pohnout s příběhem.

co třeba do 20 částí? teoreticky by se každý mohl vystřídat dvakrát a zůstává prostor pro něčí "osvícení".

Můj FanClub (díky, Uchiha-Mariko Smiling ), FA galerie, IG

Drawing people, sketching things. The artistic business.

"Being a father... didn't make me scared. It made me brave."

Obrázek uživatele Akhara
Vložil Akhara, Pá, 2019-06-28 23:25 | Ninja už: 1231 dní, Příspěvků: 1160 | Autor je: Manga tým, Chytač koček

Ahoj, omlouvám se, že zdržuju, teprve teď jsem konečně měla čas si sednout a napsat pořádný komentář.
Souhlasím se vším, je mi v podstatě úplně jedno, jak to bude, o kom to bude, kdy to bude, co to bude, s kým to bude... a tak. Laughing out loud Přiznám se, že jsem si nedávno s překvapením vzpomněla, že třeba existuje nějaká postava jménem Juugo, takže s dodržováním charakterů to u mě asi taky nebude žádná sláva, ale budu se snažit nedělat z nikoho šíleného vyznavače mystických umění... Laughing out loud

Ale mám jeden návrh. Omlouvám se, že takhle na poslední chvíli.
Přemýšlela jsem, jestli není nějakej způsob, jak zaručit, že ten děj bude mít aspoň trochu hlavu a patu, ale zároveň nebudeme předem vědět, co a jak.
Jednak mě napadlo, jestli by nebylo lepší to místo jednoho velkýho příběhu koncipovat jako několik menších, který by spojovala nějaká společná rámcová situace (takový ten princip vyprávění okolo ohně). Zcela namátkou - někdo třeba prochází věci v archivu a naráží na různá stará hlášení (ke kterým se vždycky budou pojit krátký příběhy). Každej z nás by si takhle třeba mohl začít jeden příběh (samozřejmě nějak postupně) a ostatní by na něj navázali a dovedli ho do konce. Pak by zase začal někdo další něco novýho. Tím pádem by tu nezůstal nějaký nebožák, na kterýho by padla povinnost to všechno otevřít pro všechny na věky věků ámen. A protože v archivu může ležet všelicos, vyprávět se může o všem atp., mohlo by být trochu vyhověno osobním preferencím, ale zároveň bychom se pořád naučili navazovat jeden na druhýho. Taky by se takhle koncipovanej projekt mnohem snáz ukončoval a případně i znovu rozjížděl.
Ale teď ta důležitá věc, jak zachovat smysluplný vývoj děje – u toho příběhu kratšího rozsahu bychom se totiž mohli předem domluvit, kolik to bude mít částí. Pak by dotyčný vždycky věděl, v jaký fázi příběhu se zhruba tak nachází a co si může a nemůže dovolit s tou zápletkou dělat (přičemž není problém se domluvit na prodloužení, pokud někoho těsně před koncem osvítí duch svatý a bude to chtít ještě rozvést). U delšího by to šlo samozřejmě taky, ale čím delší, tím hůř se nám to bude rozvrhovat, a nejsem si jistá, že máme tolik zkušeností, abychom to zvládli.
Momentálně mě nic lepšího, jak udržet zároveň smysluplnost i moment překvapení, nenapadá. Dává to smysl? Smiling
Rozhodně nezpochybňuju, že to bude fungovat i jinak, ale jak se znám, osobně bych se třeba hrozně zdráhala při tom úplně spontánním postupu ten komiks nějak uzavřít, protože by přece mohlo ještě někoho něco napadnout a tak dále... Laughing out loud

Ale je to jen zamyšlení. Přizpůsobím se čemukoli. Smiling
Těším se.

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, So, 2019-06-29 00:21 | Ninja už: 2456 dní, Příspěvků: 6148 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Editor obrázků, Učitel na Akademii

Upřímně - dotáhneme-li aspoň jeden takový minipříběh, co zmiňuješ, tak asi budeme rádi, komix je náročná disciplína Smiling. Já nevím, jak budeme společně fungovat, některé z vás znám osobně...trochu, u jiných znám jen a pouze jejich výtvarný projev, který je na vysoké úrovni, ale moc aktivně se tu po ostatních stránkách neprojevují, tudíž nemohu soudit, jak komu co sedne. Máš pravdu, že ten, kdo začne, si stanoví nějaké postavy a prostředí a je nezbytné, aby aspoň chvíli se ten děj nějak rozváděl, ale pak se s tím dá přece všelijak pracovat - můžou se dodat a odstranit ze scény různé postavy, může se to někomu celé zdát, může se najednou načít jiná linie, kterou se třeba pokusíme s tou první propojit - můžeme se o dalším pokračování spolu bavit veřejně i neveřejně. Kdo ví, jak to půjde, je to veliký otazník. Navrhuji to zkusit (třeba jako první minipříběh) nechat plynout úplně volně a uvidíme, kde jsou naše schopnosti a taky tolerance a jestli to bude potřeba nějak omezit/dopředu dál rozplánovávat. Myslím a pevně věřím, že všichni z nás trochu znají zásady, jak vytvářet příběh a jak komixově ztvárňovat děj (kdo to nikdy nezkoušel, tak si to aspoň zkusí). A všichni jsme určitě natolik inteligentní a vnímaví, že rozpoznáme, kdy je třeba plynule pokračovat, vysvětlovat anebo zamotávat, a kdy si můžeme dovolit začlenit těžkou sólovku a změnu. Uvidíme, až si to trošku celé sedne. Prozatím klidně souhlasím s minipříběhy, aby se nikdo necítil hned na začátku uvázán žánrem nebo nechtěnými postavami, ok, souhlasím.

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele Akhara
Vložil Akhara, So, 2019-06-29 01:01 | Ninja už: 1231 dní, Příspěvků: 1160 | Autor je: Manga tým, Chytač koček

Já si právě nebyla jistá, jak by to vlastně mělo být dlouhý, a z osobní zkušenosti vím, že podobný hromadný projekty mají bohužel tendenci umírat předčasně. Tak jsem ráda, že sis to taky plánovala krátký. Laughing out loud
Vnímaví totiž můžeme být jak chceme, ale v okamžiku, kdy jeden bude v duchu počítat třeba s deseti a další se třiceti dílama, bude nám rapidně kolísat tempo vývoje. Proto by bylo myslím fajn se nějak orientačně domluvit, jak to vlastně asi bude dlouhý.

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, So, 2019-06-29 10:25 | Ninja už: 2456 dní, Příspěvků: 6148 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Editor obrázků, Učitel na Akademii

Hm, tak s tímhle mám velmi minimální zkušenost. Nikdy dopředu nevím, kolik dílů bude třeba, vlastně jsem se nikdy vědomně takto neomezovala. Ale můžem to zkusit. Já si myslím, po zkušenosti s kresbou komiksu, že autor se vždy a za každé situace snaží nabouchat děj do co nejméně obrázků, aby toho nemusel tolik kreslit. V tuhle chvíli si pak dílo samo určuje mez, kdy je to pro diváka ještě pochopitelné a kdy už je to na úkor logiky a čitelnosti. Tam si myslím, že to všichni spolehlivě odhadneme tu hranici. A pokud by to někdo chtěl brát rozvláčně a užívat si kresbu samotnou, tak jo, tam by mohl nastat problém, který zmiňuješ. Spíš ale bude problém v nelogičnostech děje, protože každý dílek bude hodně krátký, každý z nás bude mít jinou představu o průběhu a vývoji. Měli bychom se vžívat trochu jeden do druhého a do celkového vyznění, které se pak začne rýsovat. Takže ok, pokud potřebujete omezení v počtu dílů, tak si dejme těch cca 20. Mně to asi nijak moc nepomůže, neumím to ani u FF s tím takhle pracovat, nikdy nevím, co a jaký bude závěr (absolutně vůbec, vše dělám pocitově Laughing out loud), ale budu se snažit.

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele Akhara
Vložil Akhara, So, 2019-06-29 11:15 | Ninja už: 1231 dní, Příspěvků: 1160 | Autor je: Manga tým, Chytač koček

Děkuju moc, mně by to takhle právě hodně pomohlo. Stačí jen nějak úplně orientačně, abych věděla, jak moc detailně to můžu pojmout, jak velkou roli můžu přisoudit okolnostem, v jakým poměru by měly tak zhruba být dialogy k akci, aby to bylo v souladu s ostatními.
Mám to právě podobně jako Avárt, vždycky si potřebuju rozmyslet, jak to asi bude končit, protože je pro mě hodně důležitý, aby to už od začátku k tomu konkrétnímu konci nějak směřovalo a mohla jsem třeba postupně trousit náznaky. Někdo tohle zvládá přirozeně, já vůbec. Laughing out loud

Na minipříběhy se klidně vykašleme, já to myslela pro začátek, než vůbec zjistíme, jak to bude fungovat, vážně hodně mini, třeba na čtyři pět stránek. Přišlo mi to poněkud méně ambiciózní než se pouštět do rozvinutýho příběhu. Ale byl to fakt jen nápad. Ráda s váma zkusím vytvořit úplně cokoli. Smiling