manga_preview
Boruto TBV 08

Umelecké remeslá Tóhoku

03.jpg
Místo konání: 
Sídelná budova Slovenského národného múzea, Vajanského nábrežie 2, Bratislava
Datum: 
01.08.2018 09:00 - 17:00

Termín konania: 1. august – 30. september 2018

Veľvyslanectvo Japonska v SR si Vás dovoľuje pozvať na výstavu „Umelecké remeslá japonského regiónu Tóhoku“, ktorú organizuje v spolupráci so Slovenským národným múzeom a Japan Foundation.

Výstava „Krása umeleckých remesiel japonského regiónu Tóhoku“ bola zostavená na počesť regiónu, ktorý dňa 11. marca 2011 postihlo veľké zemetrasenie a následné vlny cunami. Región Tóhoku, ktorý je známy svojimi nádhernými horskými a prímorskými scenériami, bohatou miestnou kultúrou a históriou, utrpel škody a straty nebývalých rozmerov. Mnohé veci boli nenávratne stratené, výroba remeselných artefaktov a tradičná ľudová tvorba a kultúra boli ťažko poznačené. Táto výstava nám tak opätovne pripomína osobitú príťažlivosť umeleckého a remeselného dedičstva regiónu Tóhoku. Vystavené exponáty prezentujú diela z rôznych remeselných odvetví - keramiku, lakované artefakty, textílie, liatinové predmety, výrobky z dreva, kôry, či bambusu a umožňujú tak návštevníkom vychutnať si prekrásny a rozmanitý svet tradícií daného regiónu.

Ďalšie informácie o otváracích hodinách múzea a o vstupnom nájdete na stránkach Veľvyslanectva.