manga_preview
Boruto TBV 09

Manga Naruto

artbook-prvniserie05Vám, kteří sídlíte na Konoze.cz, asi netřeba Naruta příliš představovat. Tato manga se již zapsala do dějin i žebříčků popularity. Vycházela celých patnáct let, od 21. září 1999 do 10. listopadu 2014, a dosáhla úctyhodných sedmi set kapitol. Stala se pátou nejprodávanější mangou vůbec - na celém světě si lidé koupili 250 milionů výtisků.

Jde o sérii dnes již slavného mangaky Kishimota Masashiho. Vypráví příběh osiřelého chlapce Uzumakiho Naruta, který se má (a chce) stát nindžou, ale aspoň ze začátku se zdá, že pro to nemá potřebné vlohy. Život mu ztrpčuje i démonický devítiocasý lišák, jejž má zapečetěného v těle a proto se ho lidé bojí a straní. Manga nás provází Narutovým dospíváním, během něhož sílí na těle i na duchu, získává si přátele a bojuje proti nepřátelům. Jako červená nit se Narutovým příběhem prolíná osudový vztah s Uchihou Sasukem - chlapcem, který je také osiřelý, a chce smrt svých rodičů pomstít. Touha po pomstě ho přivede na scestí, Sasuke opouští domovskou vesnici a propadá zlu. Naruto však neztrácí odhodlání Sasukeho přivést zpátky.

Rozčepýřeného chlapce s vazbou na devítiocasého liščího démona Kishimoto poprvé nakreslil už v roce 1997, kdy v časopise Akamaru Jump uveřejnil jednorázovku jménující se rovněž Naruto, jejíž hlavní hrdina jde do světa získat si přátele a zaplete se do případu vraždy a krádeže obrazu. Ačkoli čtenářské ohlasy byly dobré, Kishimotovi samotnému se manga moc nezamlouvala. Když později dostal nabídku příběh rozvinout do série, výrazně změnil prostředí i děj, pouze samotná postava Naruta zůstala podobná své první verzi.

Při vymýšlení prostředí se Kishimoto inspiroval v japonské historii, mytologii i starších příbězích.

Na Konoze najdete překlad pouze těch svazků Naruta, které nebyly dosud vydány oficiálně. Starší kapitoly však možná na těch internetech seženete i v konožském překladu.