manga_preview
Boruto TBV 09

Ježiš... alebo Jashin?

Ježiš... alebo Jashin?

Všetci asi viete, ako je to s náboženstvami.
Každé náboženstvo si myslí, že iba ono je správne, a kto v neho neverí, je pohan. Pre takéto zmýšľanie umrelo mnoho a mnoho ľudí.

Ale ako by sa, čo ja viem, nejakí Černosi mali dozvedieť o kresťanstve, keď nevideli ani belocha? Oni si vymysleli svoj kult a v ten verili. No zrazu ich navštívili akési biele tváre a hlásali, že je len jedno skutočné náboženstvo - kresťanstvo.
No, povedzte mi, uverili by ste akýmsi cudzincom a len tak sa prekrútili na inú vieru? Samozrejme, že nie.

No prečo by Černosi nemohli ísť na večný odpočinok, do raja alebo neba? Len preto, že nepoznali to "správne" náboženstvo?
Ja si myslím, že hlavná je viera v Niekoho, v nejakú vyššiu bytosť, ktorá nás stvorila. To, akým náboženstvo nás vychovali, to sú akoby príbehy, v ktorých máme nájsť ponaučenie pre lepší život.

Tak aj tento obrázok ukazuje, že vyššia osoba existuje, len my si ho inak predstavujeme, napr. ako Ježiša, Budhu, Dia alebo aj Jashina (toto oslovenie Boha si, ako vidím, osvojili hlavne faninky Hidana).

Preto neodsudzujme ostatných pre iné náboženstvo, ale buďme radi, že aj oni veria vo vyššiu bytosť.
K jednému cieľu sa dá dôjsť rôznymi cestami.

Výsledek

++++++++--
Skóre: 8.7, Hlasů: 29

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Ne, 2017-05-14 13:38 | Ninja už: 4709 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

Když koukám po letech na tenhle obrázek, napadlo mě něco jiného, než když jsem ho viděla poprvé... i když je nazýván mnoha jmény, Bůh je jen jeden. A jakkoli věřím, že křesťanství je nejlepší cesta (což neznamená ani v nejmenším, že jsou křesťané v praxi lepší lidi), nejdůležitější je směřovat k Němu. Myslím, že bude-li ho člověk po smrti schopen poznat a přijmout jako Pána, vše špatné mu může být odpuštěno.
Ještě jednou díky za tenhle inspirativní a k zamyšlení vedoucí obrázek. Smiling

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, Po, 2017-05-15 14:55 | Ninja už: 4924 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Plne s tebou súhlasím... Ďakujem za tvoj komentár Smiling momentálne prechádzam akousi "kresťanskou krízou" a akosi sa bojím vykročiť z môjho pohodlného gauča plného smetí... Obzvlášť: "nejdůležitější je směřovat k Němu" si musím nejak vpečatiť do srdca Laughing out loud
Inak, keď som si ho aj ja teraz pozrela a prečítala slová pod ním, by som to aj mierne poupravila a možno to zobrala viac konkrétnejšie - nestačí v niečo veriť (niekto môže veriť v satana a robiť zlo), ale aj konať vo svojom živote dobro a žiť tak, aby bol šťastný...

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Po, 2017-05-15 17:07 | Ninja už: 4709 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

No, myslím, že s pokušením zůstat chvíli ležet na zaprášeném gauči bojujeme všichni. Laughing out loud (Čímž nechci zlehčovat, čím si procházíš, jen že to dle mě není neobvyklé.)
Jinak - člověk potřebuje v něco věřit. A když to není Bůh, bude to něco horšího. V tom smyslu souhlasím, že je vždycky dobře, když lidé věří v někoho nad námi (ale dobrého, jak říkáš), než aby věřili jen v sebe, nebo úspěch, moc a další věci, které dovedou udělat z člověka zvíře.
Každopádně ti přeji hodně síly a Boží pomoc do boje s gaučem. Smiling

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, Út, 2017-05-16 01:55 | Ninja už: 4924 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Ďakujem ešte raz Smiling
...už aj rozmýšľam nad taktikami ako "vstať z gauča" a znovu si doň nesadnúť Laughing out loud

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele Sasu22tebayo
Vložil Sasu22tebayo, Ne, 2013-04-07 11:35 | Ninja už: 4515 dní, Příspěvků: 43 | Autor je: Prostý občan

veľmi pekne vystížne Smiling páči sa mi štýl tvojich obrázkov:3

I love anime, manga, cosplay and play games:33

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, Ne, 2013-04-07 13:36 | Ninja už: 4924 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Ďakujem Smiling

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele něco divnýho
Vložil něco divnýho, So, 2013-01-26 12:42 | Ninja už: 4528 dní, Příspěvků: 444 | Autor je: Pěstitel rýže

Přesně, souhlasím, tohle mi hrozně vadí, jak se lidi pod záminkou náboženství vraždí.. hlásají mír, pokoru atd, a pak zabíjí proto, žě někdo nazývá tu vyšší moc jinak, a to jak si církev (ne všichni, samozdřejmě) některé věci překrucuje ve svůj prospěch, to nebylo jen v minulosti. Já si myslím, že nějaký bůh, nějaká vyšší moc nad námi je, ale nemluvím o sobě jako o "věřící", protože každý jako věřícího bere někoho, kdo chodí do kostela nebo se hlásí k nějaké církvi. Jsem z nevěřící rodiny, do kostela jsem nikdy nechodila, a k ničemu konkrétnímu se nikdy ani přiklánět nechci.

všichni jste blázni, jen já jsem letadlo^_^

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, Ne, 2013-01-27 14:38 | Ninja už: 4924 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Som rada, že aj "neveriaca" verí v čosi vyššie Smiling

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele Killunia Akatatsu
Vložil Killunia Akatatsu, Ne, 2012-12-23 15:39 | Ninja už: 5370 dní, Příspěvků: 132 | Autor je: Recepční v lázních

Ashežel, jako největší prasata se zatím ukázali věřící pouze ze dvou náboženství - muslimové a křesťani. Ti ostatní nezabíjí jiné kvůli náboženství. A že se křesťani uklidnili? Neexistuje. Jeden mě totiž chce zabít, protože v Boha nevěřím a poslouchám rock a metal.
Ale ve svém základu není náboženství špatné ani dobré. Záleží na člověku. No ale bohové lidmi nejsou, ne? Jinak by se také chovali tak špatně jako ti tady dole.

Nevěřím v žádného boha, jen ve svou vlastní vůli a schopnosti. Věřím v energii, ve Vesmír, v Ashu, dračí strážkyni rovnováhy, která jen hlídá rovnováhu Země (která se z toho stejně musí dostat sama).

Jsem tedy špatná, když nevěřím v Někoho, ale jen v Něco?


Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Ne, 2017-05-14 13:34 | Ninja už: 4709 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

Promiň, ale v tom (první dvě věty) se pleteš. Kdyby to tak bylo, proč mají křesťané tolik mučedníků? Proč byli pronásledováni nejen od Židů, ale od Řeků, Římanů a mnoha dalších národů? (Třeba pronásledování v Japonsku mělo víc obětí než první století křesťanství.) Ve skutečnosti myslím, že to je moc, ne náboženství, které vede lidi k agresivním zásahům proti odlišnosti.

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele něco divnýho
Vložil něco divnýho, So, 2013-01-26 12:48 | Ninja už: 4528 dní, Příspěvků: 444 | Autor je: Pěstitel rýže

S tím metalem a vírou, to jsi mi připoměla další věc, která mě nehorázně štve, to, že si spousta lidí myslí že metalista=satanista. To je vážně šílená blbost. Mám kamaráda metalistu, kámošku praštěnou emařku, která taky poslouchá metal, a oba jsou věřící, a to nejen z nějaké rodinné tradice a donucení rodičů. Myslím že i když člověk poslouchá takové nějaké vyloženě satanistické kapely, ani to nemusí znamenat že je satanista..prostě se mu ta muzika líbí, no a co?

všichni jste blázni, jen já jsem letadlo^_^

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, Út, 2012-12-25 21:18 | Ninja už: 4924 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

To, čo tvorí náboženstvo, sú ľudia. Ak sa oni zle chovajú, nazývajú zlou ich vieru, ktorá môže byť v podstate dobrá...
To, že je podľa teba zlý jeden kresťan neznamená, že všetci kresťania sú zlými (napr. aj ja som kresťanka). Netypizuj si všetkých ľudí podľa vlastností jedného.

Každý verí v niečo, ale nie vždy veríme v čosi vyššie, čo stvorilo tento svet, stvorilo život ap.
Ale muselo sa niečo stať, aby čosi vzniklo. Ten, čo neverí v nič takéto by to odôvodnil horotvorným procesom spojeným s bleskami alebo niečím iným...
Ak veríš v čosi nadprirodzené, je to dobré, lebo svet nie je poznateľný fyzicky (zmyslami, matériou), ale duchovne...

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele Killunia Akatatsu
Vložil Killunia Akatatsu, Čt, 2012-12-27 00:30 | Ninja už: 5370 dní, Příspěvků: 132 | Autor je: Recepční v lázních

Eh... Sakra, zase jsem to špatně vysvětlila a napsala... Laughing out loud Asho-sama, já jsem takovej idiot! xD

Moje nejlepší kamarádka je křesťan. A vůbec není špatný člověk.

Ale pokaždé se najde nějaký idiot, který zkazí tomu náboženství přívětivý image. Laughing out loud A zdá se mi, že mezi islamisty a křesťany je takových idiotů dost (a taky bylo... upalovat nevinné ženy kvůli ničemu není zrovna rozumná věc...) Ale řekla jsem - záleží na člověku. Jsou dobří lidé nevěřící v Někoho (např. já - nikdy jsem nic neukradla, nikdy jsem nikoho nezabila, nerada ubližuji lidem, i když to dělám)... ne, počkat, já zase tak dobrá nejsem. Laughing out loud No nic. Jsou i dobří věřící (např. Jaromír Jágr, moje nelepší kamarádka, mí američtí přátelé).
Opravdu záleží jen na člověku. Nechci házet všechny do stejného pytle, to vážně ne. Jestli to tak vyznělo, tak se vážně omlouvám. Jen.... Jsem se setkala spíše s těmi zlými než s těmi hodnými. A to je ten problém.

Věřím v něco nadpřirozené, protože mě to už od malička táhlo k fantasy hrám a knihám. A tam je toho nadpřirozena až až. Já věřím, že něco podobného je i v našem skutečném světě...

No nic, radši sklapnu, ať tu neplácám blbosti...

EDIT: Jinak, proč píšu jméno Asha? Není to název té energie, ve kterou věřím, ale dračí bohyně řádu z jedné hry. Už mě docela nebaví volat jenom chudáka Boha (ten toho musí mít už plné zuby), tak s tím budu otravovat někoho jiného. Laughing out loud


Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, Pá, 2012-12-28 16:57 | Ninja už: 4924 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Ak som to zle pochopila (tvoj vzťah k ostatným), tak sa ospravedlňujem. Ale hlavné je, že si to urovnala na pravú mieru Smiling (a som vážne rada, že ľudí pre vieru neodsudzuješ).

A otravovať Ashu namiesto Boha, nech toho veľa nemá? Hm... Len či ťa vypočuje Laughing out loud

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele Killunia Akatatsu
Vložil Killunia Akatatsu, Po, 2012-12-31 02:23 | Ninja už: 5370 dní, Příspěvků: 132 | Autor je: Recepční v lázních

Nemá cenu odsuzovat lidi za to, že v někoho či v něco nadpřirozené věří (a klidně i nevěří). Tolerance je hlavní cesta ke konci všech sporů mezi lidmi.

A je mi jedno, jestli mě vyslyší. Já hlavně občas potřebuju někoho otravovat se svými stížnostmi. A je mi jedno, jestli třeba zrovna nedával pozor, měl špunty v uších, nebo zrovna náhodou něco zaslech. Laughing out loud


Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, Út, 2013-01-01 19:39 | Ninja už: 4924 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Presne tak. Nech medzi nami zavládne tolerancia!!! Smiling

Ach tak... Stačí ti bútľavá vŕba, ktorá vypočuje všetko Smiling

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele Reggae -_23_- Tekk
Vložil Reggae -_23_- Tekk, Út, 2012-10-09 16:36 | Ninja už: 5765 dní, Příspěvků: 122 | Autor je: Prostý občan

Popravdě, ani jedno náboženství neni správný ani špatný, ve všech, takřka bez rozdílu, se objevujou podobný věci, události atd... je na nás, aby sme posbírali všechny střípky a dali z nich dohromady celej obraz. A kam se jde po smrti? Muj názor je ten, že tam kam věříme, a nemusí to bejt ani nebe, ani peklo, ale třeba jen vysněnej svět.

Jah Rastafarai blessed all of us. Peace and love.
Heeey meeeen xD
23 is freedom
Life is a bitch, he is not fair. Well, break the rules if you can, he's dont care...
May the Force be with you.
Když se tak člověk dívá na True Blood nemůže nedojít k závěru, že víly jsou strašně hloupá zvířátka...
What Akatsuki Member Are You?What Akatsuki Member Are You?Hosted By theOtaku.com: Anime

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, Út, 2012-10-09 20:39 | Ninja už: 4924 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Máš pravdu, v náboženstvách sa isté udalosti prelínajú alebo dopĺňajú (napr. Biblia ako najmladšie náboženstvo z tých starších prebrala celý Starý zákon od Židov).

Ale treba si taktiež uvedomiť, že mnoho ľudí hlavne pre tieto príbehy hneď odsúdi náboženstvo slovami: "Ako mohol byť svet stvorený za sedem dní? Ako hneď vznikli Adam a Eva? Prečo jedli to jablko, veď keby to nespravili, mali by sme sa dobre..." atď.
Nepochopili, že to bolo myslené obrazne, básnicky...

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele Tekku
Vložil Tekku, Út, 2012-10-09 16:12 | Ninja už: 4724 dní, Příspěvků: 51 | Autor je: Prostý občan

Super obrázok, ale jedna máš chybu v popise. Buddha nie je považovaný za "vyššiu" osobu(len buddhizmom veľkého vozu ale tam pokladaju každého kto dosiahol "buddhovstva" za "vyššiu" bytosť, čiže je to reálne žijúca bytosť). A mam otázku ktorá mi napadla pri čítaní tej diskusie. Aký je potom tvoj názor na neteistické náboženstva?(tj. buddhizmus, taoizmus, konfúcionizmus atď.)

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, Út, 2012-10-09 20:32 | Ninja už: 4924 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Nie som dokonalá znalkyňa týchto náboženstiev, tak pardon za chybu. Len som slovom "Budha" v tej vete o vyšších bytostiach chcela dať aj toto budhistické náboženstvo ako príklad.

Môj názor? Ako som už povedala, neviem toho nejako extra veľa o týchto neteistických náboženstvách, ale myslím, že každé náboženstvo by malo veriť v čosi vyššie od človeka, veriť v akúsi teóriu vzniku sveta a dodržiavať istý kódex správania sa.

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Út, 2012-10-09 15:56 | Ninja už: 4709 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

A kdo říká, že černoši nemohou jít do nebe? Křesťané tedy rozhodně ne. Kdo hledá pravdu a žije svůj život podle svědomí a věří, že koná správně, nemůže přijít do pekla. Ale obrázek je hezký.

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, Út, 2012-10-09 20:26 | Ninja už: 4924 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Ja som tých Černochov uviedla len ako príklad, ktorým sa riadili hlavne v dávnej minulosti v čase, kedy cirkev mala najväčšiu moc a nikto nemohol akoby povedať svoj názor, inak by ho upálili ako kacíra alebo čarodejnicu...

Dnes to už berieme inak (aspoň nie tak brutálne spôsobom: ak neveríš, si pohan... upálime ťa atď.).
Teda aspoň ja nie Smiling Taktiež myslím, že kto koná dobro, i keď verí v iné náboženstvo, nemôže skončiť v pekelnom ohni.

...a ďakujem Smiling

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele Anata11
Vložil Anata11, Ne, 2012-07-22 08:40 | Ninja už: 5004 dní, Příspěvků: 998 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

Jasně, náboženství moc neřeším, to bych se z toho asi musela zbláznit, ale já si vždycky Jashina představovala jinak Laughing out loud Neva, je to moc pěkný


Tam, kde tančí listy... A hoří oheň
Stín ohně se mihotá po vesnici.
A listy jednou opět vyrostou. Sandaime Hokage

Obrázek uživatele Mizumi-chan
Vložil Mizumi-chan, So, 2012-07-21 21:24 | Ninja už: 4300 dní, Příspěvků: 277 | Autor je: Prostý občan

Omlouvám se za tohle rozkecání...


Zastávám názor, že v Narutu musí být pár NaruSaku a SasuHina, ale na čem se shodnem všichi - TemaShika SaiIno. (má někdo proti TemaShika, SaiIno?)

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, Ne, 2012-07-22 14:01 | Ninja už: 4924 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Ďakujem.

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele Mizumi-chan
Vložil Mizumi-chan, Út, 2012-07-24 15:53 | Ninja už: 4300 dní, Příspěvků: 277 | Autor je: Prostý občan


Zastávám názor, že v Narutu musí být pár NaruSaku a SasuHina, ale na čem se shodnem všichi - TemaShika SaiIno. (má někdo proti TemaShika, SaiIno?)

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, Po, 2012-07-30 21:23 | Ninja už: 4924 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele Hebi
Vložil Hebi, Po, 2012-07-30 21:32 | Ninja už: 4677 dní, Příspěvků: 520 | Autor je: Prostý občan

Marnyë Ambaresse i Ambar úva ëa úlúme.

Obrázek uživatele No nič týmto končím caves
Vložil No nič týmto ko..., So, 2012-07-21 21:13 | Ninja už: 4445 dní, Příspěvků: 599 | Autor je: Horší než odpad

Hmm ,fakt pekné .. K tomu tá námaha, čas .. Za 10 Laughing out loud ..

Hlavne, že sme zdravý ..

Obrázek uživatele Lilly_Uchiha
Vložil Lilly_Uchiha, So, 2012-07-21 20:45 | Ninja už: 4858 dní, Příspěvků: 611 | Autor je: Prostý občan

Nádherné Smiling