manga_preview
Boruto TBV 08

Natsume Yuujinchou

Nejdřív si představ, jak vypadají, otevři knihu a modli se.
'Ty, kdo mě ochráníš, prozraď své jméno!'
Vytrhni smlouvu a kousni do ní.
Silou sepni ruce a soustřeď se.
A pak foukni.



Natsume Yuujinchou (Natsumeho kniha přátel)

Žila na zemi dívka s takovou duševní silou, že dokázala vidět Youkai, bytosti, které jsou pro obyčejné lidi neviditelné. Bytosti, které Reiko zahnaly na okraj společnosti.
A přesto nebyla nikdy sama. Vyzývala své zvláštní soupeře na souboj, a když je porazila, zapsala jejich jméno do knihy. Do knihy přátel, která se tak stala smlouvou mezi člověkem a Youkai. Člověk vlastnící knihu může rozkazovat těm, jejichž jména jsou v ní napsána, a tak je ovládat.
Od té doby už ale přece jen uběhla dlouhá doba a čas Reiko se naplnil...

Žil v jednom městě obyčejný chlapec, který mohl vidět neobyčejné věci. Natsume Takashi odjakživa vídával podivná stvoření, jež nikdo jiný neviděl. Dětství prožil bez přátel, i bez rodiny, proto nenáviděl lidi, i Youkai, protože to byli právě oni a jejich zjevení, kdo ho uvrhnul do samoty.
Ale nic netrvá věčně, ani samota ne. Natsume není jediný, koho příroda obdařila schopností vidět Youkai. A nejen to. Po své babičce zdědí jedinou věc - knihu přátel. Nejprve nemá ani tušení, jak mocný předmět se mu dostal do rukou. Spolu s knihou začínají přicházet i Youkai, kteří svá jména chtějí zpátky, i ti, kteří ji chtějí získat pro sebe.
Pronásledován 'duchy' se Natsume setkává s Madarou, mocným démonem, jenž by rád získal knihu pro sebe. A tím začíná jedno z prvních přátelství, které kdysi osamělému Natsumemu kniha přinese...


Natsume Takashi (Hiroshi Kamiya), hlavní postava. Natsume je sirotek, kterého si u sebe žádní příbuzní nechtěli nechat kvůli jeho schopnosti vidět Youkai. To se změnilo, až když začal bydlet u Fujiwarových, k nimž přilnul. Natsume je velice ohleduplný a soucitný, Youkai nebere jako něco zlého, ale snaží se je pochopit a pomáhat jim. Proto se rozhodne, že vrátí jména z knihy přátel jejich majitelům.


Madara/Nyanko-sensei (Kazuhiko Inoue) je vyšší bytostí, než běžní Youkai. Madaru osvobodil Natsume, když roztrhnul pečeť, která ho uvěznila v chrámu. Obyčejně na sebe bere podobu vypasené 'kočky pro štěstí', jeho pravá podoba je ale daleko větší a mocnější. Natsume si ho často dobírá a kvůli kočičí formě mu přezdívá Nyanko-sensei. I když proti tomu Madara protestuje, často se jako kočka chová a hraje si s hračkami.



Počet dílů: 4*13 (Vyšli čtyři jednosezóní série.)
OST: Opening a ending na gendou, jinak tady komplet.
Vizuální stránka: Stejně jako anime, taková příjemně klidná, milá kresba a animace, naprosto odpovídající stylu anime. Ending je naprosto úžasně nakreslený.
Ke stažení: Tady, prvních 9 dílů je i na anikatu.
CZ titulky: Na akihabaře jsou přeložené první čtyři díly.
Weby: Oficiální stránka japonsky, myanimelist.

Dojem: Takové příjemné uklidnění, kouká se na to úplně samo. Celkově bych hodnotila 9/10 proto, že Mushishi, které je tematicky podobné, zanechalo silnější dojem. Tohle anime určitě stojí za podívání, už jenom kvůli tomu, že Madaru, alias Nyanko-senseie, mluví seiyu Kakashiho. :)


Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Lil-chan
Vložil Lil-chan, Ne, 2016-04-03 01:22 | Ninja už: 4499 dní, Příspěvků: 324 | Autor je: Prostý občan

Bude 5. série - taky se tak těšíte??? Smiling

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Ne, 2014-04-13 17:06 | Ninja už: 5899 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Všem milovníkům Natsumeho. Vyšlo OVA: Itsuka Yuki no Hi ni.
Jaké to je? No je to Natsume, takže jaké by to mohlo být. Stejné jako předchozí díly.

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele caddarn
Vložil caddarn, Út, 2014-04-15 15:18 | Ninja už: 5108 dní, Příspěvků: 174 | Autor je: Prostý občan

Kdyby jsi tam měl tlačítko "to se mi líbí" či "like" tak bych ho zmáčknul Sticking out tongue bdw co to OVA takhle zničeho nic .. nedělají další sérii ?

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, St, 2014-04-16 10:10 | Ninja už: 5899 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Pokud vím, tak po poslední sérii byla manga asi tři díly napřed, takže spíš vydávají, na co mají materiál, aby se na tuhle sérii úplně nezapomělo.

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Pariesa
Vložil Pariesa, So, 2014-01-18 21:52 | Ninja už: 3914 dní, Příspěvků: 18 | Autor je: Recepční v lázních

kde se dá toto anime stáhnout ??? bud s cz titulkama nebo v originále

děkuju za odpověď

Obrázek uživatele Dwen
Vložil Dwen, St, 2012-11-14 20:58 | Ninja už: 4250 dní, Příspěvků: 1 | Autor je: Prostý občan

Luxusní anime. U takových anime si vždy přeji, aby nikdy nezkončilo Smiling

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Pá, 2012-10-26 22:12 | Ninja už: 5899 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Mám za sebou čtvrtou sérii. DO druhé půlky jsem se musel docela nutit. No a poslední tři díly... Pár odpovědí, ale bylo to podané tak pateticky, že jsme polovinu posledního dílu přejel rychloposuvem. Fakt se na Natsumeho nedívám, abych viděl, jak trpí malé dítě bez jakéhokoliv sebevědomí (což Natsumemu zůstalo až do dospělosti.)
Nejsilnější moment za celé tři díly, kdy se řešila Natsumeho "dojemná" minulost přišel ve chvíly, kdy se Madara podíval do skříně a uviděl, tam kresbičku rodiny. Jednoduchý malý detail, který v sobě má sice taky trochu patosu, ale do Natsume universa se hodil daleko více, než přehnaně tragicky flashback.
No nic. Celkově je to neustále skvělé anime, ale prostě se musí řešit malé příběhy duchů a ne Natsumeho tragédie.

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, St, 2012-02-08 23:20 | Ninja už: 5899 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Uf! Tak šestá epozoda překvapila, protože tam bylo hodně vtipu, něco romantiky a končila v napínavém okamžiku... No stejně se to smířlivě vyřeší, jako vždy. Každopádně u mě Natsume roste v ceně a jde o rozhodně nejlepší anime sezóny. (Tedy až mě někdo vysvětlí proč slice of live, má daleko lepší animaci než sportovka Area no Kishi, kterou její hrůzná animace sráží, tak mu za to budu vděčný.)
No začíná to vypadat, že ve čtvrté řadě bysme se mohli dočkat i nějakých odpovědí. I když on Natsume nedává odpovědy z jednoho prostého důvodu, otázek má taky zatraceně málo.

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele nettiex
Vložil nettiex, Ne, 2012-07-29 13:39 | Ninja už: 5899 dní, Příspěvků: 3653 | Autor je: Editor všeho, Kankurova kosmetička

Zatraceně málo? Laughing out loud
Momentálně stahuji čtvrtou sérii a doufám, že se aspoň několika odpovědí dočkám. I když... na každou novou sérii tohoto anime se začnu dívat s tím, že už prostě chci nějaké informace. Nikdy je nedostanu a přesto nejsem nikdy zklamaná. ^^

Obrázek uživatele Mayako-chan
Vložil Mayako-chan, Ne, 2012-07-29 22:07 | Ninja už: 5955 dní, Příspěvků: 436 | Autor je: Prostý občan

a manga je pro změnu jen asi "4 kapitoly" za čtvrtou řadou (tedy aspon eng přeložených), takže ani touto cestou se moc odpovědí nedočkáme Laughing out loud
BTW: Léto je stejně nejlepší doba na opětovné zkouknutí všech řad, což? Laughing out loud



Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Pá, 2012-01-27 18:48 | Ninja už: 5899 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

No tak Natsume má s konečnou platností i záporáka, což je docela velké překvapení. Tedy na Natsumeho.

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Mayako-chan
Vložil Mayako-chan, Út, 2012-01-03 17:01 | Ninja už: 5955 dní, Příspěvků: 436 | Autor je: Prostý občan

Natsume Yuujinchou Shi je tady !!! Laughing out loud Jako vždy v plné kráse Laughing out loud



Obrázek uživatele nettiex
Vložil nettiex, Čt, 2011-10-06 17:07 | Ninja už: 5899 dní, Příspěvků: 3653 | Autor je: Editor všeho, Kankurova kosmetička

Tak mám za sebou třetí sérii. Nic nového jsem se nedozvěděla, ale... sákra, tuhle věc mám na tomhle anime opravdu ráda - umí mě zklamat tak, abych vůbec nebyla zklamaná.
Už se těším na čtvrtou sérii. ^^

Obrázek uživatele Tannen.Yo
Vložil Tannen.Yo, Ne, 2010-02-14 22:39 | Ninja už: 5656 dní, Příspěvků: 73 | Autor je: Prostý občan

skvělé anime....má mé vřelé doporučení

Obrázek uživatele Fin
Vložil Fin, Po, 2009-11-16 18:17 | Ninja už: 5587 dní, Příspěvků: 108 | Autor je: Prostý občan

Nejsou někde cz nebo sk titulky od čtvrtýho dílu dál?

Obrázek uživatele Melonade
Vložil Melonade, So, 2009-11-14 18:12 | Ninja už: 5880 dní, Příspěvků: 233 | Autor je: Prostý občan

Jsem ráda, že tu vidím po Mononoke a Mushishi recenzi na další moje oblíbené anime, zvlášť tak hezky napsanou Smiling
Natsume Yuujinchou (a samozřejmě pokračování) můžu jen doporučit, já jsem každou řadu zkoukla za cca 3-4 dny, škoda že toho není víc Smiling

Obrázek uživatele 333kin
Vložil 333kin, So, 2009-11-14 16:52 | Ninja už: 5674 dní, Příspěvků: 653 | Autor je: Prostý občan

XDDDDD lol zda sa to byt good,okis idem to juknut XDD aspon prvu cast a potom uvidim ci sa mi to chce dopozerat :D

http://kawaii-anime-world.blog.cz/
Green with Envy XD


Obrázek uživatele Minata
Vložil Minata, Po, 2009-11-09 15:55 | Ninja už: 5888 dní, Příspěvků: 2381 | Autor je: Prostý občan

Áno... To jsem viděla tak.. Fu... před půl rokem? Ale byl to nádhernej týden, kdy jsem hltala díl za dílem... Smiling
Dvojku si pořád nechávám na špatný dny Smiling
(A Madara je nejlepší ^^ Patří do mých Top anime postav Laughing out loud Laughing out loud)

„Kdykoliv se mě ptají, jakou knihu bych si s sebou vzal na opuštěný
ostrov, odpovídám: ‚Telefonní seznam. Je v něm tolik postav! Mohl bych
vymýšlet nekonečné množství příběhů.‘“
U. Eco

Obrázek uživatele nettiex
Vložil nettiex, Po, 2009-11-09 07:42 | Ninja už: 5899 dní, Příspěvků: 3653 | Autor je: Editor všeho, Kankurova kosmetička

Jedno z mých oblíbených Smiling
Tak krásná kresba, jako mělo NY se opravdu jen tak nevidí. Příběh plyul lehce, opravdu to bylo takové anime oddychovka. I když... někdy možná až moc. Neřekla bych, kdyby byla třetí řada, ale takhle když si to po těch dvou sériich zrekapituluješ, není moc otázek, které by byly zodpovězeny.

Obrázek uživatele Takku
Vložil Takku, Po, 2009-11-09 09:33 | Ninja už: 5671 dní, Příspěvků: 309 | Autor je: Prostý občan

No, ono určitě není tak výpravné jako Mushishi, nejde tolik po příběhu. Druhou řadu teprve začínám, ale v první se mi strašně líbila ta psychická proměna Natsumeho. Sice to možná bylo zidealizované, ale co na tom. Smiling

Believe in second chances...
Got a fullmetal heart? ;)

Obrázek uživatele nettiex
Vložil nettiex, Po, 2009-11-09 15:32 | Ninja už: 5899 dní, Příspěvků: 3653 | Autor je: Editor všeho, Kankurova kosmetička

Co možná, ale určitě. Příšerně zidealizované a naivní až hrůza. Ale právě tomuhle anime to slušelo, dělalo ho to ještě lepším Smiling

Obrázek uživatele trepka
Vložil trepka, Po, 2009-11-09 02:12 | Ninja už: 5508 dní, Příspěvků: 47 | Autor je: Prostý občan

Toto anime jsem neviděla. Musím říct, že mě velmi zaujalo krásnou kresbou (a na to já si hodně potrpím - vím, jsem povrchní člověk:D)ale taky obsahem:D Až budu mít víc času určitě se na něho kouknu, protože evidentně stojí za shlédnutí.

95% teenagerů by brečelo,kdyby vidělo Zaca Efrona na vrcholku mrakodrapu,kde by se chystal skočit.Zkopiruj a vlož si to do statusu pokud patříš k těm 5%,kteří by si přiesli popcorn a řvali by skoč,skoč!!

92% teenagerov počúva hip-hop, ak patríš k ostatným 8% daj si toto do popisu!!!