manga_preview
Boruto TBV 15

Otaku darují krev

Hrdinové v anime zachraňují lidské životy často. Chcete také někomu zachránit život? Přijďte darovat krev. Krev, z níž jsou vyrobeny transfuzní přípravky, je v medicíně stále nenahraditelná, kreslenou bohužel použít nelze a uměle se vyrobit nedá. Proto se otaku společně vypraví 29. října do Fakultní nemocnice Brno.


 

4.95652
Průměr: 5 (23 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele webdat
Vložil webdat, St, 2009-10-21 20:50 | Ninja už: 6031 dní, Příspěvků: 21 | Autor je: Prostý občan

Mno a podání krve je něco podobného. Neřeší se že existují jiné a mnohem kvalitnější prostředky, prostě se napíchne a hotovo.

NARUTO ...!!!

Obrázek uživatele mate
Vložil mate, Pá, 2009-10-23 21:13 | Ninja už: 6144 dní, Příspěvků: 32 | Autor je: Prostý občan

Jo ale taky si uvedom ze krev je asi nejlevnejsi ostatní technologie stojí hodne velké peníze a kdo ti to zaplatí kazdý si to asi nemoze dovolit

Obrázek uživatele webdat
Vložil webdat, Pá, 2009-10-23 21:54 | Ninja už: 6031 dní, Příspěvků: 21 | Autor je: Prostý občan

Stojí to 113 Kč měsíčně. To si platí i kámarád co zkončil na sociálce.

NARUTO ...!!!

Obrázek uživatele Nukenin Mizu Yuki-Suiton Genius
Vložil Nukenin Mizu Yu..., St, 2009-10-21 13:45 | Ninja už: 5601 dní, Příspěvků: 69 | Autor je: Prostý občan

takový chytráky mám rád...

Obrázek uživatele webdat
Vložil webdat, St, 2009-10-21 13:49 | Ninja už: 6031 dní, Příspěvků: 21 | Autor je: Prostý občan

Chytrák ??? Dyť je to základní znalost. Nebo ty se o sůj život a jak funguje tvé tělo nezajímáš? Hm .. tak to obě svědčí o všem Sad

NARUTO ...!!!

Obrázek uživatele Nukenin Mizu Yuki-Suiton Genius
Vložil Nukenin Mizu Yu..., St, 2009-10-21 13:55 | Ninja už: 5601 dní, Příspěvků: 69 | Autor je: Prostý občan

ty se zase asi moc nezajímáš o český jazyk..přečti si to po sobě, louskat to nebudu Smiling

Obrázek uživatele webdat
Vložil webdat, St, 2009-10-21 13:58 | Ninja už: 6031 dní, Příspěvků: 21 | Autor je: Prostý občan

To že mi vypadne písmenko při rychlosti jak to píšu nesvědčí o ničem. Ale hádat se s tebou nebudu.

NARUTO ...!!!

Obrázek uživatele Tendo
Vložil Tendo, Čt, 2009-10-22 11:57 | Ninja už: 5702 dní, Příspěvků: 69 | Autor je: Prostý občan

tak bys mohl zkusit nemachrovat a psát pomaleji ne?


http://listov-01.myminicity.com/ pls klikněte ať mi roste město Sad)

Obrázek uživatele Nukenin Mizu Yuki-Suiton Genius
Vložil Nukenin Mizu Yu..., St, 2009-10-21 14:03 | Ninja už: 5601 dní, Příspěvků: 69 | Autor je: Prostý občan

máš pravdu nesvědčí Laughing out loud já se jen nudím a chtěl jsem si rýpnout Laughing out loud

Obrázek uživatele r6nd99l
Vložil r6nd99l, St, 2009-10-21 13:25 | Ninja už: 5778 dní, Příspěvků: 536 | Autor je: Prostý občan

Fajn, a co s tím jako? Krev je krev a nanoboti hudba budoucnosti.
Možná máš pravdu, ale to sem vůbec nepatří, protože tady jde přeci jen o tu myšlenku - někomu pomoci.
A ta reklama na pojistovnu slavia je... sorry ale trapná Eye-wink Laughing out loud

Obrázek uživatele webdat
Vložil webdat, St, 2009-10-21 13:31 | Ninja už: 6031 dní, Příspěvků: 21 | Autor je: Prostý občan

To není reklama, když něco dobrého víš a s někým se o tom podělíš. Kdybych tu měl reklamovat svojí práci, tak reklamuji NEREZOVÝ materiál.

Myšlenka je to sice hezká, ale totálně na prd.

Nějakou dobu jsem v doktorském prostředí strávil, takže přesně vím o čem mluvím.

Podívej, krev je velmi zrádná. Většinou se testy krve dělají ihned po Vašem dárcovství. Poté se krev schová na potřebnou dobu, a až když se vyndává se dělají další testy v případě že není-li potřeba ji použít urgentně. Pak se testy nedělají a je to už na riziku personálu, který tu krev podá nebo ne. Bohužel vždy podepisuješ revers o přijetí krve, takže i kdyby byla infikovaná HIV tak se s nima nemoužeš soudit.

Doporučuji ji ti, než uděláš to hezké gesto, radši si o tom něco přečti v odborných literaturách, vydavých od roku 2006 - a ne komunistický brak učený ve školách z roku 1986. A to o nanobotech byl jen příklad. Nanoboti se používají pouze na zahojování ran a vnitřních krvácení.

NARUTO ...!!!

Obrázek uživatele psoun
Vložil psoun, Čt, 2009-10-22 05:51 | Ninja už: 5848 dní, Příspěvků: 9 | Autor je: Prostý občan

testy krve se dělaj ještě přdtím než jí daruješ

Obrázek uživatele r6nd99l
Vložil r6nd99l, St, 2009-10-21 13:40 | Ninja už: 5778 dní, Příspěvků: 536 | Autor je: Prostý občan

Fajn, možná tomu rozumíš, ale ta myšlenka není na prd, protože svým způsobem zachraňuje životy. Ona se z té krve bere stejně jen plazma, pokud se nepletu.
Ale s tím využitím v byznysu souhlasím, bylo mi to řečeno i doktorkou, že je to finančně dost zajímavé.
Ale znovu opakuji, že na tom není nic špatného, jít darovat krev, spíš naopak. A za tím si stojím Eye-wink

Obrázek uživatele webdat
Vložil webdat, St, 2009-10-21 13:52 | Ninja už: 6031 dní, Příspěvků: 21 | Autor je: Prostý občan

Mno dobrá, je to čistě Vaše věc. Já jen ukázal že i dobrovolné dárcovství z nejlepších pohnutek může být pro někoho smrtelné. Nebo ty snad víš, že v tvé krvi nekoluje jen zárodek blbé chřipky?

Protože i ten zárodek chřipky může být pro někoho smrtelný. V době kdy po operaci či doplnění krve nemá imunitu.

Jinak takhle jsem přišel o dědu Cry tak proto nemám rád bussines před opravdovou léčbou. A toho kdo tu krev daroval bych nejraději zabil ! Děda mohl žít.

NARUTO ...!!!

Obrázek uživatele Hanzake Kakashi
Vložil Hanzake Kakashi, Čt, 2009-10-22 10:01 | Ninja už: 5971 dní, Příspěvků: 74 | Autor je: Prostý občan

TOMU SE ŘÍKÁ ALE ŽIVOT. A jestli budeš stále vyčítat ostatním ,že tvůj Děda zemřel,tak jsi větší pako než jsem si myslel. Koukej už dospět.

Best Anime on the World ONE PIECE. Přátelství,dobrodružství a síla nikdy to nevzdat,ať proti vám stojí kdokoli.

Obrázek uživatele EroTadeas aka Eros
Vložil EroTadeas aka Eros, St, 2009-10-21 15:51 | Ninja už: 5788 dní, Příspěvků: 602 | Autor je: Prostý občan

Jasně - máš recht a je to smůla.
Ale na druhou stranu meleš h***a ;)

Krev jsem po operaci dostal... a jsem tu. Stejně jako další statisíce lidí. Vždycky u všeho je nějaký procento, že se něco posere. Ale jde o to, jak velký to procento je.

Kamarádčin děda zas umřel proto, že mu špatně vyvrtali zub. A přestali kvůli tomu chodit k zubaři?
Ne

Kolik tak u nás zemře na silnicích za týden lidí?
A kolik jich zemře ročně na to, že dostalo nějakou špatnou krev?
Podle mě ty čísla moc odlišný nebudou............

Takže to, co meleš jsou i když dá se říct podložený,ale stejně jsou to hovadiny, jelikož jseš proti tomu osobně zaujatej.

Byl jsem tu a budu zas :-D
aneb

Sasuke je bůh

Obrázek uživatele webdat
Vložil webdat, St, 2009-10-21 20:38 | Ninja už: 6031 dní, Příspěvků: 21 | Autor je: Prostý občan

Rozumím tomu, že co je osvědčené se těžko opouští. Vem si že v USA a Japonsku kde je technologiee min. o takových 15 let před Českou republikou se operuje bezkrevně u 85% všech případů, které se před mnoha let řešit bez krve nedali. Sami dotoři přicházejí na to, že nahrážky jsou lepší, jednoduchší na podání a tělo je lépe přijímá.

A kdb jsi to chtěl procentuálně, viděl jsem to jednou někde na googlu, zkusím to pohledat. Ale jinak díky i za tvůj názor.

NARUTO ...!!!

Obrázek uživatele Ender
Vložil Ender, Po, 2009-10-26 13:52 | Ninja už: 5979 dní, Příspěvků: 168 | Autor je: Prostý občan

A krev na těch zbylých 15% případů berou Japonci kde?

Obrázek uživatele EroTadeas aka Eros
Vložil EroTadeas aka Eros, Čt, 2009-10-22 06:41 | Ninja už: 5788 dní, Příspěvků: 602 | Autor je: Prostý občan

Máš recht - ale proč to sem píšeš?

Jasně - oproti některým zemím jsme rady u nás zaostalí a děláme to, jak děláme. Noa proto chodíme tu krev darovat Sticking out tongue :P

Ne, že bych ti to přál,ale až se ti třeba jednou něco stane, jak když z tebe buce chcát krev proudem, tak někde začneš vyřvávat, že nechceš krev,ale náhražku z USA Sticking out tongue :p

Tady u nás prstě jedem tak - jestliproblém, tak tu přestaň psát debilovyny a přestěhuj se Eye-wink :P

Byl jsem tu a budu zas :-D
aneb

Sasuke je bůh

Obrázek uživatele psoun
Vložil psoun, Čt, 2009-10-22 05:57 | Ninja už: 5848 dní, Příspěvků: 9 | Autor je: Prostý občan

no jo ale tady seš v česku a né v japonsku nebo americe tady máme zatím jen omezený možnosti a že by tělo líp přijmalonáhražky než krev to už je naprostá blbost

Obrázek uživatele webdat
Vložil webdat, Čt, 2009-10-22 06:04 | Ninja už: 6031 dní, Příspěvků: 21 | Autor je: Prostý občan

Jasně a proto se ve vyspělích zemích opouští léčba krví. Opravdu všude po celé Zemi jsou blbci a jen v ČR jsou nechytřejší lidé Laughing out loud ach jo, tohle je marné.

NARUTO ...!!!

Obrázek uživatele Lifaena
Vložil Lifaena, Čt, 2009-10-29 16:25 | Ninja už: 6009 dní, Příspěvků: 113 | Autor je: Prostý občan

Všiml sis že by někdo tady něco takového říkal?
Možná že ČR je zaostalá v porovnání s Amerikou, ale když už teda zaostalá je tak to znamená, že kvůli tomu že jsme pozadu za USA tak nebudeme darovat krev? Jenom proto že tam to mají jinak než tady? V Česku ta krev potřeba je. A já myslím, že od lidí kteří jí chodí darovat je to velmi odvážný a nesobecký. Jsem zastáncem dárcovství krve. Bráchovi to zachránilo život.

Obrázek uživatele Yori
Vložil Yori, St, 2009-10-21 15:39 | Ninja už: 6320 dní, Příspěvků: 595 | Autor je: Prostý občan

Když špatně manipuluješ i s těma nanobotama nebo jak se tomu říká, tak se může nějaký zárodek dostat i do nich

Obrázek uživatele webdat
Vložil webdat, St, 2009-10-21 20:41 | Ninja už: 6031 dní, Příspěvků: 21 | Autor je: Prostý občan

Ale tady se jedná o technologii. Myslíš si že může třeba kalkulačka nebo počítač dostat chřipku ? A v tom je ta výhoda oproti organice, která je starší ale ne tak prospěšná tělu. Nanotechnika je využití informatik v prospěch regenerace těla. (mám až pocit jako bych mluvil o Star treku Laughing out loud)

NARUTO ...!!!

Obrázek uživatele Mireczek
Vložil Mireczek, Pá, 2009-10-23 13:13 | Ninja už: 5910 dní, Příspěvků: 129 | Autor je: Prostý občan

ja se ti musim normalne smat Smiling
pokud ja vim tak chripka je v podstate virus. tudiz kdyz se ten virus dostane mezi ty tvoje nanoboty a nekdo ti je pichne do tela tak ten virus budes mit tak jak tak... akorat ze ti nanoboti nebudou kychat a nebude jim blbe ale jak to bude v tobe tak ten chripkovej virus mas v sobe....

nad nekterymi prispevky se lze jen pousmat Smiling

Obrázek uživatele Neal-X
Vložil Neal-X, St, 2009-10-21 21:05 | Ninja už: 5584 dní, Příspěvků: 298 | Autor je: Prostý občan

kalkulacka sa moze pokazit tak netrep ked mas pocit ze hovoris o star treku tak si pozri kopec filmov v ktorych roboti alebo prave moderna technologia zlyhava.


Obrázek uživatele r6nd99l
Vložil r6nd99l, St, 2009-10-21 15:07 | Ninja už: 5778 dní, Příspěvků: 536 | Autor je: Prostý občan

na druhou stranu lepší mít chřipku a zkusit to vyléčit, než umřít na nedostatek krve...
Ale tvého dědy je mi líto.

Obrázek uživatele webdat
Vložil webdat, St, 2009-10-21 20:48 | Ninja už: 6031 dní, Příspěvků: 21 | Autor je: Prostý občan

Jenže nedostatek krve se nikdy nemůže stát. Každá sanitka, každá nemocnice má 3 varianty co nasadit pacientovi. 1) krev 2) krevní frakce 3) sodný roztok. Ty poslední 2 položky jsou ale drahší a platí se většinou přes nějakou pojišťovnu. Třeba ta Slávie. Ale problém je v tom, že když doktor do tebe napupmuje krev, získává z toho víc peněz než když ti dá frakci krve. Kromě toho si vzpomeň na příslový : Starého psa novým kouskům nenaučíš.

Existuje i mimotělní oběh (stroj který ti prodlouží krevní oběh, přes který krev prochází, čistí se a doplňuje se třeba sodným roztokem.

Hele problm není v KRVI, problém je to že LIDI neví o dalších možnostech léčby. Tu prostě někdo řekne náhrážka je blobost a dav lidí ho poslouchá. Ale dť existuje min 9 možností jak nepodat krev, a pacienta zachránit.Sakra lidi, dyť tu jde i o Vaše životy. Až to jednou budete nedej Bože potřebovat, určitě si nevberete tu nejhorší variantu která tu je, ale to nejlepší přece, no nééé ???

NARUTO ...!!!

Obrázek uživatele Ender
Vložil Ender, Po, 2009-10-26 14:03 | Ninja už: 5979 dní, Příspěvků: 168 | Autor je: Prostý občan

Neodstatek krve se nikdy nemůže stát? Nechceš nám to dokázat názorným příkladem? A víš proč má ta nemocnice 3 varianty? Protože každá je vhodnější jindy.
A mohl bys mi nějak dokázat, že doktor dostane vyšší plat nebo odměnu za "pumpování krve"? Jestli náhodou nedostane spíš jeho nemocnice peníze na nákup další krve... A kdyby u nás platilo to přísloví o psovi a nových kouscích, vypadalo by to tu trochu jinak Eye-wink Ano, nemocnice jsou zkostnatělé jako státní podniky, ano nejsou možná financovány tak ,jak yby si zasloužily ... ale to s darováním krve opravdu už poněkud nesouvisí.
A že lidé nevědí o dalších možnostech? Lidé toho nevědí, proč by se měli zatěžovat zrovna možnostmi bezkrevní medicíny - od toho si platíme z daní a pojištění lékaře. Nci proti všeobecnému vzdělávání nemám, ale tohle je realita, lidem stačí čipsy a kola...
A nevěřím, že by byl laik, který si přečetl pár článků na internetu a v časácích schopen lépe zhodnotit, co je pro něj lepší, než lékař s patřičným medicinským vzděláním, praxí a každodenním pohybem v oboru.

Obrázek uživatele r6nd99l
Vložil r6nd99l, St, 2009-10-21 20:53 | Ninja už: 5778 dní, Příspěvků: 536 | Autor je: Prostý občan

Na to se dá říct jen jedno - PRACHY
Prachy a české zdravotnictví... tady se bude tlakovat krev ještě za 20 let... ale to už je politika a ta se teď myslím řeší v topicu - pouze pro psychopaty Laughing out loud