manga_preview
Boruto TBV 15

Otaku darují krev

Hrdinové v anime zachraňují lidské životy často. Chcete také někomu zachránit život? Přijďte darovat krev. Krev, z níž jsou vyrobeny transfuzní přípravky, je v medicíně stále nenahraditelná, kreslenou bohužel použít nelze a uměle se vyrobit nedá. Proto se otaku společně vypraví 29. října do Fakultní nemocnice Brno.


 

4.95652
Průměr: 5 (23 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Ender
Vložil Ender, Pá, 2009-10-30 18:27 | Ninja už: 5976 dní, Příspěvků: 168 | Autor je: Prostý občan

Tak jo, když už to tu je jako ten blog... Darovat bych šel, ale nesměl bych bejt tak línej.

Obrázek uživatele Darandiel
Vložil Darandiel, Pá, 2009-10-30 14:45 | Ninja už: 5645 dní, Příspěvků: 59 | Autor je: Prostý občan

Darovat bych šel, je to rozhodně dobrá věc...ale asi před dvěma roky mě doktorka řekla že mám v krvi málo železa (chudokrevnost) a ani po přečtení podmínek darování si nejsem moc jistý jestli by mě z té nemocnice nevykopli Smiling

What i like about Naruto:
[spoiler]
We won't forget...

Just epic...

Obrázek uživatele Miharu
Vložil Miharu, Čt, 2009-10-29 17:42 | Ninja už: 5903 dní, Příspěvků: 50 | Autor je: Prostý občan

Mno ja to mám už dnes za sebou..Laughing out loudLaughing out loud Som ľahšia o 450 ml krvi..Laughing out loudLaughing out loud Síce nie v Brne, ale u nás v Banskej Bystrici...Laughing out loudLaughing out loud Pridalo sa ku mne aj pár otaku z Univerzity Mateja Bela. Ani som netušila, že je nás tam až toľko..Laughing out loudLaughing out loudLaughing out loud Holt, ani nebolelo, ani sme neodpadli...Laughing out loudLaughing out loudLaughing out loud Statoční bojovníci za dobrú vec...Laughing out loudLaughing out loudLaughing out loud

Obrázek uživatele Nelusqaa
Vložil Nelusqaa, St, 2009-10-28 09:18 | Ninja už: 5809 dní, Příspěvků: 49 | Autor je: Prostý občan

Jsem z Ovy, takže asi nepřijedu , ale líbí se mi váš přístup Smiling Tak potom budete všichni hrdinové Eye-wink

Obrázek uživatele mika1200
Vložil mika1200, Út, 2009-10-27 20:02 | Ninja už: 5505 dní, Příspěvků: 16 | Autor je: Prostý občan

souhlasím s Pandou-Sama darovat krev je spravné ale nemůžu tam přijít protože mi ješte nebylo 18 jinak bych tam šel ale priznavam ze sem o darcovství krve jsem zatím nikdy nepřemýšlel

Obrázek uživatele Lantia
Vložil Lantia, Po, 2009-10-26 23:31 | Ninja už: 6117 dní, Příspěvků: 198 | Autor je: Prostý občan

Podle mě skvělý nápad Eye-wink

Nechápu, proč se pod tím rozjel takový pseudo-flejm; darovat krev je správné a pomáhá každým dnem spoustě lidí, nevím co řešíte. To samo o sobě je alespoň pro mě dost dobrý důvod.
A jen poznámečka panu spadl-jsem-z-marsu-ale-vím-vše: nanoboti místo krve? tady jsme na Zemi, ne na palubě Enterpreis ani namáme v garáži Hvězdnou bránu... Bez krve to prostě nejde, pokrok v technologii je super, ale zase to scifi nesmíme tolik žrát, jinak se za pár desítek let zrobotujeme úplně...

Proč ti vědátoři raději nevymyslí, jak udělat z člověka kreslenou postavičku... Smiling

Obrázek uživatele phoenix-kun
Vložil phoenix-kun, Ne, 2009-10-25 15:20 | Ninja už: 5656 dní, Příspěvků: 14 | Autor je: Prostý občan

Je mi líto ale v pondělí jdu na kontrolu jestli nemám boreliózu a pokud se to potvrdí tak krev daruju až v roce 2011

Obrázek uživatele Merenwen
Vložil Merenwen, So, 2009-10-24 23:43 | Ninja už: 5872 dní, Příspěvků: 480 | Autor je: Prostý občan

hmmm, souhlasim s tim, je to fajn vec...az me totiz jednou treba srazi nejakej opilej idiot na ulici, co si mysli, ze pet piv a ctyri panaky mu nic neudelaj ( jako se to muze stat kazdej den ) a az budu umirat a modlit se kazdej jedinej bezbolestnej nadech, hrozne nerada bych se dozila, aby mi rekli : "hjo, holka, mohlas tu jeste byt, ale sorry, nemame krev. No blood, no life, takze sayonara!"
cetla jsem tu par prispevku o nanobotech, novych technologiich, pohlizeni do praveku...vas nazor a taky tomu pevne verim, ale az budu fakt v nouzi nebo bude v nouzi nekdo muj blizky, bude mi jedno, co to je, ale budu to chtit hned a ne za dvacet let.....radorat krev s vami nepujdu, mam to pres celou republiku, ale az se uzdravim z podzimni virozy a doktor uzna moje tetovani uz za neskodny, budu chodit pravidelne darovat plazmu...tot vse Smiling

Obrázek uživatele Potato
Vložil Potato, Ne, 2009-10-25 16:25 | Ninja už: 5880 dní, Příspěvků: 423 | Autor je: Prostý občan

Ono je darovat a "darovat" .
Krevní plazmu pro to že za jeden odběr je 400,- nebo proto že bys to dělala kvůli sobě nebo lidem?
Neodsuzuju tě jenom mě to zajímá Eye-wink

Obrázek uživatele Merenwen
Vložil Merenwen, Ne, 2009-10-25 20:20 | Ninja už: 5872 dní, Příspěvků: 480 | Autor je: Prostý občan

hehe, nikdy jsem nerekla, ze jsem tak dobrotiva a chodila vsude tam, kde to nekomu prospeje...darovat krev jsem vzdycky chtela, bohuzel nikdy jsem nikam nedosla...vzdycky jsem rozhodnuta, ale lina nekam jit...takhle me to donuti nekam jit a jeste jakoby udelat dobrou vec...mala brigadka plus spravna vec = zabiju dve mouchy jednou ranou...kdybych byla aktivnejsi, s krvi chodim uz davno i zadarmo, ale bohuzel...nejsem, proto jsem rada, ze nektery lidi jsou, urci si datum a proste jdou, to je fajn, kdybych byla v brne, sla bych taky, pac by me to donutilo, sama na sebe moc velkou vuli nepusobim, takze tak Smiling

Obrázek uživatele Potato
Vložil Potato, Po, 2009-10-26 08:36 | Ninja už: 5880 dní, Příspěvků: 423 | Autor je: Prostý občan

Jo v poho Smiling jen mě zajímalo jsetli jdeš darovat nebo jestli jdeš "darovat" Eye-wink .
I když uznávám že kdyby mi bylo osmnáct chodil bych dávat každý možný termín...
Aťje to jak chce je to dobrá věc a navíc dostaneš i zaplaceno.
A to by mi prospělo xDDD

Obrázek uživatele Merenwen
Vložil Merenwen, Po, 2009-10-26 11:44 | Ninja už: 5872 dní, Příspěvků: 480 | Autor je: Prostý občan

tak nejak, kdyz student nema prachy na svoje potreby, daroval by nekdy i organy na cernym trhu Laughing out loud

Obrázek uživatele Ironhide
Vložil Ironhide, Po, 2009-10-26 18:22 | Ninja už: 6271 dní, Příspěvků: 3266 | Autor je: Admin v důchodu , Erokage

Nekúpi niekto pečeň (žiaľ vhodná nanajviš ako ťažítko...)
Značka: I need money...

Ironhide aneb Iron, Ero-kage, Šibe-kage, Baka-kage, Nevinnosť-sama, Fairon, Iron D. Absint, Al-kage... By Strigga: Mudr. Ironhide

Všichni povinně přečíst PRAVIDLA VKLÁDÁNÍ FA!!!

Vážne už 10 rokov???

Obrázek uživatele Hanzake Kakashi
Vložil Hanzake Kakashi, So, 2009-10-24 23:10 | Ninja už: 5967 dní, Příspěvků: 74 | Autor je: Prostý občan

To jste si to tu meli cist tak 4 dny spatky. Jeste nez to Prasatko vymazal. (to by jste si udelali usudek).

Best Anime on the World ONE PIECE. Přátelství,dobrodružství a síla nikdy to nevzdat,ať proti vám stojí kdokoli.

Obrázek uživatele Potato
Vložil Potato, Pá, 2009-10-23 13:36 | Ninja už: 5880 dní, Příspěvků: 423 | Autor je: Prostý občan

Ježiš...je mi z vás na blití...
Pár lidí se snaží udělat dobrou věc a pak přijdou chytráci typu darien-fawk a Webdat a spustí"moje krev je vzácná nikomu ji nedám"a"já se koukám dopředu ne do pravěku.
Tyhle totální zhovadilostní výžblepty si řeště třeba na IRC-čku(což bych dost nerad) nebo někde jinde.
K Webdatovi řeknu pár věcí:tvůj děda...umřel na to že v krvi kterou mu dali byl vir chřipky...hošku promiň ale nevěřim ti to -.- jasně..možná se mýlim a ty doopravdy truchlíš...ale přijde mi to jako totální nesmysl...možná nemá takové "supr" odkazy na vědátory kteří se tím zabyvájí ale jedno vím jistě:darovaná krev zachránila spoustu lidí...
a kdybych darovat mohl(ještě mi není 18)určitě bych šel a názor poťapanýho frajírka co sem cpe takovýhle kecy by mi byl jednoduše šumák.
Už spoustu lidí tady mluvilo o tom že by šlo darovat krev ale Brno je moc daleko...Praha by byla blíž?Kruci tak tady nemluvte do prázda a založte Topic(udělal bych to sám ale...ještě mi nebylo 18 ^^).
a pak výlevy typu:"Skvělé na zmanipulování lidí" k těm se nevyjadřuji vůbec.
Myslim že většina z vás nepochopila o co se ty lidi snaží..o to aby někomu pomohli ba mu dokonce zachránili život.
myslím že jsem se vyjádřil dost jasně jak to vidím já a pokud nechápe řádky na touto větou jste tupci a ignoratni.

Obrázek uživatele Därrio_
Vložil Därrio_, So, 2009-10-24 10:32 | Ninja už: 5936 dní, Příspěvků: 81 | Autor je: Prostý občan

Víš co je zajímavé?
Webdat to sice napsal způsobem, který by se nemusel někomu líbit, ale je jediný kdo přispívá do diskuze pádnými podloženými fakty, zatímco ti ostatní co se s ním hádají, (až na vyjímky) říkají v podstatě jen to že by se měl přestat vyjadřovat. Jeho argumenty jsou pádné a pravdivé, a ostatní se s ním proto hádají, jako ty.
(komentování typu "krev zachránila už mnoho lidí" neberu, protože je to všeobecně známá věc. Taky se musíš podívat na to jak dlouho existuje tahle nová technologie a jak dlouho existuje dárcovství krve, jak jsou tyhle dvě věci v nepoměru rozšířenosti mezi lidmi, etc. -.-)

s Webdatem nesouhlasím, darování krve není zbytečné, ale má svůj názor tak nevidím důvod proč se do něj navážíte -.-

Obrázek uživatele r6nd99l
Vložil r6nd99l, So, 2009-10-24 15:49 | Ninja už: 5774 dní, Příspěvků: 536 | Autor je: Prostý občan

Svůj názor napsal, na to má právo a taky se dle něj řídil, ale... podložená fakta? To je v porovnání s realitou, v jaké žijeme, spíš scifi... a celkově jako názor člověka, který do toho sice možná trochu vidí, ale evidentně mu uniká smysl celého topicu, naopak ho takřka odsuzuje (topic, myšlenku, vyber si podle libosti Eye-wink )
Několikrát tu napsal, jak je mu to vlastně jedno, že se nechce hádat, ale reaguje skoro na každej koment proti němu (budiž, teď už je klid Smiling )
A přitom to je jen demagogie, polovina způsobů, které tu popsal mohou být ve stádiu zkoušení na krysách a vůbec(sorry, webdate, ale lidi pořád umíraj a nanoboti zíraj).
sice názor, ale totálně na ho*no, vzhledem k tomu, že jsou to stránky o Narutovi a ne medicíně^^
Krev bych chodil dávat i kdyby byli lidi celý z nanobotů, krev není mlíko, aby si člověk vzal plnotučný místo nízkotučnýho, nebo ho nahradil sušeným Laughing out loud

Obrázek uživatele Potato
Vložil Potato, So, 2009-10-24 15:27 | Ninja už: 5880 dní, Příspěvků: 423 | Autor je: Prostý občan

Nebereš?Potom se teda nemám o čem hádat -.- .
A úrptpže je to všebecně známý fakt vypadá to že webdat má mindrák z toho že ČŘ je sto let za opicema.
Ohánět se nanoboty a tím že kalkulačka nechytí chřipku mi příde opravdu jako podložený argument.
Operace "bezkrevně".Zajímá mě čím chce tu krev nahradit(jestli se nepletu tak krev vyrobit nelze.Ale vy jste ti chytří Eye-wink )
V tomto ohledu se neorientuji.Používám pouze tzv. seslký rozum.
Nejít darovat krev jenom proto že za pár(desítek,stovek?) let přijdou s nanoboty je opravdu nehorázná blbost.
Neberu mu jeho názor,nepřekrucujuho jenom říkám co si myslím,není to tak že bych se do webdata navážel kvůli tomu že se mi nelíbí.Jde mi prostě oto že "ta" krev ty životy zachrání,nejde mi o to abych ho snad ztrapnil nebo co si myslíš že mu dělám.
Jde mě prostě o to že pár lidí chce "pomoct" a on se naváží do nich jakou dělaj chybu.

Obrázek uživatele psoun
Vložil psoun, Pá, 2009-10-23 16:53 | Ninja už: 5844 dní, Příspěvků: 9 | Autor je: Prostý občan

LÍP BYCH TO NEŘEKL

Obrázek uživatele Reimy.Uzumaki
Vložil Reimy.Uzumaki, Čt, 2009-10-22 17:58 | Ninja už: 5789 dní, Příspěvků: 94 | Autor je: Prostý občan

jee ja chci taky darovat krev xD ja sem ete nikdy nedarovala xD škoda že nemužu x( do Brna se asi težko dostanu!

Obrázek uživatele Kumiko--chan
Vložil Kumiko--chan, Čt, 2009-10-22 17:55 | Ninja už: 5943 dní, Příspěvků: 1389 | Autor je: Prostý občan

pardon, ale připadá mi to jako reklama typu ,,Ohó a když chcete být otaku, darujte krev!!'' samozřejmě vím, že je to myšleno naprosto jinak, ale trochu víc to tak na mě působí Eye-wink darovala bych moc ráda, kdyby... to nebyla injekce, kterých se příšerně bojím. moje skupina 0- by se hodila... no, je mi líto, tohle je jen pro ty odvážnější Laughing out loud




2 roky... já už tu jsem 2 roky právě dnes 17. srpna 2010 :)

Obrázek uživatele christof
Vložil christof, Čt, 2009-10-22 11:15 | Ninja už: 6016 dní, Příspěvků: 61 | Autor je: Prostý občan

malá změna - odpolední průvod se posunul na třetí hodinu
Přijít můžete samozřejmě i bez kostýmu, ale čím víc lidí v cosplayi, tím zajímavější to bude Smiling

Obrázek uživatele Nagaso
Vložil Nagaso, St, 2009-10-21 13:55 | Ninja už: 5984 dní, Příspěvků: 151 | Autor je: Prostý občan

ja s tebou musim suhlasim darovanie krvi nieje ten najlepsi sposob


Akatsuki personality test -- Create and Take a Fun Quiz @ NerdTests.com's User Tests!
My Category: Konan-= click to take @ NerdTests.com =-

Obrázek uživatele webdat
Vložil webdat, St, 2009-10-21 13:15 | Ninja už: 6028 dní, Příspěvků: 21 | Autor je: Prostý občan

No tak lidé neblázněte! To vážně věříte tomu že v dnešní době, kdy je již možné klonovat pomocí nanobotů je krev jediné a nejlepší východisko? Krev je POUZE dobrý bussines. V současné době se používají alternativy krve, které jsou čistší, nepřenášejí nakažlivé choroby jako HIV (která se z krve zjistí až po 48 hodinách od darování) a mnoho dalšího.

Když se zeptáte jakéhokoliv doktora na PANA: Profesor MUDr. Jan Pirk, DrSc. (který je přednosta Kliniky kardiovaskulární a transplantační chirurgie Institutu Klinické a experimentální medicíny a přednosta Kardiocentra IKEM v Praze a největší kapacita v České republice), Vám potvrdí že ano tento špičkový chirug operuje pouze bezkrevně, s mnohem větší úspěšností než jiní řezníci po lijou do lidí hektolitry krve.

http://kardiochirurgie.ikem.cz/cs/o-nas/lide/
... o panu Doktorovi.

V současné době, lidé kteří nejsou zaostalí a jdou s dobou upřednostňují náhrážky krve.
Viz. zde:
http://www.pojistovna-slavia.cz/pojisteni-bezkrevni-lecba

Já jsem se rozhodnul na základě vědy, nových poznatků a nedívám do pravěku jako na možnost záchrany života.

WEBDAT

NARUTO ...!!!

Obrázek uživatele Antares Fyn
Vložil Antares Fyn, Út, 2009-10-27 06:03 | Ninja už: 6187 dní, Příspěvků: 315 | Autor je: Prostý občan

Spoléháš se na technologie? Boužel nanoboti, kteří by ti dali dva litry krve z ničeho za 20 minut nejsou.. Když má někdo akutní ztrátu krve tak co?

Obrázek uživatele Ender
Vložil Ender, Po, 2009-10-26 13:29 | Ninja už: 5976 dní, Příspěvků: 168 | Autor je: Prostý občan

Všechno to vypadá hezky pro člověka, který o tom nic neví. Přesně takhle argumentují Jehovisté. Bohužel, tvé argumenty se zakládají na polopravdách.
1. by mě zajímala účinnost a cena těch alternativ krve
2. by mě zajímalo mnoho dalšího
3. Kolika doktorů ses na pana Pirka ptal, že vynášíš taková odvážná tvrzení?
4. ano, špičkoví běžci mohou být v cíli rychleji něž já na kole. Pokud ale budu muset dojet pro pomoc umírajícímu člověku, nebudu si nic dokazovat a sednu na kolo nebo si stopnu auto. Krev je potřeba.
5. Bezkrevní operace jsou často vyšším rizikem pro pacienta. Operovat bezprobémové jedince bez krve je jedna věc, ale operovat např. popálené lidi, malé děti apod. bez krve, to je většinou nereálné. Zvlášť v případech, kdy hrají roli minuty je hazard s lidským životem snažit se operovat bezkrevně.
Tedy takto - operace bez transfuze (resp. s vyloučením transfuze) vyžaduje poněkud delší přípravu a vyšetření, speciální léky, ředění krve... Tento komfort není v případě akutních zákroků možný, po ztrátě krve už je také pozdě. Tyto operace jsou možné tedy jen ve specifických případech (a to spíše těch "lehčích, co se aktuního ohrožení života týče), a že je nějaký skvělý doktor dělá s vysokou úspěšností vůbec nemusímít nic společného s použitou technologií.
6. Na trhu mají vedle bezkrevní medicíny místo i cigarety. Že je nabízen podobný produkt jistou pojišťovnou, není důkaz žádného pokroku ani ničeho podobného, jen zaplácnutá díra na trhu.

Pokud se opravdu chceš rozhodovat na základě vědy, chtělo by to se o problematiku zajímat stále, ne se ijednou něco přečíst a pak už být rozhodnutý navždy. A ty pravěku, vsadil bych se, že kdyby na tebe útočil tygr a tys u sebe neměl žádnou jinou zbraň, nepohrdl bys kamennou sekerou. A to i v době, kdy máme automatické pušky atd. A i kdybys měl tu možnost, použil bys snad na něj atomovou bombu, kdybys ho mohl prostě uspat? Chce to posuzovat nejen možnosti, ale i vhodnost jejich použití v jednotlivých případech. A Někdy prostě krev (plazma) potřeba je. Nese si s sebou jistá rizika, ale když není zbytí, jsou potřeba i takoví šlechetní lidé, kteří kus sebe jsou ochotni poskytnout a nevymlouvají se na dnešní vědu.

Obrázek uživatele Michiko Karasu
Vložil Michiko Karasu, So, 2009-10-24 12:21 | Ninja už: 5870 dní, Příspěvků: 428 | Autor je: Prostý občan

Takové "vědečky" mám opravdu nejraději, především proto, že si nezjistí pro a proti a myslí si, že spolkli všechnu moudrost světa! Až někdo přijde do nemocnice s prořízlou tepnou, nejspíš mu řeknou: " Bohužel, máme jen normální krev a ta je nevhodná, jsou asi 2% šance, že se vám něco stane, počkejte pár let na nanoboty!" Myslím, že ten chudák asi nepočká!

Obrázek uživatele psoun
Vložil psoun, Čt, 2009-10-22 05:48 | Ninja už: 5844 dní, Příspěvků: 9 | Autor je: Prostý občan

no jo ale představ si že si po bouračce stratíš hodně krve a v nemocnici žádná nebude k čemu ti pak budou nňejací blbý nanoboti ty ti tu krev nevrátí

podle mě je darování krve skvělej nápad

Obrázek uživatele Yori
Vložil Yori, St, 2009-10-21 15:36 | Ninja už: 6316 dní, Příspěvků: 595 | Autor je: Prostý občan

Ráda bych tě upozornila na to, že datace pravěku je cca 600 tis. - 5 tis. př. Kr., navíc tenkrát něco jako záchranu života ani neřešili, prostě to brali tak, že tam už s nimi jejich blízcí nejsou a šmytec