manga_preview
Boruto TBV 15

Nouzová abstrakce

Nouzová abstrakce

Po všech těch letech tady konečně mohu taky něco přidat do umělecké sekce. Před nějakou chvilkou jsem začala vyšívat. Chtěla jsem vyzkoušet watercolor embroidery. Včera jsem byla pro akvarely, dnes jsem se do toho pustila.
Tímto milí konožané Vám předkládám svůj testovací závěs. Je jako skicák. Jeho výhoda i nevýhoda je, že je pruhovaný... Vyrobený je ze 100% polyesteru. Jinak se nechová nijak zle, dobře drží barvu a nedělají se na něm tak lehce fleky jako na bavlně.

Jednotlivé prihy jsou z jiného typu vlákna, šedé nesají, bílé sají hodně barvy. Hned se mi oko rozpilo do všech stran a tedy jsem se rozhodla udělat takové abstraktní pozadí a tím to zachránit. Na linie jsem použila klasický backstitch. Vnitřek oka je vyplněn pomocí satinstitch. Bílé tečky jsou french knot, docela lituji, že jsem je použila. Chtěla jsem dodat texturu a udělat to zajímavější, nevím jestli se mi to povedlo, spíše bych řekla, že ne. Vějíře okolo jsou opět testovací, chtěla jsem vidět jak mi bílá bavlnka nasaje barvu a jak to bude vypadat až to uschne.

Ještě bude potřeba mnoho experimentů a zkoušení..

Výsledek

++++++++++
Skóre: 10.0, Hlasů: 3

Kategorie:

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, So, 2024-08-31 09:03 | Ninja už: 4089 dní, Příspěvků: 7479 | Autor je: Admin, Editor všeho, Editor obrázků, Samuraj

Jů, to je dobrý! Vrhnout se do výtvarné tvorby Tě napadlo jen tak, nebo si takhle tvoříš častěji? Každopádně překvapivá technika s překvapivě zajímavým výsledkem, i když nebyl úplně plánovaný. Moc efektně vypadá nejen samotný výjev, ale i jakou látku jsi zvolila a jak jsi to celé zakomponovala do vyšívacího kruhu! Tleskám za prezentaci. Zkusíš ještě něco dalšího?

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

KURZÍK KRESBY

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele Korvína
Vložil Korvína, So, 2024-08-31 23:33 | Ninja už: 4035 dní, Příspěvků: 179 | Autor je: Pěstitel rýže

Ahoj, jsem ráda že se ti to líbí. Často něco tvořím, ale jsem spíše psací typ, navíc už teď píši výhradně anglicky. Občas pletu, ale dlouho mě nebaví dělat jednu věc a udělat k jedné ponožce druhou je nadlidský úkol. Vyšívat jsem chtěla už docela dlouhou dobu, ale nějak jsem se k tomu dostala až teď.

Ani mne nepadalo že bych něco zakomponovala... nějak jsem vůbec nepřemýšlela nad tím kruhem jako nad prostorem do kterého něco zakomponuji. Laughing out loud

Nějak mne moc nenapadá, co k Narutovi vytvořit. Možná nějakého Kuramu? Tam se taky není třeba moc držet nějakého realismu. Mohla bych to celé udělat monochromatické.. už mám asi nápad jen nevím, jestli není moc grandiózní.

A co se týče materiálu. Co si myslíš o lnu? Nevím jestli to má cenu kupovat a zkoušet s ním. Jestli by se choval lépe než plátno třeba..

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, Ne, 2024-09-01 00:41 | Ninja už: 4089 dní, Příspěvků: 7479 | Autor je: Admin, Editor všeho, Editor obrázků, Samuraj

Hm, jsi zajímavý "případ" Smiling. Zdá se mi, že jsi takový neposeda, co má obecně problém s trpělivostí a řádem. Na druhou stranu tě nic neomezuje, nebojíš se experimentovat a tvůj projev je tím pádem velmi spontální a zajímavý.
No hrubě bych nesouhlasila s tvým přístupem v komentáři níže. Pokud člověk nevidí hned od začátku ve svém tvoření cíl, co chce vytvořit, doživotně se bude jenom plácat v náhodách. A platí to i v životě. Takovému dílu, vyšlému z náhody, říkal náš pan profesor na AVU "vyšlec" a hrozil nám za to vyhazovem Laughing out loud. Myslím, že je moc důležité vědět, co chci dokázat, a jít si za tím. A ta cesta je samozřejmě strastiplná, protože jakmile víš, co chceš, tak tě omezuje naprosto všechno Smiling. Já tu náhodu občas využívám jako jeden z mnoha prostředků zkoušení, ale rozhodně ne jako cíl.

Mimochodem stará japonská filozofie tvorby je:
a) s naprostou, až slepou, bezvýhradnou důsledností se naučit kopírovat svého mistra (i desítky let)
b) pokud to zvládnu, mohu začít v té jeho dokonalosti dělat vědomé chyby a odchylky
c) na sklonku života se stávám sám mistrem, který ve svých dosavadních zkouškách s odchylkami hledá svou vlastní dokonalost a řád, což se stane hodno kopírování zase pro další následovníky Smiling.
Je v tom velké moudro.

Nemohu tvou práci dobře posoudit, když nevím, z čeho všeho vlastně vycházíš, já moc vyšívat neumím, ani ten termín "french knot" neznám Smiling. Ale je i na těch třech dílkách vidět, že už máš svůj "styl" a strhuje tě to k abstrakci, což pro laika moc dobře vypadá. I mě se to fakt líbí! Ale dej pozor, v duchu výše zmíněného - i abstrakce má jasně dané řády, a pokud v ní ještě napůl vycházíš z reality, tak abys ji nepoužívala jako berličku jen proto, že neumíš dobře vystihnout realitu. Myslím, že jsi člověk, který nad věcmi obecně hodně přemýšlí, tak i proto si to dovoluju napsat tak...upřímně Smiling. Věřím, že tě to neodradí od dalších pokusů, třeba právě s Kuramou, jehož by šlo klidně vyjádřit úplně jinak, než jen jako reálnou, trochu pohádkovou lišku. Třeba jako energii. Síla se dá vyjádřit už jen pomocí barevné škály. No, v tomto mám sama slabiny a moc obdivuju každého, kdo s tím umí pracovat, kdo vybudí diváka do extatického stavu i bez zobrazení reality. Přijde mi to mnohem těžší, než nakreslit anatomicky správně člověka Smiling.

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

KURZÍK KRESBY

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele Korvína
Vložil Korvína, Ne, 2024-09-01 10:00 | Ninja už: 4035 dní, Příspěvků: 179 | Autor je: Pěstitel rýže

Nemyslím si, že mám problém s trpělivostí, to bych nemohla dělat projekty které dělám a nebo ani svoji práci, ono učit vyžaduje dost trpělivosti a vynalézavosti. Neposedná jsem asi velmi..
Moje tvoření ale má cíl – odpočinout si, vypnout, je jeho cíl. Laughing out loud Ačkoliv to není nijaký technický cíl. Člověk musí dělat tolik věcí na 100%, dělat i to co ho nebaví v normálním životě. Co se stane když tu ponožky vypářu, vlastně vůbec nic.

Normálně si nemohu dovolit dělat nějaké chyby, akademická práce ta má jasná pravidla, jasné postupy, ty se musí dodržovat aby z toho nebyla slátanina. A když děláš něco mezioborového platí to o to více, protože všichni tvoji konzultanti pořád rozumnějí jen dílčí části tvojí práce. Což platí ještě více ve vědě, tam to není o názorech, ale o datech. Takže tě omezuje tolik věcí.

Hodně nad věcmi přemýšlím, až je mi to ke škodě..

Nakonec si chci prostě odpočinout a taky si dovolit dělat něco bez ambicí. Ráda lezu, ale nemám ambice být Adam Ondra. Vždy ten perfekcionismus potlačím... Samozřejmě, tady už nejde o tvorbu kterou tak maximálně vyhodím kdyby se nepovedla – technika je důležitá, jinak tvoje vazy, šlachy nebudou mít dlouho životnost. Mám je ráda, chci aby tu se mnou zůstaly. Takže cíl je taktéž odpočinout si, zaměstnat hlavu, bavit se, nezmrzačit se, hýbat se zdravě. Jsem totiž navíc hrozně soutěživá, ale nejde být ve všem nejlepší, tak to nefunguje, je to recept na vyhoření. Je dobré si vybrat jednu věc a v té se maximálně snažit.

To jste měli tedy dost přísného profesora, ale na té úrovni kdy to studujete na VŠ jeho přístup chápu. Laughing out loud Vždy mě to táhlo k abstrakci, už od dětství mne nebavilo kreslit podle předlohy něco skutečného. Nakonec z toho byl nějaký fialový pes obklopený barevnými kruhy nebo tak podobně.

Kreslit lidi je o to těžší a děsivější, když tu anatomii znám.. Laughing out loud

Spíše jsem myslela, co se týče vlastností.. absorbce vody a barvy, jak dobře se s těmi látkami bude manipulovat.. nakonec asi koupím od všeho kousek a vyzkouším to.

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, Ne, 2024-09-01 13:44 | Ninja už: 4089 dní, Příspěvků: 7479 | Autor je: Admin, Editor všeho, Editor obrázků, Samuraj

To je mi jasný, že to děláš jen pro zábavu a nemáš v tom ambice. Ale stejně i v tom relaxu cokoli dělám, dělám to s vizí cíle. Možná jsem v tom jiná než ostatní, ale moje hlavní náplň práce = zároveň stres i velká záliba, záliby = relax a toto všechno = můj profesní i osobní život zcela neodděleně, čili jinak přemýšlet ani neumím. Nudu neznám a zjistila jsem, že i v těch úplně vedlejších zálibách mně doslova irituje dělat něco jen tak bezsmyslně. Ono čím méně v životě toho času člověk má, tím víc si váží volných chvil. A tím spíš kouká, aby je nepromarnil, ale aby si něco užil a v mém případě i naučil, protože to mám maximálně provázané.
Ale asi to relaxování máme každý jinak Smiling. Já si třeba pletu košíky. A kdybych si to proutí dávala jen tak bezmyšlenkovitě přes sebe, jak se mi to zrovna pozdává, v životě bych neupletla koš držící pohromadě Laughing out loud. Takhle jsem to myslela, s tím "nemít cíl v tvorbě" Smiling. Z Tvého komentáře úplně dole to tak totiž vyznívá.
A ano, také učím na VŠ a také víceméně vedu tým lidí, takže plně rozumím Eye-wink. Ať se Ti daří ve všem i v tom relaxu a promiň za rozpitvání. Bohužel s konkrétními postupy ohledně textilií a barev Ti moc neporadím, jsem sochařka Smiling.

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

KURZÍK KRESBY

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele Senpai-sama
Vložil Senpai-sama, St, 2024-08-28 20:44 | Ninja už: 2895 dní, Příspěvků: 3044 | Autor je: Metař Gaarova písku

Veľmi ma zaujalo tvoje dielko Wow, tak tohle je vážně krutě hustý!! Vidím takú techniku prvýkrát Smiling Určite sa tu nájdu odborníci, ja môžem len vyjadriť svoj obdiv, ako odvážne si sa pustila do nového štýlu a testuješ Kakashi YES Je to veľmi pekné a nápadité, ďakujem za potechu oka Ino ti gratuluje!

Obrázek uživatele Korvína
Vložil Korvína, So, 2024-08-31 22:58 | Ninja už: 4035 dní, Příspěvků: 179 | Autor je: Pěstitel rýže

Děkuji, moc mě tvůj komentář potěšil.

Myslím si, že klíč ke štěstí je naučit se dělat věci špatně. Myslím tím, dělat něco a užívat si proces toho tvoření a ne nutně co z toho vznikne. Odprostit se od nějakých očekávání jak by to mělo vypadat... tak si vždy vyberu něco v čem budu "špatná," nebudu se zkrátka nijak omezovat nějakými konvencemi a představami. To je takový přístup, co se snažím udržovat.. ale možná to funguje jen na zpropadené detailistické perfekcionisty. Laughing out loud