manga_preview
Boruto TBV 09

Mistři animace: Ghost in the Shell

49125065_2375249022517279_1174515393285324800_o.jpg
Místo konání: 
Kino Aero (Biskupcova 31, 13000 Praha)
Datum: 
25.02.2019 20:30 - 23:30

.
Anime režiséra Mamorua Ošiiho se odehrává se v roce 2029. Hlavní hrdinka, kyborg Kusanagi Motoko, jejíž jedinou lidskou částí je mozek, pracuje jako policistka. Velí speciální jednotce Sekce 9, složené téměř výhradně z kyborgů. Pronásledují hackera jménem Loutkář, který patří na seznam nejhledanějších zločinců v zemi. Díky schopnosti nabourat se do mozku jakékoliv osoby a kompletně jí pozměnit vzpomínky, je schopným manipulátorem, jeho inspirativní osobnost se navíc vymkla oficiální kontrole, a musí být proto zničena. Čím blíže se ale Motoko k Loutkářovi dostává, tím více si uvědomuje, že v této kauze figuruje oproti oficiální verzi vyšetřování příliš mnoho nesrovnalostí. A začne se ptát, kdo je vlastně Loutkář a jak s ním souvisí tajný program umělé inteligence 2051.

Jak říká režisér Brad Bird, animace není žánr, nýbrž médium, ve kterém mohou vznikat jakékoli žánry. Tento pravidelný programový cyklus proto nedělá rozdíly mezi filmy pro dospělé či pro děti. Chce na plátno kina Aero přinést nejvýraznější počiny světové animované tvorby od věhlasných kultovek přes osobité autorské počiny až po generační ikony, na které je radost se podívat v jakémkoli věku.