manga_preview
Boruto TBV 08

Návod: Použitelné, bezpečné zbraně - katana 1. verze

Slovo úvodem
Cosplay je jistě fajn, ale někdo chce i trochu akce a vzrušení. Někteří lidé by si třeba rádi vyzkoušeli boj se zbraněmi z Naruta s co nejmenším možným rizikem poranění. Návod, který tímto spatřuje světlo Konohy, dává akce-chtivým fanouškům možnost si pěkně zablbnout a přitom se nezmrzačit.
Přináším vám návod na zhotovení katany vhodné pro LARP a dřevárny s tématikou Naruto.

Budeme potřebovat:
-karimatku (12mm)/ měkčenou EVU (12mm + 9mm: zájemcům dám kontakty)
-jádro (násada od hokejky/laminátová příčka(nejlépe 12x15mm))
-chemoprén
-kobercovou pásku, né černou
-pruh látky/kůže
-nůžky
-ostrý nůž
-pilku na železo
-provázek
-brousek/šmirgl

Postup (laminátové jádro)
Vezmeme jádro a pilkou ho seřízneme do požadované velikosti. Jednoruční zbraň je do 90-ti cm, co je nad, je obouručka (do těch 150 cm). Po seříznutí obrousíme hrany, ať nejsou ostré (měkčení by pak bylo na nic, kdyby se zbraň rozřízla zevnitř). Místo, kde bude hrot zaoblíme. Poté vezmeme kobercovku a napříč jádro jednou vrstvou olepíme, zabrání se tak laminátovým vláknům napáchat nějakou neplechu. Po celou dobu práce s holým jádrem doporučuju mít kvalitní chirurgické rukavice a pracovat venku. Na kobercovku si lihovkou vyznačíme kde bude rukojeť, záštita a ostří.
Čepel
Nyní přikročíme k výrobě čepele. Tady se dělá nejvíc chyb. Pokud uděláte čepel špatně, bude to vašeho protivníka hodně bolet.
Jádro položíme po celé délce na karimatku, asi 3 cm od okraje a ve stejné vzdálenosti na druhé straně nakreslíme rovnoběžku. Posuneme jádro tak, aby záštita byla na kraji karimatky. Musí ležet přímo uprostřed. Jádro obkreslíme. Teď bysme měli mít nakreslený obdelník se zavřenou rovnoběžkou uprostřed, který vyřízneme. Výroba hrotu. Je na vás, jestli bude hrot zaoblený, nebo v tupém úhlu, v každém případě musí být řez veden minimálně 2 cm od vnějšího obdelníku.
Vznikla nám jakási čepel, kterou ještě dvakrát vyřízneme z karimatky. Snažte se, ať je to stejné po všech stránkách.
Teď můžete vnější obdelník vyříznout. V rozích ho olepíme proužky kobercovky, asi 5 mm širokými. Zabrání se tak roztrhnutí. Vezmeme si chemoprén, naneseme na jádro po tenčí straně a přiložíme rozříznutou karimatku. Berte na vědomí, že chemoprén není vteřinové lepidlo, proto celou konstrukci olepte několika proužky lepicí pásky aby to drželo pohromadě. Necháme 30 minut zaschnout. Sundáme lepenku a naneseme na jednu stranu hodně chemoprénu. Přiložíme jeden kus karimatky a zatížíme. Tohle ještě jednou zopakujeme. Opět, schnutí trvá 30 minut. Není od věci to u jádra, ve středu a kus od okraje prošít.
Půlku máme za sebou. Polotovar je hotový, teď přikročíme k estetice. Vezmeme si nůž a čepel seřízneme pro dojem ostří. Vezmeme kobercovku a kompletně olepíme. Nejdřív po plochých stranách jednotlivými pruhy, pak ostří jedním dlouhým pruhem.
Tím je praktická část hotová. Následují estetické úpravy

Záštita
Jde vlastně o dva obdelníky/kroužky slepené k sobě s dírou uprostřed. Vyřízneme si dva požadované kusy karimatky a slepíme chemoprénem. Nožem uděláme vstředu obdelníkovou díru, aby šla ztuha nasadit na jádro. Záštitu i s dírou olepíme kobercovkou. Nasadíme na jádro a chemoprénem přilepíme záštitu k čepeli.

Rukojeť
Vezmeme provázek a tenký proužek kobercovky. Jeden konec provázku přilepíme k rukojeti a omotáme. Asi 3 cm před koncem jádra provázek odřízneme a proužkem kobercovky opět přilepíme. Kobercovou přelepíme jádro s provázkem a proces ještě jednou zopakujeme. Teď vezmeme látku, nebo kůži a přilepíme na rukojeť, ať máme něco pohodlného v ruce.
K závěru vyřízneme několik čtverečků z karimatky, slepíme dohromady a uděláme v nich dirku k nasazení na jádro. Dovnitř vneseme chemoprén, nasadíme na jádro a olepíme kobercovou.
Zbývá to jen natřít na ocelovou barvu (chtějte barvu na látky)
HOTOVO!

Díky za přečtení a snad někomu udělá tenhle návod radost.


Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Roran Uchiha
Vložil Roran Uchiha, Út, 2012-06-05 11:39 | Ninja už: 4337 dní, Příspěvků: 2 | Autor je: Prostý občan

když mám doma starej boken tak se dá samozrejmě taky použít že? :DD

Obrázek uživatele Sillas
Vložil Sillas, Út, 2012-06-05 13:49 | Ninja už: 4403 dní, Příspěvků: 265 | Autor je: Prostý občan

no, to je otázka
boken má tu výhodu, že máš jistotu pevnýho materiálu, zase ale záleží na jeho tvaru
mohl/a by jsi ho popsat?

We shall know no fear!
Who will stands with me shall be my brother!
It is better to die for the Emperor than live for yourself!

Humanity has always looked skyward for its true path
We stood at the edge of destruction and would have fallen
If not for the might of the God Emperor and his angels of death

Obrázek uživatele Kiara
Vložil Kiara, Čt, 2012-05-31 13:43 | Ninja už: 4594 dní, Příspěvků: 32 | Autor je: Pěstitel rýže

znie to dobre mohol by si pridat aj nejaky obrazok? arigatou

Obrázek uživatele Sillas
Vložil Sillas, Ne, 2012-06-03 21:42 | Ninja už: 4403 dní, Příspěvků: 265 | Autor je: Prostý občan

mohl
musel bych sice udělat fungl nový meč, ten matroš stojí peníze a právě teď mám zbraní dost, ale něco se určitě dodá

We shall know no fear!
Who will stands with me shall be my brother!
It is better to die for the Emperor than live for yourself!

Humanity has always looked skyward for its true path
We stood at the edge of destruction and would have fallen
If not for the might of the God Emperor and his angels of death

Obrázek uživatele Sakura Sayuri Midori
Vložil Sakura Sayuri Midori, St, 2012-05-30 22:17 | Ninja už: 4590 dní, Příspěvků: 896 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

arigato gozaimase

Já nikdy svoje slova neberu zpět, to je moje cesta ninji.

Obrázek uživatele Sillas
Vložil Sillas, Čt, 2012-05-31 11:26 | Ninja už: 4403 dní, Příspěvků: 265 | Autor je: Prostý občan

v budoucnu přídám návody na další veselé věcičky.
Můžete počítat s shurikenem, wakizaši, tanto a naginatou nebo klasickým kopím

We shall know no fear!
Who will stands with me shall be my brother!
It is better to die for the Emperor than live for yourself!

Humanity has always looked skyward for its true path
We stood at the edge of destruction and would have fallen
If not for the might of the God Emperor and his angels of death