manga_preview
Boruto TBV 09

Který dekodér je nejrychlejší? ...Doplněno

Soboj dekodérů

Jak sem si pročítal fóra, tak sem zjistil, že někteří lidé mají problémy při přehrávání videí s kvalitnějším obsahem. Tak sem zkusil provést nějaká měření a nalézt nejvhodnější nastavení pro přehrávání. Ve smyslu plynulého chodu s nejmenší zátěží, kvalitu obrazu neuvažuji(výrazné rozdíly sem nepozoroval).

Odzkoušejte si: Demostrační video The Beauty of Japan (HDTV_1080p) (275MB) Ulož.to


Jak a na čem se testovalo:

Jako zdroj obrazu za H264 posložila upoutávka na nového Indiana Jonese, za MPEG2 demonstrační video firmy JVC s názvem The Beauty of Japan.

Obě videa jsou v rozlišení 1980x1080px, Indy 1080p (23,976fps plné) a Krásy Japonska 1080i (25fps prokládané), s datovým tokem v desítkách Mbps.

Testované dekodéry H264:

  • Cyberlink Video decoder* **
  • ffdshow decoder*
  • Core AVC*
  • KMPlayer internal decoder
  • Media player classic Homecinema internal decoder
  • VLC Player internal decoder

Testované dekodéry MPEG2:

  • Gabest MPEG decoder
  • Cyberlink Video decoder* **
  • ffdshow decoder*
  • MPV decoder filter
  • KMPlayer internal decoder
  • VLC Player internal decoder

*DirectShow filtry, přehrávání probíhalo v KMPlayeru, pro jiné přehrávače(BSplayer, Winamp, MediaPlayer,...) používající directshow filtry jsou výsledky stejné
**zkoušeno bylo přehrávání přímo v PowerDVD i v KMPlayeru v vynuceným použitím tohoto dekodéru.

Testovací sestavy:
Sestava 1:

  • CPU C2D (jednojádrový stroj je simulován vypnutím jednoho jádra)
  • chipset 965P+ICH8
  • RAM 2048MB
  • GPU nVidia GeForce 7900GS
Sestava 2:
  • CPU AMD Sempron 2800+@1,6GHz
  • chipset nForce3
  • RAM 512MB
  • GPU nVidia GeForce 430


Test H264

Cyberlink Video decoder

    Na silnějším stroji nebyl s přehráváním žádný problém, dekodér si ale vyžádal bezkonkurenčně nejvíc paměti a to by mohlo být znát na strojích s pamětí pod 1024MB, ostatní měli spotřebu nižší. Daleko zajímavější je možnost použít DXAV (DirectX Akcelerované Video), pokles zátěže procesoru se nekonal jen došlo k omezení spotřeby paměti stále však vyšší než u ostatních. Zátěž procesoru je střední a rozložená mezo obě jádra rovnoměrně.
    Doplnění: To je sice pravda, ale zajímavé je, že plnohodná akcelerace se nekonala, k jejímu zprovoznění to chtělo ještě zapracovat na nastaveních a hlavně nakódované video musí splňovat určité předpoklady. Ve výsledku se akceleraci na GF7900 povedlo zprovoznit, zátěž výrazně klesla lehce pod úroveň CoreAVC, ale kvalita obrazu nebyla dobrá. Bylo vidět výrazné kostkování a nebyl to pěkný pohled.

    PowerDVD 2CPU


    PowerDVD 1CPU

    Na slabším PC se film spustil, nejprve dlouho nic pak rychlý sled několika snímků a pak opět dloho nic.

ffdshow decoder

    Opět nebyl na silnějším stroji s přehráváním žádný problém. Tento filtr je ze všech nejvíce náročný na procesor a využívá jedno jádro více než druhé ale rozdíl je malý.

    ffdshow 2CPU


    ffdshow 1CPU

    Na slabším stroji se film spustil, rychlost přehrávání velmi kolísala průměrné fps kolem 10.

Core AVC

    Opět nebyl na silnějším stroji s přehráváním žádný problém. Tento filtr je ze všech NEJMÉNĚ náročný na procesor a také využívá jedno jádro více než druhé ale rozdíl je malý.

    Core AVC 2CPU


    Core AVC 1CPU

    Na slabším se film spustil, rychlost přehrávání kolísala průměrné fps kolem 11, použitím nejnovější verze a vyladěním nastavení se podařilo zvednout fps až na 13.

KMPlayer internal decoder

    Opět nebyl na silnějším stroji s přehráváním žádný problém. Filtr vytěžuje procesor středně, využívá obě jádra velmi rovnoměrně.

    KMPlayer internal decoder 2CPU


    KMPlayer internal decoder 1CPU

    Na slabším se film spustil, rychlost přehrávání kolísala kolem průměrné 10fps.

Media player classic Homecinema internal decoder

    Na obou sestavách se film nepodařilo spustit, interní dekodér je založen na libavcodec2. Pokud by se tedy povedlo film spustit, výsledek by byl nejspíše někde mezi ffdshow a KMPlayer internal.

VLC Player internal decoder

    Opět nebyl na silnějším stroji s přehráváním žádný problém. Filtr vytěžuje procesor středně, ale silně nerovnoměrně, zatěžuje jedno jádro víc oproti druhému. Na slabém dvoujádru by to mohl být problém.

    VLC Player internal decoder 2CPU


    VLC Player internal decoder 1CPU

    Na slabším se film spustil, obraz byl rozpadlý na kostky rozmazával se, z původního obrazu nešlo nic poznat.


Test MPEG2
Na silném stroji nebyl s přehráváním problém(tedy u KMPlayeru se musel přenastavit MPEG2 spliter pak nebyl problém), rozdíly byly neměřitelné. Zátěž se pohybovala kolem 21%, až na VLC který si nepochopitelně vystačil s 11%.
Zbytek na slabém PC.

Gabest MPEG decoder, Cyberlink Video decoder, ffdshow decoder, MPV decoder filter, KMPlayer internal decoder

    Všechny lze naházet do jednoho pytle, jejich výsledky jsou až podezřele stejné. Plynulé přehrávání se nekonalo, film se otevřel a začal přehrávat konstatní rychlostí kolem 11fps. Rozdíl v kvalitě sem nezaznamenal.

Dplněno:
Cyberlink Video decoder s DXVA(akcelerace)

    Tak tady byl opět problém plnohodnotně zprovoznit akceleraci. Po jejím zprovoznění se zatížení dostalo pod úroveň VLCPlayeru, orientačně na 8%. Na slabém PC se vzhledem k grafice se akcelerace ani nezapne a vše jede v softwarovém módu.

VLC Player internal decoder

    Jak si při přehrávání nevedl nijak dobře, tak tady se ukázal až mi to vyrazilo dech. Film se normálně otevřel a začal přehrávat, všim jsem si že není zapnuté zrušení prokládání, po jeho zapnutí byla kvalita v pořádku. Přehrávání bylo plynulé ryclostí 19fps!, tedy skoro dvojnásobnou.


Hodnocení
Rozdílnost výsledků mě donutila rozdělit i hodnocení na dvě samostatné části, jednoznačný výtěz nevyšel, škoda.
Hodnotím počtem , 3 je nejvíc a nejlíp.

Dekodér H264

  • Cyberlink Video decoder
      průměrné výsledky abnormální spotřeba paměti a ještě je placený*.
      HW akcelerace hodně pomůže, ale výsledek není ke koukání.
  • ffdshow decoder
      vyšší zátěž procesoru.
  • Core AVC
      vynikající výsledky, škoda, že je placený.
  • KMPlayer internal decoder
      solidní základ.
  • Media player classic Homecinema internal decoder -
      bez hodnocení, není co hodnotit, když nic nebylo.
  • VLC Player internal decoder
      nebýt silného protěžování jednoho jádra, dostal by dvě hvězdy.

Dekodér MPEG2

  • Gabest MPEG decoder
      solidní základ.
  • Cyberlink Video decoder
      průměr a placený*, s HW akcelerací zajímavé výsledky, předpokladem je vhodná GK.
  • ffdshow decoder
      solidní základ.
  • MPV decoder filter
      solidní základ.
  • KMPlayer internal decoder
      solidní základ.
  • VLC Player internal decoder
      absolutně nejrychlejší se značným náskokem a zadarmo.

* PowerDVD od Cyberlinku je sice placené, ale pokud ho nainstalujete a pohrajete si s vhodným přehrávačem (KMPlayer, mělo by to jít i u ZoomPlayeru) můžete používat jejich dekodéry včetně HW akcelerace, aniž by jste jednou PDVD spustily, nebo se obtěžovali zadávat nějaký aktivační klíč Eye-wink .

Vyhlášení vítězů


Za nejlepší výkon při dekódováni H264.


Za nejlepší výkon při dekódováni MPEG2.

Stáhněte si

Doporučení

Pokud honíte každé fps an svém stroji, snad vám pomůžou následující zásady:
  • co není potřebné mít spuštěné zavřít, myšleno aplikace
  • defragmentovaný disk, při rychlostech okolo 25Mbps to už není sranda
  • povypínat všechny dodatečné titulkovače, postprocesory apod
  • použij vykreslování do overlaye, ostatní rendery bývají pomalejší
  • k přehrávání MPEG2 použij VLC a k H264 filtr Core AVC

Závěr

Doufám, že to pár lidem pomůže alespoň k dobrému pocitu a ukončení hádek který že to přehráč je lepší a proč se mi seká. Chcete dobrý přehrávač, koukněte po KMPlayeru nebo VLC, oba jsou dobré (KM trochu lepší pro přehrávání a ladění k naprosté dokonalosti). CoreAVC ukázal, že jeho autoři hovoří pravdu když o něm tvrdí, že je nejrychlejší a také si to nechají zaplatit. Pokud máte nějaké připomínky sem s nimi, a byl li by zájem o další techničtější články napište také (jak vzniká hardsub, časování titulků, karaoke, enkódování, atd...)
Lidé znalí problematiky prominou občasné zjednodušení a nepřesnost v zájmu srozumitelnosti.

Edit1: GOM Player
Tak sem ještě zkusil celkem oblíbený GOM Player, výsledky jsou rozporuplné. GOM nemá vestavěný MPEG dekodér a používá filtry DirectShow, dekodér H264 vestavěný má, chování je nejvíce podobné VLC playeru, proces silně zatěžuje jedno jádro a druhé zůstává téměř nevyužito i když celkově zatěžuje procesor o trochu více než VLC. Kladnou stránkou je opravdu příjemné první nastavení které opravdu uživatelsky přívětivé a jednoduché. Pokud na něm autoři ještě zapracují může se vyrovnat zavedeným přehrávačům jako VLC a KMPlayer. Hodnocení je tak na 1,5 hvězdy.

Edit2:
Nahrál sem na Web krásné demonstrační video fyrmy JVC, "Krásy Japonska." Pokud věříte, že to vaše PC zvládne můžete se mrknout. Doporučuju všem co si myslí "moje pc přehraje vše" a možná se budete divit, nebo jen tak.
Ještě sem našel dekodér H264 Elecard, na to jak jej na vlastních stránkách vychvalují se moc nepředvedl, kvalita obrazu dobrá, ale za cenu značného vytížení procesoru. Je placený, nestojí za to.

Edit3:
Testnul sem i přehrávač NeroShowTime, výsledky jsou zajímavé. Na SW mód se řadí po boku těch lepších, a se zapnutou akcelerací vykazuje menší zatížení než CoreAVC u H264 a VLCPlayer u MPEG2. Je to zajímavá alternativa, ovládáním se autoři inspirovali u PowerDVD, škoda že je zase placený.
Zprovoznění HW akcelerace v KMPlayeru je možné, ne však snadné. Možná někdy příště. (Pokud máte pc které nestíhá a máte GK GeForce 6XXX a novější nebo Radeon série HD, je to řešení pro vás).

4.473685
Průměr: 4.5 (19 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele e-on
Vložil e-on, Ne, 2010-02-07 18:05 | Ninja už: 5194 dní, Příspěvků: 24 | Autor je: Prostý občan

Chybí mi tady GOM Player (asi nejlepší přehrávač kterej sem kdy měl) a někdy používám i Windows Media Player!!!

Obrázek uživatele ryuujin
Vložil ryuujin, So, 2008-07-05 16:09 | Ninja už: 5802 dní, Příspěvků: 4 | Autor je: Prostý občan

MKV (Matroska) se má stát součástí oblíbeného balíku DivX. Nový balík kodeků DivX 7, který má být uvolněn v brzké době tak bude příjemnou změnou, alespoň pro mě, protože každý přehrávač s certifikací DivX 7 tak bude muset zvládnout přehrát i formát MKV.

Obrázek uživatele nexiska
Vložil nexiska, Út, 2008-06-17 16:41 | Ninja už: 6030 dní, Příspěvků: 45 | Autor je: Prostý občan

Ja nie som odborník, ale nakoľko mám značné problémy s WMP, ktorý z nejakých stupidných dôvodov, na ktoré neviem prísť, nefunguje, musela som si nájsť niečo na prehrávanie videii- mám nainštalovaný aj WinDVD, ale blbší prehávač som ešte nezažila. Tak som si stiahla VLC a zatiaľ som s ním spokojná Smiling ...

Ak by bolo všetko tak ako chceme, život by nemal zmysel ... nemali by sme za čo bojovať!!!

Obrázek uživatele Kiosuke
Vložil Kiosuke, Čt, 2008-07-03 10:40 | Ninja už: 5830 dní, Příspěvků: 47 | Autor je: Prostý občan

ja som mal VLC ale velmi zatazuje PC a tak mi dieli sekalo a potom som si nainstaloval KMPLAYER a slape ako hodinky nezatazuje PC a popri tom mozem stahovat a na liste mat zapnute CS 1.6. a konvertovat videa z MKV do AVI a PC stale slape ako hodimky KMPLAYER je podla mna najlepsi

Obrázek uživatele darien fawk
Vložil darien fawk, St, 2008-06-18 15:04 | Ninja už: 6218 dní, Příspěvků: 505 | Autor je: Prostý občan

Napríklad mne VLC pri niektorých filmoch seká a pritom bez malinkého seknutia zvládne 720p video a skúšal som aj 1050p. Jedná sa o video ktoré má 997 MB - dĺžku 1:26:50 kódek XviD a MP3 zvuk (všetko je pomerne vysoká bitrate) a je v kontajnery MP4 a práve WMP s nainštalovanými K-lite Mega codec pack mi to zvládne prehrať bez problému (problém sa prejavuje aj na KMPlayer) Nevenujem tomu nejakú extra pozornosť keďže zachvíľu robím "upgrade" mašiny na lepšiu a nahodím Vistu (kvôli DirectX 10).

Obrázek uživatele WillCorn
Vložil WillCorn, St, 2008-06-18 18:45 | Ninja už: 5992 dní, Příspěvků: 88 | Autor je: Prostý občan

WMP nieje az taky zly, len sa dost casto stava ze si nerozumie s filtrami. Ale aj tu plati ze kolko ludi tolko chuti Laughing out loud. Napr ja WMP pustam iba pri jednom type suborov (myslim obsahovo, ale to sem nepatri xD).

Obrázek uživatele nexiska
Vložil nexiska, St, 2008-07-02 21:21 | Ninja už: 6030 dní, Příspěvků: 45 | Autor je: Prostý občan

Ako som už povedala- ja som v tomto obore úplný amatér, ja si radšej nechám poradiť. No VLC-ko ma zatiaľ nesklamalo (až na pár drobných seknutí) a to ho používam dosť často Smiling ...

Ak by bolo všetko tak ako chceme, život by nemal zmysel ... nemali by sme za čo bojovať!!!

Obrázek uživatele WillCorn
Vložil WillCorn, Út, 2008-06-17 17:58 | Ninja už: 5992 dní, Příspěvků: 88 | Autor je: Prostý občan

Na to ze WMP je na **** nemusis byt ziadny odbornik xD

Obrázek uživatele Greencz
Vložil Greencz, Po, 2008-06-16 12:45 | Ninja už: 5912 dní, Příspěvků: 68 | Autor je: Prostý občan

ježis lidi vy to řešíte ja to dělám jednoduse, proste přepíšu koncovku "mkv" na "avi" a je to. melo by to jit normalne treba ve vlastnostech ale jestli ne tak staci program "Total Commander" ve kterém to v pohodě přepíšete a tadáááá fungují nyní vsechny prehravace v dokonale kvalite i třeba "Windows media player"

Obrázek uživatele WillCorn
Vložil WillCorn, Út, 2008-06-17 21:11 | Ninja už: 5992 dní, Příspěvků: 88 | Autor je: Prostý občan

Tak stym urcite nezmozes nic, to je ta najvecsia blbost co som pocul Laughing out loudLaughing out loud
Ako keby som si dal za meno '-san' a bol by zomna rodeny japonec Laughing out loudLaughing out loud

Pre uplnost, prepisanie pripony nestaci, pripona iba identifikuje typ suboru - aby si vedel ze ktoryx prehravac/spliter pouzit. Ak ju jednoducho prepises na avi, tak ten video subor bude stale typu mkv. Maximum co tym mozes dosiahnut je to, ze si zblbnes prehravac.
AVI aj MKV su tzv kontajnery, ktore obsahuju jednotlive audiovideo stopy (elementarne audiovideo streamy, v mkv mozu byt navyse prilohy, titulky-softsub ...). Takze rozdiel medzi avi a mkv nieje len v pripone, ale v samotnej strukture suboru, skratka mkv ma uplne iny system zapisu informacii.

Obrázek uživatele Floyd
Vložil Floyd, Út, 2008-06-17 20:11 | Ninja už: 6204 dní, Příspěvků: 577 | Autor je: Prostý občan

A co si pomuzes tim ze prepises priponu?

Všem se omlouvám, bohužel se dlouhodobě nezvládám věnovat Konoze tak, jak bych chtěl. Takže prosím o trpělivost.

Obrázek uživatele barushka-sakura
Vložil barushka-sakura, Po, 2008-06-16 07:02 | Ninja už: 6020 dní, Příspěvků: 29 | Autor je: Prostý občan

Mno já například používám GOM Player a před ním jsem měla MV2Player Smiling

Obrázek uživatele skauter1
Vložil skauter1, So, 2008-06-14 14:37 | Ninja už: 6176 dní, Příspěvků: 280 | Autor je: Prostý občan

velmii mi t pomohla dakujem

Moja poviedka čierny drak dakujem za komenty : http://konoha.cz/?q=node/29165

[img]http://***/images/myplayercard/295491.jpg[/img]

Obrázek uživatele Kiosuke
Vložil Kiosuke, Pá, 2008-06-13 18:34 | Ninja už: 5830 dní, Příspěvků: 47 | Autor je: Prostý občan

podla mna je naj KMPlayer ten je naj na MKV ide bezchibne a je jednoduchy

Obrázek uživatele Nico_robin
Vložil Nico_robin, Čt, 2008-06-12 20:38 | Ninja už: 6020 dní, Příspěvků: 11 | Autor je: Prostý občan

Já používám SMPlayer.Přehraje to skoro cokoliv a vubec se to neseká.

Obrázek uživatele Floyd
Vložil Floyd, Pá, 2008-06-13 14:39 | Ninja už: 6204 dní, Příspěvků: 577 | Autor je: Prostý občan

Jo taky dobry, je zalozeny na libav codec - vysledky primo umerne FFDshow ktery na nich taky stavi.

Všem se omlouvám, bohužel se dlouhodobě nezvládám věnovat Konoze tak, jak bych chtěl. Takže prosím o trpělivost.

Obrázek uživatele Kubik_Uchiha
Vložil Kubik_Uchiha, Čt, 2008-06-12 20:24 | Ninja už: 6082 dní, Příspěvků: 8 | Autor je: Prostý občan

Hodne zajimave....Este ktery Konverter je nejlepsi a bude to super Laughing out loud

Obrázek uživatele Floyd
Vložil Floyd, Pá, 2008-06-13 14:28 | Ninja už: 6204 dní, Příspěvků: 577 | Autor je: Prostý občan

Do H.264 bych to videl na X264 a do MPEG2 typuju na Canopus ProCoder

Všem se omlouvám, bohužel se dlouhodobě nezvládám věnovat Konoze tak, jak bych chtěl. Takže prosím o trpělivost.

Obrázek uživatele ryuujin
Vložil ryuujin, Čt, 2008-06-12 16:51 | Ninja už: 5802 dní, Příspěvků: 4 | Autor je: Prostý občan

Pěkný test, ale zůstanu u Gom playeru, protože mi nikdy zatím nezklamal a funguje spolehlivě.

Obrázek uživatele Mirco
Vložil Mirco, St, 2008-06-11 19:56 | Ninja už: 6000 dní, Příspěvků: 2 | Autor je: Prostý občan

dost zaujimave Smiling

Obrázek uživatele eowen
Vložil eowen, Út, 2008-06-10 23:36 | Ninja už: 6018 dní, Příspěvků: 24 | Autor je: Prostý občan

uz davnejsie som odporucal KMP .. je to univerzalny prehravac a malo kedy sa stane ze nieco nevie prehrat .. a aj to sa da velmi jedhoducho v priebehu chvilky vyriesit novym konkretnym codecom ..
no na tieto release to s rezervou staci ..

Obrázek uživatele bulko47
Vložil bulko47, Út, 2008-06-10 15:09 | Ninja už: 6100 dní, Příspěvků: 164 | Autor je: Utírač Udonova nosu

ja mám BS player ( K-lite kodek pack) ked my nejde tu tak mám ešte GOM .. ale skoro nikdy sa my nestáva že by m dačo nešlo prehrat ... Smiling

Obrázek uživatele chibajs
Vložil chibajs, Út, 2008-06-10 06:58 | Ninja už: 5800 dní, Příspěvků: 25 | Autor je: Prostý občan

zajímavý

Obrázek uživatele TokyoHaru
Vložil TokyoHaru, Po, 2008-06-09 21:48 | Ninja už: 6273 dní, Příspěvků: 327 | Autor je: Prostý občan

Oh yeah KM player is the best.Ma super vzhled,snadne ovladani,prehraje cokoliv a neseka se.VLC player je dice uzitecny ale vypada jak kuzelka kterou vidim bezne na silnicich,coz mi na nem vadi a ma docela velkou pamed,a proste vadi mi na nem ten vzhled.

Obrázek uživatele WillCorn
Vložil WillCorn, Út, 2008-06-10 08:50 | Ninja už: 5992 dní, Příspěvků: 88 | Autor je: Prostý občan

VLC je plne skinovatlne

Obrázek uživatele naruto uzumaki 2008
Vložil naruto uzumaki 2008, Po, 2008-06-09 17:48 | Ninja už: 5884 dní, Příspěvků: 717 | Autor je: Prostý občan

Já mam rád a používám jenom Vlc media player Smiling

Obrázek uživatele cino
Vložil cino, Po, 2008-06-09 16:57 | Ninja už: 5982 dní, Příspěvků: 31 | Autor je: Prostý občan

ja stale pouzivam KMplayer a zatial my vsetko prehral takze ho urcite menit nebudem

Obrázek uživatele Travis
Vložil Travis, Ne, 2008-06-08 21:15 | Ninja už: 6049 dní, Příspěvků: 164 | Autor je: Prostý občan

tak tohle na svim komplu fakt neresim mam VCL player + sem si ted stahl codec pack tech codeku tam bylo fakt hodne ale uz jsem jich spoustu mel

Obrázek uživatele WillCorn
Vložil WillCorn, Ne, 2008-06-08 22:16 | Ninja už: 5992 dní, Příspěvků: 88 | Autor je: Prostý občan

no toto je vedna z najvecsich chyb preco nejdu videa.
Vela ludi si mysli ze cim viac kodekov a filtrom tym lepsie, len to nieje celkom pravda, lebo vecsina kodekov sa navzajom ovplyvnuje.
Je dokonca dolezite v akom poradi sa instaluju. Preto existuju kompilacie kodek pakov.

Obrázek uživatele Caly
Vložil Caly, Ne, 2008-06-08 15:55 | Ninja už: 6025 dní, Příspěvků: 23 | Autor je: Prostý občan

Mám i KMplayer a i VLC player... S Vlc playerem mám takový problém.. Když si něco zpustím a chvíli na to koukám najednou mi skolabuje comp.. Jakoby se vypnul.. Vždycky se to stane jen když ho zapnu.. Proto radši používám KMplayer