manga_preview
Boruto TBV 07

MANGA-TÝM: NOVÁ GENERACE = EDITOR (přihláška)

mise
Naeditovat námi vybrané stránky mangy

Přihláška za účelem probíhajícího náboru do manga-týmu: viz článek MANGA-TÝM: NOVÁ GENERACE.

Úkol:

Naeditovat ve vámi zvoleném programu 5 námi vybraných stránek. (Balíček se stranami a překladem ke stažení ZDE.)

Ve složce, kterou si stáhnete, bude kromě překladu a vyčištěných stran také anglická verze, tu můžete použít jako vzor, když si nebudete vědět rady, co máte kam dát.

Poznámka: NA MISI SE PŘIHLÁSÍ POUZE A JEDINĚ TI, KTEŘÍ SE CHTĚJÍ STÁT ČLENY MANGA-TÝMU!!!

Více o pozici editor a o editování:

Jako členy Manga-týmu vás nejprve čeká editování různých speciálních dílů Naruta a posléze práce na Borutovi.
Boruto bude vycházet jen 1x za měsíc, takže práce nebude natolik hektická jako u týdenního Naruta.
Práce editorů může začít vždy, jakmile skončí práce překladatelů a čističů na jednotlivých stránkách, prvních pár dní se vás tedy netýká, zato budete pracovat v době, kdy ostatní budou mít hotovo Naruto smutny.

Co že je to vlastně editace? Označujeme tím činnost, kterou můžete znát ze západních komiksů jako „lettering“. V praxi jde jednoduše o to nacpat přeložený text do bublin a mimo ně. Zní to možná snadně, ale vězte, že je to práce velmi pomalá a s velkým důrazem na detail.

Členové Manga-týmu mají jasně definováno kde jaký font použít, v rámci mise si vyberte a použijte fonty dle vlastního uvážení.

Texty sice nepřepisujeme, ale pokud náhodou narazíte na gramatickou chybu, tak jí samozřejmě opravte.

Program v jakém to budete dělat je na vás, většina členů však používá Photoshop (pokud nemáte, můžete zkusit program MEDI BANG PAINT, který je zadarmo). Hotové obrázky se ukládají jako jpg.

V jakých formách se text v manze vyskytuje?

  1. Normální obyčejné bubliny: text se zde zarovná na střed a velikost se přizpůsobí bublině, text by v ní totiž neměl být ani moc malý, ani moc velký. Pokud editor dostane od překladatele sálodlouhý text, přičemž ona bublina je menší velikosti, může editor mlátit hlavou o zeď a pěstí do stolu, ale to je tak vše = bubliny kvůli textu nepřekreslujeme a texty nepřepisujeme. Dále dáváme pozor na řádkování, nemělo by se stát, že háček nad písmenem z řádku 2 bude zasahovat do písmen v řádku 1.

  2. Myšlenky, vzpomínky: texty vyskytující se mimo bubliny (tedy, většinou). Píšeme je kurzívou opět zarovnané za střed a opět pozor na řádkování. Pokud je text přes obrázek nebo na jiném než bílém pozadí, text podbarvíme bílou barvou. Pozor, na první a poslední straně se většinou vyskytuje i text vypravěče a toho kurzívou nepíšeme.

  3. SFX: takovéto ばちちち. Mají to za úkol přeložit překladatelé, nicméně se může stát, že nějaké přehlédnou, v tom případě to rovnou přeložte sami (je to snadné - viz text u mise Překladatel). Editujeme tak, že překlad umístíme na nějaké vhodné místo a ve vhodné velikosti přes japonské znaky a podbarvíme ho. Lze střídat černý i bílý text. SFX jsou občas hodně veliké (přes půl strany), překlad děláme podstatně menší.

  4. Techniky: na názvy technik použijeme vhodný (krutěhustopřísně vypadající Evil) font, text podbarvíme a v tomto případě klidně zvětšíme.

  5. Poznámky: píšeme bez kurzívy mimo okna a s *.

Kam to poslat:

Až to budete mít hotové, složku se svými 5 výtvory ZABALTE DO ZIPU (nebo RARU), zip POJMENUJTE SVOU PŘEZDÍVKOU a pošlete nám ho na e-mail: mise.nabor@seznam.cz, do předmětu napište Editor + svou přezdívku.
(Konoha se tímto nesnaží sbírat vaše údaje či kontakty, klidně si vytvořte jednorázový e-mail čistě pro účel odeslání zipu. Uvedený e-mail není oficiální e-mail Konohy a slouží čistě pro tento nábor = nepište tam žádné dotazy, nebude na ně odpovězeno, pokud máte dotaz, tak se ptejte zde v komentářích.)

Podmínky pro uznání mise:

Naeditovat všechny stránky, použít k tomu veškerý text a dát ho na správné místo, zabalit hotové stránky do zipu/raru a poslat nám ho. (P.s.: dodržujte pracovní postupy popsané výše.)

Závěrem:

Neodvažujeme hádat, kolik lidí se mise zúčastní. Je dost možné, že do Manga-týmu vybereme všechny, kteří misi úspěšně splní, ale třeba bude o pozici natolik velký zájem, že si nakonec budeme muset vybrat jen několik z vás.

P.S.: Tady máte ukázku toho, jak může vypadat dělba práce (každý si u dané kapitoly určuje sám, kolik toho udělá).

Datum ukončení mise: 
28.8.2016 ve 23:59
Odměna za misi: 

Body za splněnou misi. + Splněním mise se automaticky účastníte náboru do manga-týmu.

Info a pravidla: 
Pravidla misí, jejich seznam a další info zde: KONOHA MISE.
Pro mise je třeba být přihlášen.
Nindžové na této misi: 

Kategorie:

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele evekka
Vložil evekka, Po, 2016-08-29 10:43 | Ninja už: 3836 dní, Příspěvků: 366 | Autor je: Metař Gaarova písku

Přátelé, mise skončila a já děkuji všem, kdo nám ty stránky poslali. Celkem nám přišlo 7 prací, všem 7 jsem misi uznala, ale co se náboru týče, na toto vyhodnocení si budete muset ještě nějaký ten den počkat Laughing out loud. Dnes to nubude a zítra také ne, snad středa/čtvrtek. Každý očekávejte soukromou zprávu zde na konoze.

evekka podpis

Obrázek uživatele evekka
Vložil evekka, Čt, 2016-08-25 21:53 | Ninja už: 3836 dní, Příspěvků: 366 | Autor je: Metař Gaarova písku

Mail od SnhrS přišel, díky!

evekka podpis

Obrázek uživatele evekka
Vložil evekka, Pá, 2016-08-19 18:47 | Ninja už: 3836 dní, Příspěvků: 366 | Autor je: Metař Gaarova písku

Maily od M4sy a Ivanitko přišly, děkujeme!

evekka podpis

Obrázek uživatele evekka
Vložil evekka, Čt, 2016-08-18 19:23 | Ninja už: 3836 dní, Příspěvků: 366 | Autor je: Metař Gaarova písku

PROSÍM VÁS, ABY NEDOŠLO K NEDOROZUMĚNÍ, NEVÍME SICE, NA KOLIK STRÁNEK SE PAK KAPITOLY BORUTA USTÁLÍ, ALE I KDYBY ZŮSTALY NA 50 STRANÁCH, JAKO JE TOMU TEĎ (ZATÍM SE V MANZE ODEHRÁVÁ JEN DĚJ FILMU), NIKDO PO VÁS NECHCE, ABYSTE PAK ČISTILI-EDITOVALI-PŘEKLÁDALI VŠECHNY STRÁNKY SAMI, PRÁVĚ ŽE ČÍM VÍCE LIDÍ V TÝMU JE, TÍM JE PAK PRO VŠECHNY PRÁCE MÉNĚ. NAVÍC MNOŽSTVÍ KOLIK TOHO NA DANÉ KAPITOLE UDĚLÁTE, SI URČUJETE JENOM VY SAMI, URČITĚ NIKDO NEBUDE ŘÍKAT "TY TOHO UDĚLÁŠ TOLIK A TY ZASE TOLIK" - TO OPRAVDU NE

evekka podpis

Obrázek uživatele evekka
Vložil evekka, St, 2016-08-17 19:07 | Ninja už: 3836 dní, Příspěvků: 366 | Autor je: Metař Gaarova písku

Přátelé, pokud byste měli zájem sledovat, jak se tvoří naše nové credits (ta stránka, kterou dáváme na konec každé kapitoly mangy), máte příležitost tuto sobotu od cca 20:00 hodin (přesný čas upřesníme v sobotu) na streamu niky.riky a kdo ví, možná si do toho od vás nechá i mluvit. V sobotu zapněte ZDE

evekka podpis

Obrázek uživatele evekka
Vložil evekka, So, 2016-08-20 17:52 | Ninja už: 3836 dní, Příspěvků: 366 | Autor je: Metař Gaarova písku

Tedy dnes od 20:00.

evekka podpis

Obrázek uživatele tlapka
Vložil tlapka, Po, 2016-08-15 12:43 | Ninja už: 2783 dní, Příspěvků: 330 | Autor je: Recepční v lázních

Kvůli prvnímu komentáři jsem byl donucen si vytvořit účet abych se mohl zapsat. Nebyl jsem si jistej jestli vám nevadí, že nemám účet i když tu jsem stálý zákazník Laughing out loud

Obrázek uživatele evekka
Vložil evekka, Po, 2016-08-15 13:31 | Ninja už: 3836 dní, Příspěvků: 366 | Autor je: Metař Gaarova písku

Dobře jsi udělal Smiling Bez účtu to nejde, je potřeba k tomu, aby se ti potom mohl zpřístupnit mangadomek, kde všechna ta práce probíhá. Jinak mail od tebe přišel, díky!

evekka podpis

Obrázek uživatele evekka
Vložil evekka, Ne, 2016-08-14 17:46 | Ninja už: 3836 dní, Příspěvků: 366 | Autor je: Metař Gaarova písku

Mail od DrakeLuca přišel, ale prosím tě, ZAPIŠ SE, jinak to vůbec nemůžu brát v potaz, rozhodně se nemáš čeho obávat Kakashi YES

evekka podpis

Obrázek uživatele evekka
Vložil evekka, So, 2016-08-13 16:52 | Ninja už: 3836 dní, Příspěvků: 366 | Autor je: Metař Gaarova písku

Přátelé, byla jsem dotázána, zda vím o nějakém programu, který by byl volně ke stažení zdarma, nedávno jsem zkoušela program MEDI BANG PAINT, možností k úpravě textu má o něco méně než Photoshop, ale editovat se v něm dá. Také se mě někdo ptal, zda vypustíme do světa i video o editování, toto video bude, ale bude určené až lidem, které do manga-týmu přijmeme = takže nebojte, i když nám pošlete práci, kterou si nejste úplně jistí, ono zmíněné video vás v našich postupech posléze vyškolí raz dva Kakashi YES Pokud by měl někdo zájem o editaci, ale opravdu vůbec nemá představu, jak by to měl udělat, tak mi napište soukromou zprávu zde na Konoze a nějak se domluvíme.

evekka podpis

Obrázek uživatele evekka
Vložil evekka, Út, 2016-08-09 13:01 | Ninja už: 3836 dní, Příspěvků: 366 | Autor je: Metař Gaarova písku

Mail od Evči dorazil, děkujeme za účast Laughing out loud

evekka podpis

Obrázek uživatele kiruko.hatake
Vložil kiruko.hatake, Po, 2016-08-08 09:26 | Ninja už: 2854 dní, Příspěvků: 11 | Autor je: Recepční v lázních

Doufám že se to poslalo Laughing out loud

Obrázek uživatele evekka
Vložil evekka, Út, 2016-08-09 13:00 | Ninja už: 3836 dní, Příspěvků: 366 | Autor je: Metař Gaarova písku

Ahoj, jojo máme to, proto jsem se tě ptala v čem jsi to vytvářela Smiling

evekka podpis

Obrázek uživatele kiruko.hatake
Vložil kiruko.hatake, Út, 2016-08-09 16:38 | Ninja už: 2854 dní, Příspěvků: 11 | Autor je: Recepční v lázních

Super Smiling

Obrázek uživatele evekka
Vložil evekka, Pá, 2016-08-05 20:57 | Ninja už: 3836 dní, Příspěvků: 366 | Autor je: Metař Gaarova písku

První zip nám přišel hned prní den mise, naprosto neuvěřitelné! Děkujeme!

evekka podpis