manga_preview
Boruto TBV 09

Shingeki no Kyojin (Anime)


Shingeki no Kyojin / 進撃の巨人 / Attack on Titan / Útok na Titána

Je to nové anime, které v televizi mělo premiéru 6.dubna 2013.

Grafika je dost dobrá, teda aspoň mně se líbí, samozřejmě každý má jiný vkus a názor. Smiling


Příběh:
Před několika stoletími byli lidé téměř vyhubeni obry. Obři jsou typicky vysocí, zdá se, že nejsou inteligentní, žerou lidské bytosti a nejhorší ze všeho je, že to asi dělají pro potěšení než kvůli zdroji potravy. Malé procento lidstva přežije ve městě chráněném extrémně vysokou zdí, dokonce větší než nejvyšší z obrů. V současnosti město nevidělo obra víc jak 100 let. Dospívající chlapec Eren a jeho nevlastní sestra Mikasa se stanou svědky toho, jak jsou hradby zničeny superobrem, který se objevil zničehonic. Menší obři se hrnuli do města a dvě děti s hrůzou sledovaly, jak byla jejich matka snědena zaživa. Eren slíbí, že všechny obry zabije, a tak pomstí celé lidstvo.

-zdroj Shirai.cz - Akihabara-


Musím říct, že po dvou dílech jsem mírně překvapen a zatím mě to zaujalo, jestli si toto anime udrží skvělou atmosféru, to se dozvíme postupem času, jak budou vycházet nové díly.

Samozřejmě, že je to podle předlohy mangy, kterou tvoří Hajime Isayama.

Teď už nezbývá nic jiného, než diskutovat a hodnotit. Tedy pokud to někoho zaujalo. Eye-wink

Manga:
mangareader.net - aktuální kapitola 49

Anime:
české titulky: Shirai.cz - 17 dílů
slovenské titulky: Shibuya.sk - dočasně nefunkční
anglické titulky: animefreak.tv - 23 dílů + 2 speciály
Další díl: 23 - air date 21.9.




Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Čt, 2014-11-20 18:02 | Ninja už: 5220 dní, Příspěvků: 6233 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Iste, je tam aj hummer. Musia to postaviť na iných základoch, inak by nevedeli vysvetliť, prečo sú všetci do jedného Japonci Smiling A čo sa neznámych postáv týka - tak koho asi tak majú titáni zjesť, že áno?!

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Nariem
Vložil Nariem, Čt, 2014-11-20 17:30 | Ninja už: 4533 dní, Příspěvků: 198 | Autor je: Prostý občan

Polovinu těch postav neznám Laughing out loud

Obrázek uživatele mattestyle
Vložil mattestyle, St, 2014-08-13 02:59 | Ninja už: 3572 dní, Příspěvků: 2 | Autor je: Prostý občan

Prosím Vás, nevíte nějaký info o tom kdy by měla vyjít cca 2. série??

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, St, 2014-08-13 08:08 | Ninja už: 5934 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Bude, zatím se neví kdy. Odhadoval bych, že někdy v příštím roce. Letos už rozhodně ne.

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele mattestyle
Vložil mattestyle, St, 2014-08-13 13:40 | Ninja už: 3572 dní, Příspěvků: 2 | Autor je: Prostý občan

Díky moc Smiling Jinak manga normálně funguje??? Kdyžtak nějakej TOP link na ní Smiling

Obrázek uživatele Charasuke
Vložil Charasuke, Pá, 2014-06-20 16:34 | Ninja už: 3627 dní, Příspěvků: 130 | Autor je: Utírač Udonova nosu

prosim o odkaz ke stahnuti na ten Shingeki no Kyojin psl.

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Pá, 2014-06-20 17:34 | Ninja už: 5220 dní, Příspěvků: 6233 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Choď na uloz.to a daj do vyhľadávania: nex Shingeki no kyojin
Je to zväčša spakované vo formáte 7z, čo mne osobne nerobilo problém, s českými titulkami a v dobrom rozlíšení. Dal by som aj priamo odkaz, ale zo skúsenosti viem, že by nefungoval a musel by som to sem nahodiť všetko zvlášť.

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Charasuke
Vložil Charasuke, Pá, 2014-06-20 19:19 | Ninja už: 3627 dní, Příspěvků: 130 | Autor je: Utírač Udonova nosu

jo tak diky

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Čt, 2014-06-19 19:09 | Ninja už: 5220 dní, Příspěvků: 6233 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Nižšie sa trocha rozvádzalo, nakoľko sú alebo nie sú charaktery v SnK vierohodné. Tak v prvom rade si treba uvedomiť jednu zásadnú vec. V tomto príbehu by sme zbytočne hľadali psychopatov na strane záporákov (aspoň ja zatiaľ o žiadnom neviem) - všetci sú na strane klaďasov Smiling

Zoberme si základné trio:
S Erenom - ktorý už prv ako dieťa nemal kamarátov a chladnokrva zavraždil dvoch dospelých - niečo nie je v poriadku, ale dobre, aspoň sa upriamil na nejaký cieľ.
Mikasa je naproti tomu na jednu osobu fixovaný psychopat a sociopat. Vďaka tomu dokáže robiť veci, ktoré sa na prvý pohľad zdajú byť úžasné. Eye-wink
Armin je v príbehu na to, aby prichádzal so zázračnými riešeniami, ale hlavne, ak zaváhame na správnosťou nejakého kontoverzného rozhodnutia, je tu on, ktorý to obháji a sme spokojný, lebo Armin sa nikdy nemýli, že áno.

Čo sa ostatných postáv týka, tak mužské sú ešte ako tak v pohode, ale ženské sú jeden väčší šialenec ako druhý (pričom Mikasa jednoznačne vedie)
Najlepší ženský charakter, ktorý už podľa mňa nebude prekonaný je Petra Ral. Ona je proste po všetkých stránkach úžasná a presvedčivá. Druhá priečka patrí Annie, s ňou sa dokáže človek stotožniť. Potom už prakticky dlho, dlho nič. Laughing out loud

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Kenshiro
Vložil Kenshiro, St, 2014-06-18 00:41 | Ninja už: 4989 dní, Příspěvků: 339 | Autor je: Prostý občan

needs more moe.
https://www.youtube.com/watch?v=EYgrGJST0rA

Obrázek uživatele Osklive kotatko
Vložil Osklive kotatko, Ne, 2014-06-15 20:38 | Ninja už: 4044 dní, Příspěvků: 12 | Autor je: Prostý občan

Tak nevím. Po dlouhém váhání jsem si to pustila. Jsem u 12. dílu. Začalo to dobře, ale teď mi přijde, že se to jaksi "zaseklo". Je tam víc nicneříkajících a pro mě osobně nudných dialogů, než děje, zbytečně se to natahuje. Což mě osobně vadí podstatně víc, než nějaké nedomyšlenosti nebo nelogičnosti (v tomhle ohledu jsem hrozný ignorant, takže si toho většinou ani nevšimnu). I s charaktery to ze začátku vypadalo nadějněji, než teď... může to být jenom subjektivní dojem, ale mam prostě pocit, že tam všichni melou pořád to samé dokola. Což je škoda, protože první díly na mě udělaly docela dojem. Smiling

Obrázek uživatele Nariem
Vložil Nariem, Pá, 2014-06-20 15:44 | Ninja už: 4533 dní, Příspěvků: 198 | Autor je: Prostý občan

Jako asi takhle...
Prvně bych se radši podíval na mangu, jelikož mezi anime a mangou je u tohoto díla takový rozdíl, jako mezi bohem a mravencem.

Manga je směs divných čmáranic, ze kterých je těžké vyčíst o co se postava právě pokouší. Pokud ale kecají, tak jsou pouze v jedné poloze, jen tam se pohnou.

Na rozdíl od mangy, anime je uděláno graficky stokrát lépe. Animece jsou pečlivě připravený a není to odfláknuto jako u ostatních anime (viz Naruto vs. Pein či OP). Bez anime by tahle manga nebyla takový hit, za jako to všichni mají.

Obrázek uživatele Osklive kotatko
Vložil Osklive kotatko, Pá, 2014-06-20 16:52 | Ninja už: 4044 dní, Příspěvků: 12 | Autor je: Prostý občan

Mangu jsem zatím neviděla, ale grafika u anime se mi líbí hodně. Na tu si vůbec nestěžuju Smiling

Ale abych jenom nemrlala, tak jsem u nějakého 21. dílu a docela mě to chytlo. Dialogy, vnitřní monology atd. mě sice pořád nějak zvlášť nebaví, (a občas i trochu rozčilujou), stejně tak charaktery, ale příběh to má poměrně poutavý, takže začínám být vcelku zvědavá, co za tím vším vlastně je. Je dobré, že občas umírají postavy, které už se tam nějakou dobu vyskytují (což doufám nemusím schovávat do spoileru:)), takže to má (alespoň na mě) nějaký emocionální dopad. A vůbec, občas se to pořádně zdramatizuje, takže pak nemam potřebu se v tom tak nimrat a prostě chci vědět, jak se situace vyvine. Což hodnotím v podstatě pozitivně.

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Ne, 2014-06-15 21:29 | Ninja už: 5220 dní, Příspěvků: 6233 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Povznes sa nad znovudobitím Trostu - od 14. epizódy začína nový arc a rozšíri sa zápletka!

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Osklive kotatko
Vložil Osklive kotatko, Ne, 2014-06-15 22:14 | Ninja už: 4044 dní, Příspěvků: 12 | Autor je: Prostý občan

Anime určitě dokoukám Smiling

Obrázek uživatele kabanos san
Vložil kabanos san, St, 2014-06-18 23:48 | Ninja už: 3647 dní, Příspěvků: 41 | Autor je: Prostý občan

Myslím, že stojí za to se začíst i do mangy. I když teda to čekání na každý nový díl je hrozné Smiling.

www.banan.cz - webove stranky zdarma pro kazdeho

Obrázek uživatele Ad Inexplorata
Vložil Ad Inexplorata, Ne, 2014-06-15 22:16 | Ninja už: 4289 dní, Příspěvků: 1680 | Autor je: Asistent pošťáka

Určitě to udělej, vážně to stojí za to. Smiling

Obrázek uživatele Nowi
Vložil Nowi, Ne, 2014-06-15 21:08 | Ninja už: 6275 dní, Příspěvků: 45 | Autor je: Prostý občan

Tak v tom případě nedoporučuji pokračovat s mangou.

Obrázek uživatele Sadaiki
Vložil Sadaiki, Po, 2014-06-16 07:44 | Ninja už: 4313 dní, Příspěvků: 18 | Autor je: Prostý občan

A zase to stejné... Proč všichni pořád chcete boj, boj, boj? Je jasné, že v každé manze vždycky budou i vysvětlovací/kecací kapitoly a scény, jinak by to taky vůbec nemělo děj...

Já mangu začal číst asi před týdnem a přijde mi skvělá. A nezdá se mi, že by tam byly nějak hodně dlouhé rozhovory. Ano, jsou tam, ale rozhodně ne na zdržení děje...

Obrázek uživatele Sadaiki
Vložil Sadaiki, Út, 2014-06-17 18:05 | Ninja už: 4313 dní, Příspěvků: 18 | Autor je: Prostý občan

No, ale právě to, že tam nejsou složité postavy s kdovíjakou zapletenou minulostí a sto tisíci motivy, proč jednají tak, jak jednají, je to, co se mi osobně na tom zrovna líbí Smiling

A myslím, že SnK úplně nezajímavé postavy taky nemá... co já považuju za nezajímavé postavy jsou třeba všechny z Chobits... Laughing out loud

Obrázek uživatele Kenshiro
Vložil Kenshiro, Út, 2014-06-17 19:34 | Ninja už: 4989 dní, Příspěvků: 339 | Autor je: Prostý občan

jenže Attack on Titan má(nebo se pokouší) o spletitý příběh se spoustou záhad a naznačováním věcích budoucích. není to jen o tupých titánech, co se pokouší vyhubit lidstvo. je za tím něco více. možná nějáká konspirace proti lidstvu. to právě vybízí k tomu, aby ty postavy byly složitější. nemůže tam autor jen napráskat shounen stereotypy a čekat, že z toho budou všichni uchcávat. samozřejmě, že v některých typech příběhů fungují spíše jednoduché postavy(viz. Sakigake Otokojuku), ale ne v příběhu jako má AoT. tam je prostě lidská prázdnota.

Obrázek uživatele Sadaiki
Vložil Sadaiki, Út, 2014-06-17 23:02 | Ninja už: 4313 dní, Příspěvků: 18 | Autor je: Prostý občan

To je pravda, právě se k tomu v manze dostávám. Ale nikdy nemůžeš vyloučit to, že autor odkryje vše postupně, kdoví, co za tím všechno je a prostě to jen ještě nebylo řečeno... Myslím, že takový Reiner, Berthold, Annie atd. jsou určitě dost promyšlené postavy, jen ještě nevíme pořádně jejich minulost...

Pokud myslíš Erena, tak to je pravda, jenže problém je v tom, že právě takto je to realistické... myslím, že většina lidí by se takhle chovala (Titáni mi zničili rodinu -> vyvraždím Titány), žádná větší promyšlenost tam být nepotřebuje, stejný princip je i v Narutovi a plno dalších anime Laughing out loud Taky je to pubertální chlapec, je jasné, že nebude moc složitý a nebude jednat racionálně... Nemůže být všude hlavní postava, která je inteligentní a má své jednání do posledního krůčku promyšlené, jak vy si všichni přejete, nebo to tak aspoň z vašich příspěvků vypadá...

Pokud ne, jak teda pak vypadá taková složitější postava? Fakt nevím, co si představuješ, že by tam mělo být Laughing out loud

Obrázek uživatele Osklive kotatko
Vložil Osklive kotatko, St, 2014-06-18 10:18 | Ninja už: 4044 dní, Příspěvků: 12 | Autor je: Prostý občan

Já bych sice tak jednoznačně neusuzovala, co by "normální člověk" udělal, jelikož by to asi záleželo na povaze, ale jinak v podstatě souhlasím s tím, co píše Kenshiro. Je to trochu jako u reálných lidí. Teoreticky by to mělo fungovat tak, že čím víc jde příběh dopředu, tím líp tu postavu poznáváš, zjišťuješ jaké má povahové rysy a jak se chová v různých situacích.

Na druhou stranu netvrdím, že můj zájem o postavy se musí nutně odvíjet od toho, jak moc jsou nebo nejsou propracované. Smiling

Obrázek uživatele Kenshiro
Vložil Kenshiro, Út, 2014-06-17 23:39 | Ninja už: 4989 dní, Příspěvků: 339 | Autor je: Prostý občan

normální člověk by měl doživotní trauma a asi by nechtěl už titána v životě vidět. navíc zabít všechny titány je nemožné pokud jich je více než lidí. to dojde i nasranýmu teenedžrovi. jinak co se týče složitější postavy...zkus to takhle: popiš mi Erena a vynech takové věci jako jak vypadá, jakou má úlohu v příběhu a jaké jsou jeho vztahy k ostatním postavám. jinými slovy popiš jaký je jeho charakter a zkus přitom používat jen přídavná jména. zjištíš, že se toho o něm moc říci nedá. zkus to samé aplikovat na hrdiny některých seinenů a člověk toho vymyslí daleko více. jinak puberťáci sice jednají iracionálně, ale to z nich ještě nědělá primitivní postavy s jedním životním cílem. to se jenom autoři rozhodují je takhle psát. s realitou to nemá nic společného. v tomhle ohledu je na tom Mikasa ještě hůře než Eren. naprosto příšerná postava. tady nejde o to, aby postava byla inteligentní, ale aby byla zajímavá a působila jako opravdový člověk.

Obrázek uživatele Sadaiki
Vložil Sadaiki, Út, 2014-06-17 23:51 | Ninja už: 4313 dní, Příspěvků: 18 | Autor je: Prostý občan

To je zase taky pravda... každopádně, mě jako normální postavy připadají, ale to taky možná bude tím, že s manga teprve začínám a ani anime jsem neviděl zas tak hodně, tak nemůžu posoudit.

O takovém normálním člověku by pak ale bylo zbytečné vůbec psát nějaký příběh a kreslit mangu, že jo...

Zabít všechny Titány je stejně dobře splnitelné jako stát se Hokage. Akorát by to teda asi Eren nezvládl sám, no, ale s pomocí...

Chápu, kam tím narážíš, opravdu se moc popsat nedá, na druhou stranu si neumím představit, kdo by měl být hlavní postava, když ne on...

A s jedním životním cílem... já nevím, ale doba, ve které se SnK odehrává, mi přijde jako náš středověk a myslím, že tam fakt člověk moc životních cílů neměl... uživit se a rozmnožit se Laughing out loud .. tudíž je logické, že se upnul k těm Titánům, jinak by to byla a) nuda nebo b) by se tam začala plést nějaká love story (díky bohu, že tam (zatím) není).

Obrázek uživatele Kenshiro
Vložil Kenshiro, St, 2014-06-18 00:23 | Ninja už: 4989 dní, Příspěvků: 339 | Autor je: Prostý občan

ano, pokud by se neupnul k titánům, tak bychom asi neměli žádný příběh a byla by to nuda. a to je právě ten problém. všichni a všechno existuje v tom světě jenom pro ten knflikt. kdyby ty postavy nežily v tak extrémních podmínkách a bylo to například jen historické drama, tak to by jsme ještě více viděli, jak nejsou propracované. dobré postavy dokážou udělat i z nudné premisy něco zajímavého a zábavného(teď nemyslím v komickém smyslu) . proto si tady hodně lidí stěžuje, že když tam zrovna není akce a jenom mluvěj, tak je to nuda. jako neříkám, že všechny postavy jsou hrozné. nějáké záblesky tam jsou, ale hlavní hrdinové to nejsou.

Obrázek uživatele Sadaiki
Vložil Sadaiki, St, 2014-06-18 07:05 | Ninja už: 4313 dní, Příspěvků: 18 | Autor je: Prostý občan

Jo, to asi jo. Stejně kdyby tam ale bylo i něco jiného než Titáni, tak by to nikoho nebavilo, protože by všechny zajímali oni... stejně jako v Narutovi, tam taky dost lidí nezajímají kecy okolo (divné, mě třeba jo) a chtějí vidět boj ve válce... Ale s těma postavama máš pravdu. Což nic nemění na tom, že je SnK momentálně moje nejoblíbenější anime/manga. Laughing out loud

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, St, 2014-06-18 08:14 | Ninja už: 5934 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Tak u Naruta je to něco trochu jiného. Tam se Kishimotovy povedlo zkazit jedny z nejlepších shounen postav a udělat z nich něco tak neskutečně plochého.
A u té první věty je otázka, jak to vlastně je. Může to být tak, že kvůli titánům většinu nezajímají postavy, anebo že kvůli špatným postavám většinu zajímají jen titáni.
Což nic nemění na tom, že SnK je prostě manga, která se stala fenoménem a každopádně zase trochu změní žánr shounen, což je jedině dobře.

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Osklive kotatko
Vložil Osklive kotatko, Po, 2014-06-16 22:12 | Ninja už: 4044 dní, Příspěvků: 12 | Autor je: Prostý občan

To jo, ale ty vysvětlovací/kecací kapitoly mě musí nějakým způsobem bavit/oslovit/dojmout/informovat/cokoli, což se tady zkrátka neděje. Resp to předposlední se sice děje, ale ten poměr informací ku stopáži mi přijde dost nízký. Pokud ty s tím problém nemáš, tak fajn, já ti to nevyvracím. (jelikož by se mi to stejně nepovedlo Sticking out tongue).

Obrázek uživatele Nowi
Vložil Nowi, Po, 2014-06-16 17:42 | Ninja už: 6275 dní, Příspěvků: 45 | Autor je: Prostý občan

To že tam není boj ještě neznamená, že ten konkrétní díl nemůže být akční. Bohužel tahle manga to bez bojů podle mě "nedává".