manga_preview
Boruto TBV 07

Písečná vesnice

Písečná vesniceSkrytá Písečná vesnice (Sunagakure no Sato, 砂隠れの里, Vesnice ukrytá v písku) je shinobi vesnice ležící v Zemi Větru. Patří do systému pěti velkých zemí, její vůdce má tak právo nosit titul Kage. V Písečné se vůdce vesnice nazývá Kazekage. Snad příznačně v Zemi Větru mnoho písečných ninjů používá právě Fuuton; vítr.
SunagakureVesnice se nachází hluboko v poušti, navíc ji obklopují kamenné hradby a valy, pro nepřítele tedy představuje poměrně obtížný cíl. Je náročné přežít na poušti bez nedostatku vody a se stálým nebezpečím pouštních bouří za zády, natož se pak vydat dobývat území plné cvičených ninjů. Do vesnice navíc zřejmě vede jen jeden vchod, jedná se o úzký průsmyk mezi kamennými stěnami.
Architektura vesnice je jednoduchá, převažují oblé budovy pískových a okrových barev, skoro se zdají být uplácané dětmi na pískovištích Smiling Vypadá to, že jsou stavěny z pískovce a jílu.
Ani uniformy písečných ninjů barevně nijak nevybočují a spoléhají spíše na odstíny, které lidem umožní maskovat se v terénu. Vidíme tak tmavě modrou, černou a různé odstíny béžové.
Pokud jde o obyvatelstvo Písečné, říká se, že Píseční si více cení úspěšně splněné mise než životů těch, kteří se onu misi snaží splnit. Snad i proto v bitvách tolik usilují o vítězství a nepovolí, přestože selhávají a naděje na úspěch je mizivá.

O založení Písečné se zasloužil silný První Kazekage, který po skončení válek klanů sjednotil písečné ninji v jeden celek. Jako první s myšlenkou založení ninja vesnice přišla Listová a ostatní země ji následovaly. Ve světě zavládl na chvíli mír, který však později přerušila První válka ninjů. Jakožto projev přátelství a udržení rovnováhy mezi vesnicemi, přání zanechání svárů, První Hokage Senju Hashirama ostatním nabídl chycené ocasé démony. Jeho bratr Tobirama jeho slova ihned upřesnil upřesnil; bijuu budou vesnicím prodáni, ne darováni. Písečná už ale vlastnila svého Shukaku. Jeho prvním jinchuuriki Shukaku byl zřejmě mnich Bunpuku, s nímž si Shukaku dokonce i trošku rozuměl... První Kazekage se tak na prvním setkání pěti Kage (které sám označil za obchodní jednání) pokoušel smlouvat a trval na tom, že...

648. kapitola mangy, konožský překlad
„Naši předkové u nás jednoho bijuu zapečetili. Proto nebudeme potřebovat dalšího... Za podepsání dohody bych pro nás tedy navrhl jinou kompenzaci, pokud budou ostatní souhlasit. Naše vesnice je obklopena pískem. Žádám, aby nám Konoha, jako náš nejbližší soused ze země bohaté na vegetaci, postoupila část svého území... A k tomu 30 % z poplatků, které odvedou ostatní vesnice za své bijuu.
To jsou mé požadavky za podepsání dohody! Berte, nebo nechte být! Naše země je plná písku! Nemůžete nám mít za zlé, že naši jedinou výhodu, vlastního bijuu, chceme využít ve svůj prospěch!“

První Mizukage okamžitě požadoval, aby První Kazekage vážil slov; ostatní čtyři Kage by se mohli spojit proti němu... Proti tomu však vystoupil Hashirama, který nechtěl, aby se vesnice a shinobi hádali, naopak toužil po vzájemném pochopení zanechání veškerých sporů. Jeho sen se splnil až o mnoho desítek let později. Mezitím se Písečná a Kamenná mnohokrát dostaly do konfliktu - podpořeného i blízkým sousedstvím. Rodily se další války a vesnice se dál dohadovaly... Vážená písečná kunoichi Chiyo sama přiznala, že během Druhé války shinobi otrávila spoustu nepřátel, avšak výsledek jí mařila slimáční princezna Tsunade z Listové se svými skvělými lékařskými schopnostmi.

Písečná je vyhlášená svými loutkaři a loutkářskými technikami, kdysi proto zřídila i Loutkářskou jednotku, která prováděla různé experimenty, především experiment oživení loutek. Když se však zjistilo, že je pro oživení potřeba lidská oběť, vesnice od projektu upustila. Od časů Druhého Kazekage se vesnice také orientovala na výzkum osoby jinchuurikiho a Shukakovy techniky; vedení zajímalo, zda démonovy schopnosti lze zkopírovat. Lze, jak později prokázal Třetí Kazekage, jenž byl schopný napodobit Shukakovy schopnosti svým Železným pískem, díky němuž si vydobyl slávu nejsilnějšího Kazekageho v historii. Třetí Kazekage však jednoho dne zmizel neznámo kam a nebyl nalezen, ačkoliv po něm vesnice pátrala a sama sebe odkryla jakožto snadný, nechráněný cíl. Absenci silného vůdce tak využili ostatní, aby Písečné vyhlásili válku, a vesničané museli zanechat pátrání. Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhZmizení Třetího se vysvětlilo až o mnoho let později, když se ukázalo, že Kazekageho přemohl Sasori a udělal z něho jednu ze svých loutek.

Ve válečných časech vystupuje zmíněná postava Sasoriho, vnuka babči Chiyo. Mladého Sasoriho vesničané pokládali za génia, jelikož dokázal vytvořit mnoho originálních loutek, postupně inovoval jejich podobu i vybavení. Jeho loutky se osvědčily zejména ve Třetí válce ninjů; vyprávělo se, že krev poražených nepřátel obarvila písek na rudo. Takhle si Sasori vysloužil své přízvisko Sasori z Červených písků. Nakonec však oslavovaný génius vesnici opustil, aniž by svůj odchod řádně vysvětlil. Po jeho zmizení uznávaní váleční veteráni, sourozenci Chiyo i Ebizou odešli do důchodu. Sasori vesnici opustil dvacet let před únosem Pátého Kazekage Gaary, na kterém měl také svůj podíl...

Po Třetí válce ninjů se situace ve vesnici změnila a změna neznamenala jen změnu vůdce. Daimyou Země Větru se raději rozhodl využívat služby Listové než Písečné, čímž vesnice přišla o mnoho zakázek. Čtvrtý Kazekage se peněžní ztráty pokusil vyrovnat prodejem svého zlatého písku, bylo však čím dál jasnější, že se Písečná bude muset začít spoléhat na silné jedince než pouhou sílu masy. Do svého novorozeného syna tak zapečetil démona... Maličký Gaara měl s ovládáním starého, chytrého bijuu problémy a Shukaku se několikrát vymkl kontrole. Čtvrtý svého syna nakonec označil za nevydařený experiment. O mnoho let později, inspirován Narutem, Gaara ve své roli jinchuurikiho nakonec uspěl.

547. kapitola mangy, konožský překlad:
„Pokud budou vojenské síly vesnice nadále slábnout, bude Sunagakure pokračovat v úpadku, ze kterého by už se nemusela vzpamatovat!“
„Musíme mít trumf pro vyjednávání s ostatními národy. Proto bychom měli něco provést se Shukaku!“
„Protože je nás jinchuuriki bezcenný, budeme se muset spolehnout na Kazekageho vývoj nových technik a obchodování se zlatem, abychom vesnici udrželi nad vodou. Co se týče Gaary...“

Na začátku příběhu, když bylo mladým ninjům dvanáct let, se vložil do politiky Písečných Orochimaru se svou novou Zvučnou vesnicí a nabídl vesnici pomoc, která by mohla znamenat pád Listové. Invaze měla proběhnout v době chuuninských zkoušek, kdy bude v Listové i tým složený z Kazekageho dětí; Temari, Kankura a Gaary. Útok proběhl, ale Písečná nevyhrála a obě vesnice utrpěly značné ztráty. Píseční později zjistili, že Čtvrtý Kazekage byl zavražděn dávno před diplomatickou návštěvou Listové a jeho místo nahradil Orochimaru, který toužil zabít Třetího Hokage. Po bojích se Písečná s Listovou dohodla na příměří, přičemž jí toto spojení do budoucna slibovalo větší blahobyt a rozvoj než dosud. Novým vůdcem vesnice a Pátým Kazekage se o nějaký čas později stal Narutem změněný Gaara.
Během Narutových cest se v Písečné odehrála část chuuninských zkoušek (jedná se však pouze o děj z fillerů anime).

Písečná se měla o svého vůdce znovu strachovat o skoro tři roky později, kdy se zrak Akatsuki upřel na Shukaku, Deidara a Sasori z Akatsuki napadli vesnici a Deidara Gaaru unesl. Kankurou jakožto Gaarův starší bratr se o mladšího sourozence bál a ihned se ho pokusil zachránit, svůj boj však prohrál. Píseční se dál ani nesnažili svého Kazekageho příliš hledat, rada pamatovala na časy, kdy zmizel Třetí Kazekage a pátrání po něm vesnici velmi oslabilo. Spřátelená Listová naštěstí vyslala své pátrací týmy a s jejich pomocí (i pomocí staré babči Chiyo) se podařilo Akatsuki porazit a Gaaru získat zpět. V boji proti Sakuře a Chiyo zemřel Sasori (právě tehdy se dozvídáme o osudu Třetího), vesnice tak Akatsuki dokonce oslabily o jednoho člena, Písečné byl však odcizen Shukaku. Chiyo svůj život obětovala za Gaarův...

Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběh Po odchytu téměř všech bijuu vytvořila Písečná spolu s dalšími vesnicemi Společné síly shinobi, alianci, která měla bojovat v nadcházející Čtvrté ninja válce vyhlášené maskovaným Madarou. Aliance vznikla na setkání pěti Kage v Železné, kde Gaara zaujal starého a zatvrzelého vůdce Kamenné Oonokiho. Písečná ve válce přispěla svými bojovými silami, proti oživeným skrze techniku Edo Tensei pak píseční ninjové používali pečetící techniku Nunoshibari no Jutsu. Během války jsme měli možnost vidět různá setkání Písečných, zejména Gaary a jeho otce. Ač ninjové bojovali statečně, přičemž utrpěli mnoho ztrát, všichni byli chyceni do techniky Mugen Tsukuyomi. Všude po světě vyrašily větve, na nichž viseli zajatí do věčného snu. Nepřátelská strana však nevyhrála a technika byla nakonec zrušena.


VŮDCI PÍSEČNÉ
Říká se, že post Kazekageho je prokletý, jelikož všichni čtyři předchozí Kazekage sešli ze světa rukou vraha. Vraha Prvního a Druhého neznáme, Třetího zabil Sasori a Čtvrtého zrádně překvapil Orochimaru. I Gaara už měl na kahánku...
  1. První Kazekage Reto, zakladatel vesnice
  2. Druhý Kazekage Shamon, loutkář
  3. Třetí Kazekage, jméno neznámé, uživatel železného písku
  4. Čtvrtý Kazekage Rasa, uživatel zlatého písku, otec Temari, Kankura a Gaary
  5. Pátý Kazekage Gaara, bývalý jinchuuriki Shukaku

Kam jsme mohli v Písečné zajít

BUDOVA KAZEKAGE
Místo, odkud Kazekage řídí vesnici, je nepřehlédnutelné díky obřímu znaku pro vítr (風, kaze). V budově má Kage svoji kancelář, kde rozdává mise, setkává se s lidmi, vyřizuje administrativu apod., dále tam najdeme poradní místnost, ve které se setkává Rada vesnice. V této místnosti jsou k vidění také velké, zřejmě kamenné sochy všech Kazekage (Listová má své kamenné tváře, Kamenná svůj opečovávaný šutrák, jak ho mladý Oonoki nazval). V anime měl v této budově Kankurou dokonce i dílnu na své loutky.

VOLIÉRA
~ "poštovní baráček". Místo pro odesílání a příjem vzkazů. Píseční používají speciálně cvičené jestřáby, kteří tu odpočívají v klecích a v případě potřeby jsou vysláni ven. Zprávy přicházejí a odcházejí šifrované, zabezpečené pečetí, aby se k nim jen tak někdo nedostal. Z Písečné známe jestřába jménem Takamaru, kterého Píseční vyslali do Listové v době nejvyšší nouze - únosu Pátého. Říká se, že je to nejrychlejší jestřáb ve vesnici, ale jeho syn Tobimaru ho předčil.

NEMOCNICE
(砂病院, Suna Byouin, doslova Písečná nemocnice...) Jedná se o velkou, několikaposchoďovou budovu uprostřed vesnice, opět nápadnou velkým znakem; tentokrát znakem pro lékaře. Nachází se v ní malá klinika s vyšetřovnou a velkým operačním sálem. Lékařští ninjové při léčbě pacientů využívají různých bylinek ze skleníku.
V této budově se narodil Gaara, zemřela tu jeho matka Karura a Sakura tu vyléčila otráveného Kankura, který nedokázal porazit Sasoriho.

SKLENÍK
Jelikož je Písečná chudá na rostlinstvo, pěstují si Píseční různé léčivé bylinky ve velkém skleníku. Díky pečlivému udržování příznivých podmínek tu přežijí i bylinky, které v pouštním klimatu obvykle k vidění nejsou, jak jsme mohli slyšet vysvětlovat jednoho z mediků Sakuře. Sakura z nasbíraných bylin namíchala protijed na Sasoriho speciální jed, o němž byl rudovlasý nukenin přesvědčen, že je nepřekonatelný.

Sepsala Akumakirei, únor-duben 2019.

4.384615
Průměr: 4.4 (13 hlasů)

Kategorie:

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele eliska58
Vložil eliska58, So, 2018-12-29 21:17 | Ninja už: 2415 dní, Příspěvků: 2 | Autor je: Utírač Udonova nosu

Chtěla jsem se zeptat, jestli by nešlo udělat článek trochu obsáhlejší. Bylo by to moc fajn Smiling

Obrázek uživatele Akumakirei
Vložil Akumakirei, St, 2019-01-02 16:00 | Ninja už: 5620 dní, Příspěvků: 2346 | Autor je: Editor všeho, Editor FF, Prostý občan

Jj, je to v plánu. Kvůli zájmu se na to pak vrhnu přednostně Smiling

.Seznam FF, Poslední FF: Šampioni těžké váhy | Na kočku a na myš | Rozkaz zněl jasně | Bohům padají z talířů drobky
. • V noci jsou všechny kočky černé.
.Some days, some nights...

Obrázek uživatele NaruHinawins
Vložil NaruHinawins, So, 2012-12-29 20:18 | Ninja už: 4118 dní, Příspěvků: 29 | Autor je: Uklízeč záchodů na Akademii

Není to špatná vesnice,ale Konoha (Listová) je lepší.Vždyť tam bydlí hlavní hrdina Uzumaki Naruto!

Žádné NaruSaku ale NaruHina!

Obrázek uživatele Seidara
Vložil Seidara, Út, 2012-05-15 15:00 | Ninja už: 4354 dní, Příspěvků: 279 | Autor je: Prostý občan

ja by som táááák chcela bývať v Písečnej Smiling

Obrázek uživatele Keytlin
Vložil Keytlin, So, 2012-05-12 12:58 | Ninja už: 4389 dní, Příspěvků: 5 | Autor je: Prostý občan

písečná je nej

Obrázek uživatele Mareo Hyuuga
Vložil Mareo Hyuuga, So, 2011-12-10 19:46 | Ninja už: 4492 dní, Příspěvků: 46 | Autor je: Recepční v lázních

písecna je hlavni a nej

Skus žít,
Musíš tu být.

Na světě tvém
se všichni radujem.

Když správný jounin ty chceš být,
nesmíš toho zneužít.

Týmu svému budeš velit
strachu svému budeš čelit.

Ty všechny zlý pobiješ někdy je i zabiješ.

Obrázek uživatele Itachi Sharingan Uchiha
Vložil Itachi Sharinga..., St, 2011-08-31 11:49 | Ninja už: 4656 dní, Příspěvků: 26 | Autor je: Prostý občan

taky to není špatná vesnice

Obrázek uživatele Temari_xD
Vložil Temari_xD, Út, 2010-01-19 20:44 | Ninja už: 5182 dní, Příspěvků: 1 | Autor je: Prostý občan

milujeeeem ninjov z pisecnej vesnice waa oni su uplne supeeer

Obrázek uživatele Kesko
Vložil Kesko, Út, 2010-01-19 20:54 | Ninja už: 6061 dní, Příspěvků: 227 | Autor je: Prostý občan

az tak nie XD

Obrázek uživatele Envy-chan
Vložil Envy-chan, Ne, 2009-10-11 13:28 | Ninja už: 5364 dní, Příspěvků: 59 | Autor je: Prostý občan

Písečná je dobrá vesnice jenom mě štve že se tak hnusně chovali k chudince Gaarovi.Ona si to nezasloužila

Obrázek uživatele Kesko
Vložil Kesko, St, 2010-06-02 12:55 | Ninja už: 6061 dní, Příspěvků: 227 | Autor je: Prostý občan

gara je chalan XD

Obrázek uživatele paplha01
Vložil paplha01, Čt, 2009-10-08 20:20 | Ninja už: 5295 dní, Příspěvků: 11 | Autor je: Prostý občan

souhlasim ale je to má rodná vesnice je to SUNAGAKURE NO SATO Laughing out loud

95% teenagerů by brečelo, kdyby vidělo Zaca Efrona na vrcholu mrakodrapu, kde by se chystal skočit. Zkopíruj a vlož si to do podpisu pokud patříš k těm 5%, kteří by si přinesli popcorn a řvali by skoč, skoč !!!

Obrázek uživatele Mr.Borat
Vložil Mr.Borat, So, 2009-10-03 10:17 | Ninja už: 5351 dní, Příspěvků: 141 | Autor je: Prostý občan

jj přesně tak!

Obrázek uživatele gudro
Vložil gudro, Po, 2008-09-22 14:37 | Ninja už: 5835 dní, Příspěvků: 3 | Autor je: Pěstitel rýže

nabolo niekde povedane, kolko trva cesta z Konohy do Suny?Puzzled
potrebujem to do FF

Obrázek uživatele Ayanne
Vložil Ayanne, Po, 2008-09-22 20:57 | Ninja už: 5837 dní, Příspěvků: 364 | Autor je: Pěstitel rýže

3 dny Smiling

Obrázek uživatele miro
Vložil miro, Ne, 2011-10-30 09:33 | Ninja už: 4534 dní, Příspěvků: 29 | Autor je: Prostý občan

Cože 3 dni!!!to je vela ale ne kdiš pujdete letadlem ono je turbo richlé nebo vubec nepoznate letadlo???to letadlo leti a kdiš tu sem 1 krat sem z slovenska ted je teraz,nejvíc je najviac...a také!!!

Obrázek uživatele Senju Hashirama
Vložil Senju Hashirama, So, 2008-05-17 19:29 | Ninja už: 5799 dní, Příspěvků: 51 | Autor je: Prostý občan

nechcu krityzovat, ale chtělo by si to zjistit víc informací, a na tom slohu by šlo taky zapracovat

Obrázek uživatele Sandy-Gaara
Vložil Sandy-Gaara, Ne, 2008-03-16 18:45 | Ninja už: 5922 dní, Příspěvků: 104 | Autor je: Prostý občan

Hrůza článek..pravopisný chyby i docela k***tiny sou tu napsaný...

Obrázek uživatele Atticus
Vložil Atticus, Ne, 2009-07-26 21:25 | Ninja už: 6201 dní, Příspěvků: 124 | Autor je: Prostý občan

Nepáči sa? Môžeš spraviť lepšiu nikdo ti nebráni! Či len nemáš do čoho kopnúť tak buzeruješ?
P.S Ja som to po česky nepísal!

Obrázek uživatele Slepka007
Vložil Slepka007, So, 2007-12-01 19:33 | Ninja už: 5968 dní, Příspěvků: 4 | Autor je: Prostý občan

jo pisecna je nejlepsi

Obrázek uživatele miro
Vložil miro, Ne, 2011-10-30 09:27 | Ninja už: 4534 dní, Příspěvků: 29 | Autor je: Prostý občan

Ti ses pomilil nejlepši konoha je listová vždit je tam jen písek!!!!!!!!alebo tam nemáte jenom písek???

Obrázek uživatele Ayanne
Vložil Ayanne, Čt, 2009-10-08 21:32 | Ninja už: 5837 dní, Příspěvků: 364 | Autor je: Pěstitel rýže

jo, to je Smiling

Obrázek uživatele Gaařík
Vložil Gaařík, Čt, 2008-03-06 20:54 | Ninja už: 5873 dní, Příspěvků: 33 | Autor je: Prostý občan

máš pravdu