manga_preview
Boruto TBV 08

Klietka

Dávno, pradávno žili dvaja bratia, Dvojčatá Byakuganu, Hagoromo a Homura. Mali vzácny dar, ktorý museli uchrániť, inak by svet prepadol chaosu. Raz hrozilo, že oň prídu, preto sa mladší obetoval. Uvalil na seba kliatbu, pomocou ktorej hrozbu odvrátil. Posledným dychom zaviazal brata, aby jeho potomkovia pokračovali v tradícii ochrany Byakuganu tak, ako to učinil on. Iba tak jeho obeť nebude márna.
Tento príbeh môže mať pravdivý základ, no na ňom vôbec nezáleží. Z generácie na generáciu je v tejto podobe rozprávaný pre to, aby už od malička vštepil a zdôvodnil príslušníkom klanu Hyuuga ideológiu rozdelenia na Hlavnú a Vedľajšiu rodinu.

Dieťa vraj už v matkinom lone rozozná hlas svojej matky, no spomenú si čerstvo narodené dvojčatá na okamih, kedy ich vyčerpaná matka prvýkrát privinula k sebe?
„To je neprípustné!“ zahrmel miestnosťou hlas pána domu a hlavy klanu.
„Prosím Vás,“ šepla matka , keď jej brali mladšie dieťa a podali pestúnke z Vedľajšej rodiny.
„Všeobecný záujem!“ umlčala ju nekompromisná odpoveď. „Straty Vedľajšej rodiny musia byť kompenzované, rovnováha musí byť zachovaná,“ doložil muž, viacmenej sám pre seba.
Hizashi si to nepamätal, no neraz si tú situáciu predstavoval. Jediné, čo si predstaviť nedokázal, je hlas svojej matky, pretože ho už nikdy viac nezačul.

„Už viem, kde schováva dedo fajku,“ pošepol Hiashi bratovi, s ktorým práve súťažili v použivaní Byakuganu, ukrytí v korune stromu na nádvorí.
„Pf, to ja viem už dávno, no neveril by si, aký vzor má na spodkoch.“
„Kecáš! Kde je, nech sa pozriem, … jéeej, matka vyšíva, asi sa dnes cíti lepšie.“
Hizashi koncentroval pohľad smerom, kde vytušil prítomnosť tej ženy. Vlastne ju nikdy nevidel.
„Tak tu ste, lotri,“ objavil sa zrazu na vetve Hiashiho vychovávateľ, „používanie Byakuganu v sídle je prísne zakázané,“ dodal a hneď aj vlepil Hizashimu poriadne zaucho. A následne aj ďalšie namiesto Hiashiho, ktorého udrieť nesmel.

Hiashimu už služobníctvo prinieslo suché šaty, no z Hizashiho, kľačiaceho pred hlavou klanu, ešte stále kvapkala voda.
„Odpusťte mi, otče,“ kajal sa Hiashi, „našťastie Hizashi skočil hneď do vody a s jeho pomocou som sa dostal na breh.“
„Kde si potom ty musel z vody vyťahovať jeho!“ zahriakol ho otec. „V takej situácii sa mal radšej pustiť a neriskovať život člena Hlavnej rodiny. Za to bude potrestaný,“ zodvihol ruku a aktivoval Hizashiho pečať.
„Tentoraz ťa omilostím, no najbližšie oľutuješ, že si sa narodil,“ ukončil tortúru asi po piatich minútach.
Hizashim už nelomcovala bolesť ale snaha potlačiť smiech nad touto vyhrážkou.

„Je úžasná,“ vzdychol znova Hiashi.
„No tak jej to povedz,“ podpichol ho Hizashi, „alebo sa budeš nádejať, že ti otec za nastávajúcu vyberie práve ju?“
Hiashi sa trucovito odvrátil a tak nestihol bratovi zabrániť, aby vykročil vpred a oslovil ju.
„Ako sa opovažuješ?“ vykríkla, akonáhle si uvedomila, že mladík pre ňou nie je Hiashi. Cnostnosť v jej bielych očiach vystriedala zlosť a zodvihla ruku s prstami zloženými v pečať.
„Bol to iba žart,“ zasiahol Hiashi, „povedz, ako to môžem odčiniť?“
S úsmevom vyslovila podmienku, no ostrá bolesť v Hizashiho hlave neprestala ešte dlho po tom, čo s Hiashim odišla.
Potvora!

„Opäť dcéra,“ vyriekol Hiashi namiesto pozdravu. „Vieš čo to znamená?“
Hizashi prikývol: „Odteraz už máš na krku tri ženy. Už jedna ti dala riadne zabrať.“
„Ale,“ zahnal ráznym pohybom ruky bratovu uštipačnú poznámku, „Hinata je milé dievčatko, tak hádam ani Hanabi nebude taká dračica, ako jej matka.“
„Ale poviem ti,“ pokračoval Hiashi, „trocha ti závidím syna a ešte aj manželku máš dobrú, hoci ti ju vybral otec. Ja som mal na výber a pozri.“
„Ty si vážne myslíš, že si mal na výber?“ zasmial sa Hizashi pri predstave, čo by sa stalo, keby sa jeho brat odvážil obzrieť za inou.

Hiashi síce udrel do žalúdka svojho brata, no malo to celé patriť jeho otcovi, ktorý navonok bez jedinej známky emócie stál vedľa prekvapeného Tretieho. Teraz už iba nájsť tie správne slová:
„Nenávidel som Hlavnú rodinu...“
„Úprimne, ešte stále ju nenávidím...“
„Ale nerobím to pre teba, ako člena Hlavnej rodiny...“
Pochopil Hiashi jeho slová? A jeho otec? Dokáže vôbec niekto z Hlavnej rodiny čokoľvek pochopiť?
„Keby sa to tak dalo zmeniť,“ povzdychol Hiashi, zviechajúc sa z podlahy.
„Nedokážeš nič zmeniť, tak ako si nikdy nedokázal, hoci si si stále myslel, že máš navrch, bratku.
Ale ktovie, možno raz,… raz niečo zmeníš.“

Poznámky: 

Nakoniec ma inšpirovalo prianie PuppySlytherinSenpai, len dúfam, že nespôsobím sklamanie zvolenou formou a rozfragmentovaním života Hiashiho a Hizashiho do viacerých samostatných minipríbehov.

5
Průměr: 5 (4 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Hyō Sensu
Vložil Hyō Sensu, Pá, 2020-12-25 00:34 | Ninja už: 5196 dní, Příspěvků: 366 | Autor je: Propadlý student Akademie

Práve tú fragmentáciu oceňujem. Myslím, že keď je príbeh skladačka, akosi lepšie sa prijíma posolstvo. Pekné Kakashi YES

Suicide is painless...game of live is hard to play, im gonna lose it anyway...but i can take or leave it , if i please

Obrázek uživatele Senpai-sama
Vložil Senpai-sama, Čt, 2020-12-24 22:15 | Ninja už: 2676 dní, Příspěvků: 3002 | Autor je: Metař Gaarova písku

Jaaaj, toto je veľmi bolestivý námet Hrozná tragédie... Ale dobre si začal Hagoromom a Homurom ako zdôvodnením prekliatej pečate a hlavnej a vedľajšej rodiny v klane Hjúga Kakashi YES No teraz vieme, že sa to nesie od Ócucuki, tak som zvedavá, či nám tvorcovia prezradia aj toto tajomstvo Puzzled Booože, pri akejkoľvek ideologickej výchove asi nie je pre matku jednoduché, keď jej vezmú dieťa, to je tiež otázka, čo je silnejšie, či inštinkt/pud alebo ideová socializácia, síce viera dokáže prevalcovať všetko... Beťári jedni, čo všetko nevybádajú Bjakuganom, aj keď ma zarazilo, že mama vyšíva, tak sa cíti lepšie, hrozné, ako si dieťa musí domýšľať, keď ho nepustia k mame OMG! Vážně nevím, co dál... Hmhm, nie je tu omyl?: "Za to bude potrestaný,“ zodvihol ruku a aktivoval Hiashiho pečať." Nemá byť Hizaši? Bolo zrejmé, že bratia dvojčence mali k sebe vrúcny vzťah, aaale... A boli to nádherní muži, ja aj teraz som do starého Hiašiho zamilovaná Úpa boží!!! Hiaši mal z dobrovoľnej smrti svojho brata traumu ako fras a odniesla si to najmä Hinata. Bohvie, čo sa mlelo v jeho hlave aj po súboji Nedžiho s Narutom. Hizašiho predpoveď sa nakoniec predsa naplnila: "Ale ktovie, možno raz,… raz niečo zmeníš.“ Stal sa pacifistom a láskyplným človekom. Podľa môjho názoru si zvolil vynikajúcu formu a príbeh sa vydaril Kakashi YES A konečne si sa aj hecol a po sto rokoch niečo napísal Jump! Vďaka Ino ti gratuluje!

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Pá, 2020-12-25 10:57 | Ninja už: 5181 dní, Příspěvků: 6227 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Áno, s tým Hizashim máš pravdu - a to som tak dával pozor, aby sa mi mená nepoplietli.
V skutočnosti to s Otsutsukiami nemá nič spoločné, vieme predsa, že nechránili Byakugan a mladší brat sa rozhodne neobetoval. Iba som naznačil, ako vyžíva spoločnosť príbehy na prenášanie určitých modelov správania z generácie na generáciu.
Čo sa matky týka, išlo o časť na širšieho konceptu, ktorý som síce ja v hlave mal rozpracovaný, no do samotného príbehu sa nakoniec dostal iba tento jeden fragment. Za narážka na to, že ju Hizashi nikdy nevidel a Hiashi z jej vyšívania súdi, že sa cíti lepšie, sa mal skrývať obraz dlhodobo chorej ženy, ktorá ani nevychádza z domu - no a keby sme pustili fantáziu ďalej, mohol by sa tento jej stav odvodiť od okamihu, kedy jej zobrali jedno z detí a už sa s ním ani nesmela stýkať. Ale to už chce, vzhľadom na napísané, skutočne veľkú predstavivosť ...

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...