manga_preview
Boruto TBV 08

Mangekyou Sharingan

Mangekyō Sharingany

Mangekyou Sharingan (万華鏡写輪眼, Kaleidoskopické kopírovací kolové oko) je vyšší forma Sharinganu.
Pro získání Mangekyō Sharinganu musí uživatel prožít ztrátu velmi blízké osoby. Uchihové si toto mylně vykládali jako nutnost zabít svého nejbližšího přítele.
Mangekyō Sharingan se vyznačuje unikátním vzhledem pro každého uživatele, jeho design a schopnosti jsou určeny osobností uživatele.
Tyto schopnosti se mohou u obou očí lišit a po získání obou je uživatel schopen vytvořit Susanoo.
Schopnosti Mangekyō Sharinganu je možné nastavit pro aktivaci za určitých podmínek, dokonce i po uživatelově smrti.

Mangekyō Sharingan představuje velkou zátěž pro uživatele a jeho přílišné užívání vede k nemoci a slepotě.
Pro obnovení zraku je nutné transplantovat Mangekyō Sharingan jiného uživatele se silným pokrevním poutem.
Takto vznikne Eien no Mangekyō Sharingan (永遠の万華鏡写輪眼, Věčný Mangekyō Sharingan), jehož design je kombinací obou Mangekyō Sharinganů uživatele a dárce.
Schopnosti uživatele jsou tímto zlepšené a Mangekyō Sharingan již nezpůsobuje vedlejší účinky.

Madara a Sasuke Uchiha vlastnili blíže nepopsané Choku Tomoe (直巴, Rovné tomoe), které jim dávaly plynulost pohybů v boji.

Variace:

Itachi Uchiha
Itachi Uchiha získal svůj Mangekyō Sharingan po vidění sebevraždy svého nejlepšího přítele, Shisuie Uchihy.
Jeho levé oko dokáže vytvořit Tsukuyomi, silné genjutsu které ovládá vnímání času.
Jeho pravé oko dokáže vytvořit plameny Amaterasu a uhasit je.

Sasuke Uchiha
Sasuke Uchiha probudil svůj Mangekyō Sharingan po smrti svého staršího bratra Itachiho. Dokáže s ním, stejně jako jeho starší bratr, vytvořit plameny Amaterasu a uhasit jej. Jelikož Sasuke probudil oba Mangekyō Sharingany, dokáže vytvořit Susanoo. Věčný Mangekyō Sharingan získal po transplantaci očí svého bratra.

Obito Uchiha
Obito Uchiha získal svůj Mangekyō Sharingan po smrti Rin Nohara během Třetí světové shinobi války.
Jeho pravé oko dokáže používat Kamui krátkého dosahu, které teleportuje Obita, či objekty, kterých se dotýká do jeho Kamui dimenze. Teleportací částí těla dokáže Obito rychle reagovat na příchozí útoky a zdánlivě tak procházet hmotou.
Jeho levé oko dokáže vytvořit Kamui bariéru kolem vzdálených objektů a poslat je do této dimenze. Cílem této bariéry může být i uživatel sám.

Madara Uchiha
Madara byl první Uchiha, který probudil Mangekyō Sharingan.
Schopnosti jeho pravého i levého oka nejsou známé.
Po transplantaci očí jeho bratra získal Věčný Mangekyō Sharingan s Rovnými tomoe.
Na konci jeho života se jeho Sharingan vyvinul v Rinnegan.

Izuna Uchiha
Izuna probudil svůj Mangekyō Sharingan krátce po Madarovi.
Schopnosti jeho pravého i levého oka nejsou známé.
Před svou smrtí daroval své oči Madarovi.

Shisui Uchiha
Není známo, jak Shisui Uchiha probudil svůj Mangekyō Sharingan.
V obou jeho očích bylo Kotoamatsukami, mocné genjutsu, které dokázelo ovládat mysl oběti bez toho, aby to oběť věděla.
Jeho pravé oko bylo ukradeno Danzem Shimurou, své levé oko pak svěřil Itachimu Uchihovi, který jej později pro ochranu spálil.

Indra Ōtsutsuki
Indra Ōtsutsuki je původcem Mangekyō Sharinganu a prvním, kdo jej kdy probudil.
Schopnosti jeho očí nejsou známy.

Shin Uchiha
Tento Mangekyō Sharingan je unikátně sdílen mnoha uživateli.
Svým pravým okem může Shin telekineticky ovládat označené objekty.
Jeho klony mají stejnou schopnost.
Jeho špehovací stvoření je schopné použít tento Sharingan pro nejmenované časoprostorové Ninjutsu.

Doplnil Jaroslaw

4.5
Průměr: 4.5 (2 hlasů)

Kategorie:

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele toudy
Vložil toudy, Po, 2017-12-25 16:23 | Ninja už: 3996 dní, Příspěvků: 117 | Autor je: Utírač Udonova nosu

Ved itachi nevie uhasit plamene amaterasu, izuna uz bol mrtvy ked si madara vzal jeho oci