manga_preview
Boruto TBV 07

Jak přehrát Video

Předmluva

Zjistil sem, že mnoho z vás si umí stáhnout film, ale už vám nejde spustit. A pak je to v diskuzích plné kdy bude Online, už je to Online, za jak dlouho bude Online, kde je to Online a pod.
Tak sem nachystal poněkud delší článek který by měl vše snad srozumitelně a stručně spravit.
Přiznávám, že se mi to stručně moc nepovedlo a celé je to delší než bych si přál.

Pokud chcete jenom "nějak" rozchodit přehrávání, a to co nejjednodušeji, rovnou skočte na kapitolu dvě.

Kapitola první, co je to za zkratku

Vysvětlení pár důležitých základních pojmů, které je opravdu dobré znát.

  1. Kontainer - a začneme pěkným obloukem. MKV je kontainer. Co to ale je? Jednoduše si lze představit, že se jedná o jakýsi balíček, kde je v jednom souboru obraz a zvuk. Navíc může být zvukových stop víc, mohou být přibaleny také titulky, fonty, obrázky a další obsah. Kontainery jsou např MKV, MP4, OGM a také AVI(v2.0).

  2. Splitter - tak tohle má na starosti rozebrat kontainer na jednotlivé složky, jak bylo popsáno výše.

  3. Kodek - hodně lidí ani přesně neví co přesně takový kodek je, a co přesně dělá. Kodek dostane od splittru komprimovaná data, a přemění je na zvuk či obraz, který odešle na grafickou nebo zvukovou kartu. Běžné videokodeky známe moderní H264, nesmrtelný XViD a další. U zvuku je to samé moderní AAC, legenda MP3 či vícekanálová mutace AC3.

Jeden obrázek za 1000 slov:

Pokud je tedy nějaké MKV označeno jako H264/AAC, tak to znamená použitý kontainer Matroska (MKV), video kodek H264 a audio kodek AAC. A přesně tuhle kombinaci používáme my.
Jak je patrné, pokud vám nejde přehrát nějaký film né vždy za to může kodek. A pokud přehrajete jedno MKV neznamená automaticky, že přehrajete i každé další. A už vůbec ne že jiný přehrávač vám přehraje něco co první nechtěl!

Kapitola druhá, vše v jednom.

Jelikož je normální uživatel pohodlný, tak se vše dnes dělá v podstatě na jedno kliknutí.
Následující přehrávače stačí nainstalovat či jen rozbalit a je hotovo de se koukat.

  1. VLC Player - Jednoduchý přehrávač se všemi běžnými funkcemi a vestavěnými kodeky. Známý především v Unixových vodách, ale je i pro wokna. Existuje i verze která se nemusí instalovat. http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

  2. Media Player Classic Home Cinema - Klon vzniklý odštěpením od Media Player Classicu který vznikl jako free kopie Win Media Playeru tuším verze 5.0.
    Další jednoduché přehrávadlo, které po nainstalování přehraje téměř vše. Taktéž existuje verze která se nemusí instalovat a jde tahat např. na USB klíčence.
    http://mpc-hc.sourceforge.net/download-media-player-classic-hc.html

  3. KMPlayer - Korejský zázrak, přehrávač co umí vše a jednu věc navíc. Nedoporučuji ho však záčátečníkům a majitelům domácích mazlíčků. V tomhle přehrávači jde nastavit takových věcí... a mnoho z nich přímo z klávesnice. Tedy i mnoho možností jak přivést přehrávač do neprovozuschopného stavu, jako když vám přeběhne nějaký mazel po klávesnici, to je pak na reset všech nastavení.
    Po instalaci nemá problémy s přehráním většiny běžných videí.
    http://www.kmplayer.com/forums/showthread.php?t=24627

Všechny předešlé přehrávače jsem zkoušel s našimi videi na čisté instalaci woken, a nebyl s přehráním problém a proto jsou doporučované.
Mezi nedoporočované musím zařadit poměrně oblíbený GomPlayer, jeho autoři jsou trošku pomalí při jeho vývoji a celkem často se stává, že videa nejdou přehrát.

Kapitola třetí, balíčky.

Balíček úplně všeho co by jste kdy mohli potřebovat, různé Kodeky & jednoduchý přehrávač.
za všechny jsem vybral dva:

  1. K-Lite Codec Pack - http://www.codecguide.com/download_k-lite_codec_pack_standard.htm
    nebo,
  2. CCCP http://www.cccp-project.net/

oba obsahují vše potřebné, včetně jednoduchého přehrávače. Stačí nainstalit a koukat v libovolném přehrávači.

Kapitola čtvrtá, samostatně.

Pokud budete chtít používat jiný přehrávač, oblíbené BS-ko, Media Player Classic, nebo Windovs Media player atd.
Buď si nainstalujte kompletní balíček, viz. výše, nebo můžete jednotlivé části nainstalovat zvlášť. To má jednu výhodu, nenainstalujete si hromadu svinstva které nikdy nebudete potřebovat.

  1. splitter -
    Haali Media splitter http://haali.su/mkv/MatroskaSplitter.exe
    bezkonkurečně nejlepší, nebo
    MPC MatroskaSplitter, jeho instalace je poměrně těžká a bude vysvětlena později.

  2. audio kodek -
    CoreAAC http://www.free-codecs.com/download/CoreAAC_Directshow_filter.htm
    asi nejlepší na AAC, dále
    FFDSHOW http://www.free-codecs.com/download/ffdshow.htm
    FFD je v podstatě balík audio a video kodeků stačí jen nainstalovat. A ještě jedna Alternativa
    MPC MpaDecFilter, jeho instalace je poměrně těžká a bude vysvětlena později.

  3. video kodek -
    CoreAVC http://corecodec.com/products/coreavc
    Absolutně nejleší H264 kodek vůbec, ale placený což může být problém.
    FFDSHOW http://www.free-codecs.com/download/ffdshow.htm
    švýcarský nožík, ketrý toho umí opravdu hodně. Jeho výkon je u H264 spíše podprůměrný, obraz je na srovnatelné úrovni s ostatními, ale spotřebuje k tomu mnohem více výkonu procesoru. (V posledních je možnost jak výkon výrazně vylepšit viz. konec kapitoly)
    MPC MPCVideoDec , jeho instalace je poměrně těžká a bude vysvětlena později. Asi nejlepší free H264 kodek.

Jak na instalaci MPC kodeků:
Tak a tady začíná vysoká, tady už to nebude až tak sranda na několik kliknutí.

Jak zrychlit FFDShow:
Bohužel pouze pro majitele vícejádrových procesorů, nabo takových co podporují Milti Threading.

Kapitola pátá, akcelerujeme.

Pokud máte grafickou kartu schopnou akcelerovat video (ATI 4XXX a novější nebo NV GF8XXX nebo novější) můžete zkusit video akcelerovat, při přehrávání vám bude mnohem méně zatěžovat procesor. Velice vhodné pro slabší počítače s vhodnou grafikou.

  1. Pokud máte GK Nvidia, doporučím vyzkoušet akceleraci pomocí CoreAVC, CoreAVC. Nutností je mít GK Nvidia a nainstalované rozhrani CUDA (automaticky s novými ovladači. Akcelerace je bezproblémová, ale jak jsem vzpoměl CoreAVC je placené.
  2. Druhá možnost je použít videokodek MPCVideoDec. Ten je součástí MPC Home Cinema. Proto ho také většina rádoby odborníků na netu používá, vy můžete pro jednoduchost také, nebo ho nainstalovat podle návodu na konci čtvrté kapitoly a používat ho i v jiných přehrávačích. Je však potřeba akceleraci zapnout a zajistit aby mezi kodekem a rendrem již nebyla další vrstva, tedy musí se vypnou věci typu VobSub, TransformFilter a podobné. Jestli akcelerace funguje zjistíte snadno.

Jak zapnout a ověřit HW akceleraci

Kapitola šestá, ladíme.

Poslední kapitola je určena pro majitele slabých PC, kterak z nich vymáčknout maximum. Jednou se mi povedlo na strřičkém Notebooku s 512MB rama procesorem Sempron na 1.6GHz Rozchodit HD video zcela plynule, tak proč by to nešlo i u vás.
Budete potřebovat můj oblíbený KMPlayer
a CoreAVC (placené) nebo MPC Standalone filters jejich instalace je popsána ve čtvrté kapitole.
Nainstalujeme a nastavíme podle následujícího návodu.
Nastavení KMP pro max rychlost


Pokud stále nestíhá, je dobré pozavírat různé ptákoviny běžící na pozadí, případně PC odvirovat a odblešit.

Závěrem

Nepředpokládám, že by tento článek četl někdo úplně celý a pokud ano, tak gratuluji, mě se to přečíst najednou celé nikdy nepovedlo Eye-wink. Záměrem bylo aby si každý vybral co mu vyhovuje nejvíc a to použil. Zbývá už jen popřát příjemnou zábavu při sledování Anime.

Do diskuze pište prosím jen dotazy.

4.869565
Průměr: 4.9 (23 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele seifer
Vložil seifer, So, 2014-02-15 19:48 | Ninja už: 5983 dní, Příspěvků: 8 | Autor je: Prostý občan

ehm ja mam taky maly problem. kazda cast naruta mi seka ale len ked sa obraz hybe. skusal som VLC aj Media Player Classic a stale to iste. naistalovane mam k-lite standart mal som aj mega ale problem ostal. viete co by sa stym dalo robit?

Obrázek uživatele ptak
Vložil ptak, St, 2013-03-13 21:22 | Ninja už: 4033 dní, Příspěvků: 1 | Autor je: Prostý občan

Potrebujem pomoct kde kukat online naruta lebo www.hokage.czz akosi blbne za odpoved dakujem. Raikiri

Obrázek uživatele Gengar
Vložil Gengar, Ne, 2013-05-26 08:08 | Ninja už: 3960 dní, Příspěvků: 1 | Autor je: Prostý občan

http://naruto-online.blog.cz/1103/naruto-shippuuden-online-download-7-10...

Obrázek uživatele Orochimi
Vložil Orochimi, So, 2012-10-06 19:02 | Ninja už: 4346 dní, Příspěvků: 63 | Autor je: Prostý občan

Ahoj, nevíte někdo, jak přenastavit KMplayer abych neměla šouplé audio?
Edit: Nakonec je chyba v titulcích - jdou pozadu, jdnou se třeba objeví na delší čas a potom dvě rychle přeskočí. Nevíte, jak to přenastavit?

Obrázek uživatele Qwert
Vložil Qwert, So, 2012-10-06 23:28 | Ninja už: 5653 dní, Příspěvků: 25 | Autor je: Prostý občan

Obrázek uživatele NedokázalJsemSePřihlásitProtožeJsemSiNepamatovalAktu...
Vložil NedokázalJsemSe..., So, 2012-10-06 19:31 | Ninja už: 5580 dní, Příspěvků: 912 | Autor je: Ošetřovatel TonTon

Pokud jde o špatné časování titulků, stáhni si Subtitle Workshop či Aegisub. V případech, kdy je posun titulků konstatní, lze titulky posunout přímo v některých přehrávačích.

Requiescat in pace...

Volunteer @ Akicon & Natsucon & Animefest
Autor Animefestí mobilní appky

Obrázek uživatele Ela
Vložil Ela, Po, 2011-08-15 11:28 | Ninja už: 4620 dní, Příspěvků: 39 | Autor je: Prostý občan

mě teda videa s .mkv nejdou přehrát ve windows media player ale mám zkušenosti s tím že s .avi to funguje,na tomhle serveru,ale bohužežel jde vše stáhnout pouze přes .mkv a já se poto mmusím koukat na nové anime v mizerné kvalitě na ulozisko online pokud nechci čekat další týden,nevíte co mám dělat?

Ela podpis
Nejhorší život má vždycky ten,kdo si něj nejvíc stěžuje.
Jsem taková jaká jsem(trochu líná,hodně natvrdlá a taky prdlá) a vůbec se za to nestydím.Kdo mě chce kritizovat za mé názory jen do toho!

Obrázek uživatele Hebi
Vložil Hebi, Po, 2011-08-15 11:32 | Ninja už: 4651 dní, Příspěvků: 520 | Autor je: Prostý občan

Stáhni si program, který soubory s příponou .mkv umí přehrát. Smiling Například KM Player.

Marnyë Ambaresse i Ambar úva ëa úlúme.

Obrázek uživatele Ela
Vložil Ela, Po, 2011-08-15 11:42 | Ninja už: 4620 dní, Příspěvků: 39 | Autor je: Prostý občan

víš to bych ráda ale trochu se bojím stahovat ho z nějakých pochybných serverů,zavirovaný počítač jsem už zažila ale nic příjemnýho to není...

Ela podpis
Nejhorší život má vždycky ten,kdo si něj nejvíc stěžuje.
Jsem taková jaká jsem(trochu líná,hodně natvrdlá a taky prdlá) a vůbec se za to nestydím.Kdo mě chce kritizovat za mé názory jen do toho!

Obrázek uživatele Hebi
Vložil Hebi, Po, 2011-08-15 11:46 | Ninja už: 4651 dní, Příspěvků: 520 | Autor je: Prostý občan

http://www.stahuj.centrum.cz/multimedia/multimedialni_prehravace/kmplayer/?g[hledano]=km%20player&g[oz]=3.0.0.1441

Tady zavirovaný rozhodně není. Smiling

Marnyë Ambaresse i Ambar úva ëa úlúme.

Obrázek uživatele Ela
Vložil Ela, Po, 2011-08-15 14:24 | Ninja už: 4620 dní, Příspěvků: 39 | Autor je: Prostý občan

díky moc,všichni jste moc hodní

Ela podpis
Nejhorší život má vždycky ten,kdo si něj nejvíc stěžuje.
Jsem taková jaká jsem(trochu líná,hodně natvrdlá a taky prdlá) a vůbec se za to nestydím.Kdo mě chce kritizovat za mé názory jen do toho!

Obrázek uživatele NedokázalJsemSePřihlásitProtožeJsemSiNepamatovalAktu...
Vložil NedokázalJsemSe..., Po, 2011-08-15 11:48 | Ninja už: 5580 dní, Příspěvků: 912 | Autor je: Ošetřovatel TonTon

Mám dojem, že by stačil nějaký codec...

Například tenhle... Myslím, že je to ten, který jsem si nainstaloval s Media Player Classic - Solidní a jednoduchý přehrávač...

K zmínce o pochybných serverech: KMPlayer je Freeware, MPC též... Na Stahuj či Slunečnici je určitě najdeš...

Kyakkan-sei: Víš co se říká... Wokna jsou jeden velký virus, tedy s tou jistotou opatrně... Laughing out loud Ale jinak... Jsi moc hyperaktivní... Scóruješ jako první... Laughing out loud

Requiescat in pace...

Volunteer @ Akicon & Natsucon & Animefest
Autor Animefestí mobilní appky

Obrázek uživatele HOBORG
Vložil HOBORG, So, 2011-05-14 05:52 | Ninja už: 4754 dní, Příspěvků: 1 | Autor je: Prostý občan

Zdravím.
Pokud máte problémy s přehráváním videa, můžete zkusit můj vlastní projekt SAF.
Jednoduchý popis zde: http://hobring.esero.net/saf_page.htm
Stahovat lze tady: http://hobring.esero.net/saf/binary
Uvítám Vaše názory a připomínky Smiling
HOBORG

Obrázek uživatele Gaarův bratránek
Vložil Gaarův bratránek, Po, 2011-02-21 18:28 | Ninja už: 5393 dní, Příspěvků: 20 | Autor je: Prostý občan

Ja som zistil, že sa s tým vôbec netreba trápiť, stačí stiahnuť Haali Media splitter a video možno pozerať aj cez klasický prehrávač napr.: Windows media player Eye-wink

Obrázek uživatele perglovka
Vložil perglovka, So, 2010-12-18 21:30 | Ninja už: 4849 dní, Příspěvků: 1 | Autor je: Prostý občan

Ahoj... mam problém že do ted jsem koukala na hokage.cz a nějak to zlobí že nejde přehrávat... online... přítel mi poradil tuto stránku ale tady nevim jak se koukat online... poradíš mi?? Děkuju...Smiling

Obrázek uživatele Floyd
Vložil Floyd, Út, 2011-01-11 16:00 | Ninja už: 6174 dní, Příspěvků: 577 | Autor je: Prostý občan

Poreadim ti koukat online ZDE na Konoze.
Video je zde ve vyssi kvalite a drive.

Všem se omlouvám, bohužel se dlouhodobě nezvládám věnovat Konoze tak, jak bych chtěl. Takže prosím o trpělivost.

Obrázek uživatele sajbok
Vložil sajbok, Út, 2010-10-05 17:22 | Ninja už: 5997 dní, Příspěvků: 15 | Autor je: Prostý občan

Nazdar mam problem nie len s Narutom ale aj s inymi filmami vzdy ked to pustim cez prehravac nejaky tak to mam zelene a nemam farbu a mizerny zvuk nwt co s tym mam ? Sad

Obrázek uživatele igigi
Vložil igigi, Út, 2010-10-05 19:33 | Ninja už: 5032 dní, Příspěvků: 4 | Autor je: Prostý občan

Když to napíšeš takhle, tak to jde těžko poradit. Napiš alespoň jaký používáš přehrávač - i verzi a kodek. Pokud nemáš aktuální verzi aktualizuj. Jiný přehrávač dělá to samé...? Nejde přehrad žádné video, nebo jen nějaký formát atd. Víc informací...

Obrázek uživatele R2D2
Vložil R2D2, Ne, 2010-06-20 12:54 | Ninja už: 5196 dní, Příspěvků: 5 | Autor je: Prostý občan

Takže video resp. kontejner MKV, který si stáhnu tady z Konohy má tři tracky? Video, zvuk, titulky?

Obrázek uživatele NiMareQ
Vložil NiMareQ, So, 2010-09-11 22:11 | Ninja už: 5289 dní, Příspěvků: 10 | Autor je: Prostý občan

Jestli stahuješ hardsub, tak má jen dva
- video s implantovanými titulky
- zvuk

Obrázek uživatele igigi
Vložil igigi, So, 2010-06-19 12:17 | Ninja už: 5032 dní, Příspěvků: 4 | Autor je: Prostý občan

Je to kontainer nebo kontejner, nebo je správně obojí? Anglicky je to container, ne? Já jen protože už se v tom takhle stěží orientuji, ale nechci slovíčkařit. Smiling

Obrázek uživatele Kirk
Vložil Kirk, So, 2010-06-19 12:05 | Ninja už: 5650 dní, Příspěvků: 10 | Autor je: Prostý občan

Takže i z toho obrázku vyplývá, že k přehrání videa stačí tři filtry: demuxer(splitter), video a audio dekodéry? Kodéry k pouhému přehrávání nejsou potřeba.

Obrázek uživatele Ithorak
Vložil Ithorak, Čt, 2010-06-17 13:02 | Ninja už: 5549 dní, Příspěvků: 341 | Autor je: Prostý občan

Pěkný den ...Smiling)
Nevíte náááhodou proč se mi naruto stahnute přes torrent v některem přehravači seká a v některém ne? není to sice problém, protože si ho jinak pustím v jiném přehravači nebo online, ale docela by mě to zajimalo Smiling)
Diky

Žádné příběhy, které si o mně lidé vyprávějí,
nemohou změnit to, kým jsem doopravdy.
- Luke Skywalker

kulturistika a fitness |
Sportovní výživa, posilovací stroje

Obrázek uživatele NarutoDaBestSerial
Vložil NarutoDaBestSerial, Čt, 2010-05-27 21:21 | Ninja už: 5280 dní, Příspěvků: 16 | Autor je: Prostý občan

zdravym ta Floyd, mam na teba otazku
pouzivam prehravac SMPlayer ktory som v pociatocnych chvilach mojej zavyslosti na narutovi Laughing out loud stiahol prave u vas na stranke... aj nejaky kodek som si stiahol (neviem aky) a od tej doby SMplayer pouzivam na vsetky filmi/videa...
iba ze niektore filmy mi sekaju niektore nie(väcsina) no subory mkv mi vzdy sekaju tak pozeram naruta radsej online...
moje vysvetlenie znie, ze je to kompom pretoze mam fakt mrcinu s rozbytym systemom, slaby procak, ramka nic moc, zvukova netusim a graficka ziadna!! graficku mam na zakladnej daku 6 megovu alebo kolko...
a tak som si to vysvetlil ze to bude kompom...

ale teraz ma napadla otazka: nedalo by sa to nejako napravit? tento nedostatok? vedel by si mi poradit ak ano?
ja si myslim ze je tento moj prispevok zbytocny ale radsej si chcem byt isty...

vdaka za odpoved
Verny fanusik Naruta Sticking out tongue

Obrázek uživatele Uchiha_Cronos
Vložil Uchiha_Cronos, Pá, 2010-05-28 11:24 | Ninja už: 5495 dní, Příspěvků: 232 | Autor je: Utírač Udonova nosu

Já doporučuju prostě nový komp
ukončování procesů může být riziko a pokud ti zatížení skáče tak vysoko a seká se ti to, tak už leda jiný přehrávač, nebo fakt nový komp.


Obrázek uživatele Floyd
Vložil Floyd, Čt, 2010-05-27 21:27 | Ninja už: 6174 dní, Příspěvků: 577 | Autor je: Prostý občan

Zkusil bych postup podle kapitoly seste, pokud to zvladnes.
Jinak vytizeni systemu zistis ve spravci uloh.
Pomuze i ukonceni zbytecnych aplikaci, nebo jeste lepe reinstall systemu, po urcite dobe je to vzdy dobry napad.

Všem se omlouvám, bohužel se dlouhodobě nezvládám věnovat Konoze tak, jak bych chtěl. Takže prosím o trpělivost.

Obrázek uživatele NarutoDaBestSerial
Vložil NarutoDaBestSerial, Čt, 2010-05-27 21:45 | Ninja už: 5280 dní, Příspěvků: 16 | Autor je: Prostý občan

no system mi skace obcas na 100 obcas na 80 a tak... takze nezvlada to! Sad
az si kuknem novy diel naruta skusim sa trosku potrapit s tou kapitoulou sest Eye-wink
no a reinstal systemu neprichadza do uvahy este aspon mesiac, lebo si tu musim v pc najprv upratat a nasledne zalohovat vsetko potrebne... ale viem ze je to nutnee, bohuzial neda sa to urychlit...

Obrázek uživatele Wolf3fd
Vložil Wolf3fd, Čt, 2010-05-27 19:54 | Ninja už: 5692 dní, Příspěvků: 35 | Autor je: Prostý občan

I tak se nadále budu dívat online a budu rád za každý uploadly film. Stahovat a ukládat si naruto podle me nema cenu, na díl se už vícekrát nepodívám a tak by mi jen delal bordel v PC. Navic ted resim problem s firemnim PC, na ktery nemohu nic instalovat a matrosku to proste neprehraje. Jak tam teda? Ted muzete radit a budu vam za to vdecny Eye-wink

Obrázek uživatele Floyd
Vložil Floyd, Čt, 2010-05-27 20:42 | Ninja už: 6174 dní, Příspěvků: 577 | Autor je: Prostý občan

MPC-Home Cinema nebo VLC se nemusi instalovat a jdou spustit primo z Flashky a prehrajou temer vse.

Všem se omlouvám, bohužel se dlouhodobě nezvládám věnovat Konoze tak, jak bych chtěl. Takže prosím o trpělivost.

Obrázek uživatele Uchiha_Cronos
Vložil Uchiha_Cronos, Čt, 2010-05-27 20:26 | Ninja už: 5495 dní, Příspěvků: 232 | Autor je: Utírač Udonova nosu

jak nemůžeš nic instalovat do pc, tak můžeš na flashku, stačí portable přehrávač, co to bude umět přehrát (takto jsem to řešíval já, měl jsem tam přehrávač, prohlížeč atd. portable.) Eye-wink